C-licentie: 150 euri's per jaar!

Mmm alles word duurder... en ach 150 lijkt veel maar wat kost een dagje zac. ;( nog altijd meer dan een dagje vrijrijden en het mooiste is je rijd de helft minder, en je mag zelf in de fuck... kou gaan staan langs de baan ;( ik hoor iedereen altijd klagen over de hoogte van het inschrijfgeld van een zac dag, en iedere keer hoor ik hub weer zeggen dat ze er niks aan verdienen, waar gaat al dat geld dan heen Hub,! (Autosport) Dan moet Motorsportschool en motorsport lifestyle etc etc er zeker geld bij leggen......

Dat alles duurder word is een feit, maar ik denk dat we beter eens bij de Zac kunnen kijken of we daar niet meer waar voor ons geld kunnen krijgen, en meer of langer kunnen rijden, want 125 Euro voor 4 sesies van 15 en soms 20 min.... dat gaat toch ook nergens over.
 
Laatst bewerkt:
Mmm alles word duurder... en ach 150 lijkt veel maar wat kost een dagje zac. ;( nog altijd meer dan een dagje vrijrijden en het mooiste is je rijd de helft minder, en je mag zelf in de fuck... kou gaan staan langs de baan ;( ik hoor iedereen altijd klagen over de hoogte van het inschrijfgeld van een zac dag, en iedere keer hoor ik hub weer zeggen dat ze er niks aan verdienen, waar gaat al dat geld dan heen Hub,! (Autosport) Dan moet Motorsportschool en motorsport lifestyle etc etc er zeker geld bij leggen......

Dat alles duurder word is een feit, maar ik denk dat we beter eens bij de Zac kunnen kijken of we daar niet meer waar voor ons geld kunnen krijgen, en meer of langer kunnen rijden, want 125 Euro voor 4 sesies van 15 en soms 20 min.... dat gaat toch ook nergens over.

Hmmm, je hebt wel gelijk.... 150 voor de licentie, 125 voor iedere race, lidmaatschap DNRT. Da's voor 7 races bijna 160 per race(= 1 uur rijden).

Heb ik het nog niet over de bijkomende kosten....
 
Mmmmh in vindt het ook wel een aardig prijsje om maar een paar races mee te doen...rond de 100 eurie is leuk....nou ik zie het nog wel...
 
Mmm alles word duurder... en ach 150 lijkt veel maar wat kost een dagje zac. ;( nog altijd meer dan een dagje vrijrijden en het mooiste is je rijd de helft minder, en je mag zelf in de fuck... kou gaan staan langs de baan ;( ik hoor iedereen altijd klagen over de hoogte van het inschrijfgeld van een zac dag, en iedere keer hoor ik hub weer zeggen dat ze er niks aan verdienen, waar gaat al dat geld dan heen Hub,! (Autosport) Dan moet Motorsportschool en motorsport lifestyle etc etc er zeker geld bij leggen......

Dat alles duurder word is een feit, maar ik denk dat we beter eens bij de Zac kunnen kijken of we daar niet meer waar voor ons geld kunnen krijgen, en meer of langer kunnen rijden, want 125 Euro voor 4 sesies van 15 en soms 20 min.... dat gaat toch ook nergens over.



:}
 
Ik vind 125,- Euro (plus 1 zevende van het DNRT-lidmaatschap)
voor een dag circuit met een vrije training, tijdtraining en minimaal 2 manches racen met
een ambulance, medisch team, tijdwaarnemingslussen/ -software/ -mensen, mobiele GP-chicane, gecertificeerde officials, up-to-date uitslagen website plus de inspanningen om CPZ motorveiliger te krijgen en
zonder de verplichting om bij regen of een plotselinge ingetrokken vrije dag te moeten betalen

nog altijd een veel betere deal dan

het 25 Euro duurdere papiertje (KNMV-lidmaatschap dit jaar misschien verplicht?) met daarbij een verzekering waarvan niemand weet wat die inhoudt en een door jou betaalde telefoniste die je verteld dat je Ria maar moet bellen als je iets (niet alleen meer) wilt weten.



Volgend jaar die 125 dan ook maar verdubbelen O-)

Mensen die 15 Euro per keer transponderhuur te veel vinden moedig ik aan een eigen transponder (a 300,-) te kopen, scheelt weer in de inschrijfrij ...
 
Ja, als ik het zo allemaal lees word ik er niet :( van. Misschien een idee om de ZAC en KNMV-cup samen te voegen en daar een nieuwe competitie van maken onder een andere naam, :+

Een verhoging ok, maar dan wil ik wel weten waarom ????? Enige uitleg hiervan lijkt me wel op zijn plaats.
De ZAC maakt het nog steeds mogelijk om startende coreurs een kans te geven om tegen acceptabele kosten te kunnen rijden op het circuit.

Ik begrijp daarom niet waarom de KNMV het allemaal zo duur moet maken, en bewust erop uit is om de motorsport kapot te maken, zodat alleen goed georganiseerde organisatie's zoals de ONK over blijft en de kleintjes niet meer kunnen voldoen aan alle regels en eisen, en daardoor het veld moeten ruimen.

Er zijn al veel ideeën genoemd op dit forum, wellicht kunnen we daar iets mee doen. Maar afwachten verder. We kunnen er wel met z'n allen er niet mee eens zijn, en moeten we helaas aan de zijlijn staan kijken wat er zich in het veld afspeelt we hebben helaas geen invloed.

Ik hoop dan ook dat het bestuur van de ZAC (DNRT) al het mogelijke doet om de KNMV ervan te overtuigen dat de ZAC niets onder doet t.o.v andere wegrace sporten.

Yama.R6.zac.nr:344
 
.....
Misschien een idee om de ZAC en KNMV-cup samen te voegen en daar een nieuwe competitie van maken onder een andere naam
.....
Ik hoop dan ook dat het bestuur van de ZAC (DNRT) al het mogelijke doet om de KNMV ervan te overtuigen ..
Er gebeurt veel en het worden 4 intensieve weken voor 'onze' KNMV-bestuurders, ik zou mijn KNMV C-licentie voorlopig nog maar niet bestellen.
 
Als ik het goed heb begrepen worden alle ZAC wedstrijden door ZAC vrijwilligers georganiseerd en tot stand gebracht.

Is het misschien mogelijk om een ZAC-licentie te introduceren? Een soort colectieve verzekering.

Iedereen die tenminste een TOMS cursus heeft gevolgd komt in aanmerking voor een ZAC-licentie.
 
Ik vind 125,- Euro (plus 1 zevende van het DNRT-lidmaatschap)
voor een dag circuit met een vrije training, tijdtraining en minimaal 2 manches racen met
een ambulance, medisch team, tijdwaarnemingslussen/ -software/ -mensen, mobiele GP-chicane, gecertificeerde officials, up-to-date uitslagen website plus de inspanningen om CPZ motorveiliger te krijgen en
zonder de verplichting om bij regen of een plotselinge ingetrokken vrije dag te moeten betalen

nog altijd een veel betere deal dan

het 25 Euro duurdere papiertje (KNMV-lidmaatschap dit jaar misschien verplicht?) met daarbij een verzekering waarvan niemand weet wat die inhoudt en een door jou betaalde telefoniste die je verteld dat je Ria maar moet bellen als je iets (niet alleen meer) wilt weten.



Volgend jaar die 125 dan ook maar verdubbelen O-)

Mensen die 15 Euro per keer transponderhuur te veel vinden moedig ik aan een eigen transponder (a 300,-) te kopen, scheelt weer in de inschrijfrij ...

Wat is je punt ? De discussie ging over de gestegen licentiekosten en jij vergelijkt de kosten van een ZAC race met de kosten van een licentie als of er een keuze mogelijkheid is.
 
Mijn punt is dat 100% verhoging veel is maar als ik de verhalen hoor van de gasten die al wat langer in de zac rijden dan is de prijs van een dagje zac ook meer dan 100% gestegen in de afgelopen jaren, ietjes meer dan de inflatie... en dat de stijging van de knmv niet veel is ivm met de prijs van een dagje zac,.....

En ergens moet het geld vandaan komen.... dus ik denk dat we pirelli nog maar eens moet uitknijpen want ik hoor niemand klagen over de kosten van de banden ( wat wel de grootste kostenpost is en rustig ook zijn prijzen verhoogd zonder ons te bellen )

Ik heb veel respect voor de mensen achter de zac, maar het is langzaam niet meer te betalen, en de grootste ergenis van velen is gewoon dat ze voor dat geld ook nog langs de baan moeten staan.

Een alternatief is Club met, dat kost ook veel maar je kunt wel de hele dag rijden voor dat geld.
 
Dat oeverloos klagen kan iedereen, zeker n.a.v. verhalen uit derde hand waarvan niet eens is nagegaan of ze kloppen (zoals de ZAC in 3 jaar tijd 2x zo duur)...

Er iets aan doen, dat lukt maar zo weinig mensen :Z


En wat wil je nou van Pirelli :?
Dat ze de banden goedkoper gaan maken door bv minder uit te geven aan onderzoek om de banden plakkeriger, slijtvaster en veiliger te maken? En de ontwikkeling van racemotoren heeft de laatste 10 jaar voor een zeer groot deel in de banden gezeten. Anders koop je toch gewoon een setje Diablo's: heb je meteen je begroting sluitend. Met 2 setjes rij je een heel seizoen en kun je -als je heel goed kunt rijden- 1:25 halen op Assen ...


Als bedrijven geen winst maken, krijgen ze geen geld meer voor nieuwe ontwikkelingen, kunnen ze hun werknemers niet meer betalen, en gaan ze op de fles.
Oneens met dat systeem? Hoeveel motorracers zijn er in Cuba of Noord-Korea?

Voor mensen die het niet kunnen opbrengen om zich op CPZ eens anderhalf uur in te zetten zijn er voldoende alternatieven: van Plutoline, MET tot Cup en ONK. Maar daar zal vast ook wel weer iets te klagen zijn ...
 
Laatst bewerkt:
Er gebeurt veel en het worden 4 intensieve weken voor 'onze' KNMV-bestuurders, ik zou mijn KNMV C-licentie voorlopig nog maar niet bestellen.
Hoi Mischa, je zegt nog maar even wachten met het aanvragen van een je C-licentie. Is het niet zo, dat rijders die al in het bezit zijn van een C-licnetie dat Ria Waterreus dit verzorgd automatisch.
Of worden we nu geacht om deze zelf aan te vragen bij de KNMV?

Yama.R6.zac:nr344
 
Dat oeverloos klagen kan iedereen, zeker n.a.v. verhalen uit derde hand waarvan niet eens is nagegaan of ze kloppen (zoals de ZAC in 3 jaar tijd 2x zo duur)...

Er iets aan doen, dat lukt maar zo weinig mensen :Z


En wat wil je nou van Pirelli :?
Dat ze de banden goedkoper gaan maken door bv minder uit te geven aan onderzoek om de banden plakkeriger, slijtvaster en veiliger te maken? En de ontwikkeling van racemotoren heeft de laatste 10 jaar voor een zeer groot deel in de banden gezeten. Anders koop je toch gewoon een setje Diablo's: heb je meteen je begroting sluitend. Met 2 setjes rij je een heel seizoen en kun je -als je heel goed kunt rijden- 1:25 halen op Assen ...


Als bedrijven geen winst maken, krijgen ze geen geld meer voor nieuwe ontwikkelingen, kunnen ze hun werknemers niet meer betalen, en gaan ze op de fles.
Oneens met dat systeem? Hoeveel motorracers zijn er in Cuba of Noord-Korea?

Voor mensen die het niet kunnen opbrengen om zich op CPZ eens anderhalf uur in te zetten zijn er voldoende alternatieven: van Plutoline, MET tot Cup en ONK. Maar daar zal vast ook wel weer iets te klagen zijn ...

je maakt je nogal druk, je kunt toch moeilijk verwachten dat 99.9% van de zacleden positief is en in de broek plast van geluk als hun leider iets zegt (doen ze in cuba en Korea wel) Doordat we opmerkingen hebben kan er iets verbeterd worden.

wanneer is er eigenlijk een leden vergadering van de Zac ??? Dan kunnen we daar onze stem laten horen. En als iedereen dan effe meld wat hij of zij wil weten dan kan er gelijk een afdoende antwoord gegeven worden.
 
Hoi Mischa, je zegt nog maar even wachten met het aanvragen van een je C-licentie. Is het niet zo, dat rijders die al in het bezit zijn van een C-licnetie dat Ria Waterreus dit verzorgd automatisch.
Of worden we nu geacht om deze zelf aan te vragen bij de KNMV?

Yama.R6.zac:nr344
Ik heb nu nog geenidee, maar houd jullie op de hoogte via de ZAC site en MF.
 
Er zijn mensen die de Putolinecup als alternatief noemen maar daar zie ik ook enkele nadelen aan.

Kosten per racedag: €190 inschrijfgeld, €10 licentie en dan is het over het algemeen wat verder rijden. ok er is wat prijzengeld maar de gemiddelde zaccer durft hier alleen maar van te dromen...
Je hebt dan die €150 licentiekosten niet maar verdeeld over de 5 dagen van de Putolinecup is dat €30 p.d. dus kom je toch aan dezelfde kosten als een dagje ZAC... :?
en dan ook dezelfde racetijd.

Let wel: Ik sta hier zeker niet negatief tegenover want ik wil dolgraag op andere circuits rijden net zoals de meeste! :}
 
je maakt je nogal druk, je kunt toch moeilijk verwachten dat 99.9% van de zacleden positief is en in de broek plast van geluk als hun leider iets zegt (doen ze in cuba en Korea wel) Doordat we opmerkingen hebben kan er iets verbeterd worden.
:}

wanneer is er eigenlijk een leden vergadering van de Zac ??? Dan kunnen we daar onze stem laten horen. En als iedereen dan effe meld wat hij of zij wil weten dan kan er gelijk een afdoende antwoord gegeven worden.
Juist
 
Er zijn mensen die de Putolinecup als alternatief noemen maar daar zie ik ook enkele nadelen aan.

Kosten per racedag: €190 inschrijfgeld, €10 licentie en dan is het over het algemeen wat verder rijden. ok er is wat prijzengeld maar de gemiddelde zaccer durft hier alleen maar van te dromen...
Je hebt dan die €150 licentiekosten niet maar verdeeld over de 5 dagen van de Putolinecup is dat €30 p.d. dus kom je toch aan dezelfde kosten als een dagje ZAC... :?
en dan ook dezelfde racetijd.

Let wel: Ik sta hier zeker niet negatief tegenover want ik wil dolgraag op andere circuits rijden net zoals de meeste! :}

Je vergeet je lidmaatschap van de KNMV (en als je cup wilt rijden de 5-600 euro licentiekosten), de regeltjes van de KNMV en de circuits(geluid ! bijvoorbeeld, in Duitsland mag je zoveel geluid maken als je wilt) en dat je niet gemiddeld een uur in alle vroegte in de rij hoeft te staan voor de inschrijving en dat je gegarandeerd 2 trainingen van een half uur krijgt.. O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik word er op het moment kots ziek van!! Vorig jaar heb ik een discussie gehad met Geurts over het wel of niet nodig zijn van een cursus voor mijn B licentie. Uiteindelijk besloten dit niet te doen uit principe. Ik pas ervoor ergens geld voor te betalen waarvan ik het kunstje al beheers. Begrijp me niet verkeerd, er zijn jongens die veel harder rijden als ik, maar daar gaat het even niet om. Die fukking cursus kost aankomend jaar € 600,-

Wat Mischa zegt is waar, ze proberen over onze rug een klasse te financieren die niet rendabel is te maken, en daar pas ik voor. Ik race voor de lol, en heb niet de ambitie volgend jaar GP's te rijden. Maar ik ben behoorlijk fanatiek, en krijg ook een waas voor ogen als er iemand voor me rijdt. Maar wanneer stopt het jongens. Het is waar, racen kost zwaar geld. Of je moet een goede baan hebben, een goede sponsor, of geen kinderen anders is het voor veel mensen niet op te brengen om te blijven rijden.

Ik heb de helft van afgelopen seizoen getwijfeld om toch volgend jaar te gaan cuppen, maar ik doe het niet. Er zijn op dit moment genoeg alternatieven, om een leuke competitie te rijden. Voorlopig blijft mijn geld in de portemonnee. Ik hoop Mischa, dat er een manier is om een soort ZAC licentie in het leven te roepen en de hele KNMV buiten spel te zetten, want ik heb er genoeg van.

Ben afgelopen zomer in Oschersleben geweest, dat was echt super leuk. Als die puttoline jongens daar een paar keer rijden aankomend jaar, ben ik erbij!!
 
Je vergeet je lidmaatschap van de KNMV (en als je cup wilt rijden de 5-600 euro licentiekosten), de regeltjes van de KNMV en de circuits(geluid ! bijvoorbeeld, in Duitsland mag je zoveel geluid maken als je wilt) en dat je niet gemiddeld een uur in alle vroegte in de rij hoeft te staan voor de inschrijving en dat je gegarandeerd 2 trainingen van een half uur krijgt.. O-)



Alleen nadeel is dat oschersleben en nurburg iets van 4,5 uur rijden is :X
Kan Docshop niet proberen om bijv circuit van assen af te aan huren ?
Moet volgens mij geen probleem zijn , er zijn ook diverse organisaties die daar circuitdagen organiseren
 
Alleen nadeel is dat oschersleben en nurburg iets van 4,5 uur rijden is :X
Kan Docshop niet proberen om bijv circuit van assen af te aan huren ?
Moet volgens mij geen probleem zijn , er zijn ook diverse organisaties die daar circuitdagen organiseren
Zal wel moeilijk worden met het gehijg van de KNMV in de nek..... Gewoon een paar dagen naar Duitsland is ook wel leuk, mag van mij daar blijven. In Nederland is toch wel genoeg te rijden :)
 
Zal wel moeilijk worden met het gehijg van de KNMV in de nek..... Gewoon een paar dagen naar Duitsland is ook wel leuk, mag van mij daar blijven. In Nederland is toch wel genoeg te rijden :)

Die 4,5 uur rijden maakt geen ruk uit, zeker niet met een campertje,.. :+ Koelkast vol, en heb je schik af, ga je ff lekker eieren bakken oid O-)
 
je maakt je nogal druk, je kunt toch moeilijk verwachten dat 99.9% van de zacleden positief is en in de broek plast van geluk als hun leider iets zegt (doen ze in cuba en Korea wel) Doordat we opmerkingen hebben kan er iets verbeterd worden.
Ondanks revolutinair kopieergedrag (nu ook op MF, ligt MMF soms plat?) die het kennelijk wel begrepen heeft, heb ik het een aