C-licentie: 150 euri's per jaar!

Onderhandelen met een monopolist (bv AMB) is zinloos; ooit wel eens ondehandeld over je wegsleepkosten bij parkeerbeheer (ondanks dat die dienst geprivatiseerd is)?
Er komt pas beweging in prijs en service als er concurrentie (ANWB/Route mobiel, KPN/Tele2) is: die is er nu niet of wordt uitgeschakeld.

Eigen ZAC-licenties uitgeven is dus theoretisch een oplossing, maar brengt wellicht deel van de rijders in gevaar (vgl Plutoline brief) en wetgeving/'verzekering' wordt lastig.

Beste blijft gewoon een bond die zich inzet voor al haar leden, maar hoe ver kan die gaan....
 
Onderhandelen met een monopolist (bv AMB) is zinloos; ooit wel eens ondehandeld over je wegsleepkosten bij parkeerbeheer (ondanks dat die dienst geprivatiseerd is)?
Er komt pas beweging in prijs en service als er concurrentie (ANWB/Route mobiel, KPN/Tele2) is: die is er nu niet of wordt uitgeschakeld.

Eigen ZAC-licenties uitgeven is dus theoretisch een oplossing, maar brengt wellicht deel van de rijders in gevaar (vgl Plutoline brief) en wetgeving/'verzekering' wordt lastig.

Beste blijft gewoon een bond die zich inzet voor al haar leden, maar hoe ver kan die gaan....
Als er nu mensen van de KNMV met dezelfde gedachten zouden zijn dan wordt het al iets gemakkelijker voor de ZAC maar waarschijnlijk worden die mensen betaald met de opbrengsten van de licentieverhogingen!
en dus loopt de breedtesport langszaam leeg.....
 
Er zijn diverse organisatoren waar je voor minder geld meer kunt rijden op een top circuit. Bij sommige krijg je er zelfs een gratis opvoedkundige les/preek bij :)


Misschien dan maar een docshop licentie aanschaffen voor 10 euri, even informeren hoeveel sessies je daar rijdt op een dag.

Je rijdt op een racedag 2 trainingen en 2 races, vergelijkbaar met de ZAC dus. Bij de prijs inbegrepen is 4 liter olie en een kettingspray. Wil je vrij rijden, dan kun je 5 tot 6 sessies rijden, zonder het oliepakket.

Wat betreft je opmerking over de NMA: Ik heb dat via via geïnformeerd, maar die gaan pas optreden als er een maatschappelijk belang wordt bedreigd en als er miljoenen in het geding zijn. Geen reden om aan te nemen dat ze tegen de KNMV actie gaan ondernemen.

Wat betreft de licentie voor komend jaar. Ik wacht voorlopig even af met aanvragen van wat dan ook, maar met de verhoging van de kosten door de KNMV, sta ik al met 1 voet in Duitsland en richting de Putoline Cup 8-) In ieder geval ben ik dan verzekerd van een organisatie die zeker niet moeilijk doet en verzekerd van echt mooie en veilige circuits :)
 
Je rijdt op een racedag 2 trainingen en 2 races, vergelijkbaar met de ZAC dus. Bij de prijs inbegrepen is 4 liter olie en een kettingspray. Wil je vrij rijden, dan kun je 5 tot 6 sessies rijden, zonder het oliepakket.

Wat betreft je opmerking over de NMA: Ik heb dat via via geïnformeerd, maar die gaan pas optreden als er een maatschappelijk belang wordt bedreigd en als er miljoenen in het geding zijn. Geen reden om aan te nemen dat ze tegen de KNMV actie gaan ondernemen.

Wat betreft de licentie voor komend jaar. Ik wacht voorlopig even af met aanvragen van wat dan ook, maar met de verhoging van de kosten door de KNMV, sta ik al met 1 voet in Duitsland en richting de Putoline Cup 8-) In ieder geval ben ik dan verzekerd van een organisatie die zeker niet moeilijk doet en verzekerd van echt mooie en veilige circuits :)
Heeft die organisatie een website?
Duitsland is voor mij dezelfde afstand als Zvoort en Assen...
 
Ik heb dit jaar een topic geopend over het zac low-budget rijden , daarin heb ik heel veel info gewonnen en daardoor samen met een maatje van mij de stap genomen om volgend jaar te starten ... heel erg leuk uiteraard .. m'n maat heeft een mooie bus aangeschaft waar onze motoren in kunnen dus het vervoer was geregeld ....

Helaas ... 2 weken geleden is onze circuit bus gestolen :( niet tegen diefstal verzekerd dus gewoon dikke pech , nu dus op zoek naar een goede aanhanger voor 2 motoren want we geven de moed niet op .... maar dit gaat toch ook weer minimaal 500 euro kosten ..

En dan krijg je ook dit weer en wat zullen de prijzen gaan doen van de dagen zelf blijft dat wel bij 140 euro ??? het was leuk berekend allemaal en hoogst waarschijnlijk gingen we wel alles kunnen bekostigen maar op deze manier wordt het voor de mensen die het niet al te breed hebben we een stuk moeilijker gemaakt ;(
 
ik betaal voorlopig helemaal niets!!!
Ik wacht gewoon de vergadering(cup/onk) van 9 december af en neem dan een beslissing.
Hoe het er nu voor staat rij ik alleen DocShop,daar heb je tenminste prijzengeld en dat smaakte goed *D
Wel heb ik een RVS aanhanger te koop(3 plaats),dus speedy tweety.....hij staat nu bij mij.
 
Wat was dat verhaal van de KNMV ook alweer over docshopracing?
en ben ik dan gewoon verzekerd?
De KNMV wil niet dat je meedoet, want dan verliezen ze inkomsten |( Dat is ongeveer wat ze wilden bewerkstelligen met hun brief.

Verzekering moet je zelf regelen, ziektekosten ben je meestal wel verzekerd toch? Bij een KNMV licentie zit ook een verzekering inbegrepen, maar dat dekt bij lange na niet alle kosten :r
 
Heb ook op Motormaf iets hierover gepost, in dezelfde strekking.

Heb bijzonder veel zin om volgend jaar, ondanks de 'dreigbrieven' (da's populair tegenwoordig, dan hoor je erbij), eens of vaker dan eens Putoline cup te gaan rijden, al is het maar om die grijzemannenclub KNMV te jennen. Belangenorganisatie.... hun eigen belangen ja. |(

Eigen organisatie opzetten zoals ik hierboven lees (Mischa, Nico) is een goed idee, maar heeft uiteraard nogal wat voeten in de aarde...

Het wordt er niet leuker op voor de 'budget-racer' zoals ondergetekende... :(
 
Mossel meer het stille :X tocht type?

nee hoor maar bij de KNMV (net als de KNVB)heb ik nou niet echt het idee dat ik een verschil kan maken ... Als ze nog ff doorgaan ga ik lekker losse circuitdagen rijden en wedstrijden in die heimat ..

Er is een kans dat ik en Cup en ZAC ga rijden dan is die 150 euro ook weer niet de wereld .... Gezien op me totale kosten is het eigenlijk :X

maar ja dan zijn er ook nog iets als principes ...




Had ik al verteld dat ik zin heb in volgend jaar :P
 
Er is een kans dat ik en Cup en ZAC ga rijden dan is die 150 euro ook weer niet de wereld .... Gezien op me totale kosten is het eigenlijk :X

maar ja dan zijn er ook nog iets als principes ...
Je vergeet dat als je CUP wilt gaan rijden je ook nog de licentie moet gaan halen....dus er komt nog 500 tot 600 euro bij 8-) Ik kan je 1 ding zeggen dat die licentie voor jou niets toevoegt, behalve dan 1 dag aanhoren wat de regels zijn en 2 dagen op het circuit in maart met regen en kou en allerlei langzame gasten die je in de weg rijden en waarbij je niets nieuws hoort tijdens de uitleg |(
 
Of je nou bij de KNMV, FOCWA, NVM, ANWB, KNVB, AWB, EIGEN HUIS, NBVA, NVVV, VNO/NCW, ABVA/KABO of weet ik veel welke bureaucratische organisatie lid bent... Tis overal hetzelfde, iedere vergadering is hetzelfde. Ieder jaar is het hetzelfde gezeik, nooit goed.

Willen jullie nou racen of niet...Ben je niet tevreden, ga dan naar de jaarvergadering en zorg dat je stem gehoord wordt.

Zo niet, zeik dan niet...
 
Heb ook op Motormaf iets hierover gepost, in dezelfde strekking.
Is iets posten op MMF hetzelfde als gewoon kopiëren van MF :?

Denk het niet, want dan had je ook gelezen dat je geen lid van KNMV hoeft te zijn voor je C-licentie ;)


Stemming maken heeft helaas weinig zin want daar wordt helemal niemand beter van; het zal de KNMV duidelijk moeten worden dat ze nu de foute kant opgaan. Ben daarom druk aan het bellen geslagen, en het plaatje wordt steeds duidelijker.

CRT is met dit KNMV-beleid ook getroffen, en misschien dat we samen iets kunnen gaan doen ...
 
Onze stem zal wel gehoord worden en is al vaker gehoord. Gaat erom of men luistert en wil luisteren.

En als ik niet tevreden ben, dan ga ik toch gewoon naar Duitsland?

@Mischa: CRT is als organisatie misschien een betere partij, maar vergeet niet dat ook zij achter het verhaal van de brief van de KNMV zitten ivm de races in Duitsland; ze zien hun klantjes vertrekken |(
 
CRT is als organisatie misschien een betere partij, maar vergeet niet dat ook zij achter het verhaal van de brief van de KNMV zitten ivm de races in Duitsland; ze zien hun klantjes vertrekken |(
Nah door geloof ik niks van,HdV weet heus wel dat 'wij' daar rijden en Iris al helemaal!Wat dacht je van Bert en Bob(ik noem zijn echte 'bob'voornaam maar niet,maar kan goed gitaar spelen met langszame hand slow...),die gasten rijden ONK met hun nieuwe R1's!Dacht je dat die bang waren?
Nee wat de rijders op de mailing list doen is goed,wachten met betalen!!!! :}
 
Nah door geloof ik niks van,HdV weet heus wel dat 'wij' daar rijden en Iris al helemaal!Wat dacht je van Bert en Bob(ik noem zijn echte 'bob'voornaam maar niet,maar kan goed gitaar spelen met langszame hand slow...),die gasten rijden ONK met hun nieuwe R1's!Dacht je dat die bang waren?
Nee wat de rijders op de mailing list doen is goed,wachten met betalen!!!! :}
Pork, ze willen liever voorkomen dan genezen....het gros van de mensen voelt zich aangesproken door de pressie van KNMV en de zijnen..de rest heeft er schijt aan..ook ik noem geen namen :X

Wachten met betalen doe ik ook, sta ook op die maillijst O-)
 
Het staat zo mooi in de folder 150,00 eurie + lid knmv + 46 euro = 196,00 euro.
En dan heb ik nog geen meter gereden |(

KNMV ik
full
er van!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Tja, 't is weer kommer en kwel.... Als ik mijn voornemens ga waarmaken, gaan er weer een bende euro's richting KNMV :( Ik hoop dat er nog wat substantieels uit de diverse overleggen komt. Wellicht gaan ze inzien dat op deze manier de motorsport langzaam om zeep wordt geholpen.

Vooralsnog wacht ik nog wel ff af, het duurt toch nog maanden voordat er gereden kan gaan worden. Iig lijkt het me niet handig om op voorhand al licenties te gaan bestellen ;)

En Duitsland zie ik ook als een aantrekkelijk alternatief Hoop niet dat ik hiermee weer het Docshop alarm heb laten afgaan ;)
 
Tja, 't is weer kommer en kwel.... Als ik mijn voornemens ga waarmaken, gaan er weer een bende euro's richting KNMV :( Ik hoop dat er nog wat substantieels uit de diverse overleggen komt. Wellicht gaan ze inzien dat op deze manier de motorsport langzaam om zeep wordt geholpen.

Vooralsnog wacht ik nog wel ff af, het duurt toch nog maanden voordat er gereden kan gaan worden. Iig lijkt het me niet handig om op voorhand al licenties te gaan bestellen ;)

En Duitsland zie ik ook als een aantrekkelijk alternatief Hoop niet dat ik hiermee weer het Docshop alarm heb laten afgaan ;)
:^
 
Tja, 't is weer kommer en kwel.... Als ik mijn voornemens ga waarmaken, gaan er weer een bende euro's richting KNMV :( Ik hoop dat er nog wat substantieels uit de diverse overleggen komt. Wellicht gaan ze inzien dat op deze manier de motorsport langzaam om zeep wordt geholpen.

Vooralsnog wacht ik nog wel ff af, het duurt toch nog maanden voordat er gereden kan gaan worden. Iig lijkt het me niet handig om op voorhand al licenties te gaan bestellen ;)

En Duitsland zie ik ook als een aantrekkelijk alternatief Hoop niet dat ik hiermee weer het Docshop alarm heb laten afgaan ;)
Met ZAC en/DOCshoppen kun je ook een jaar vullen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan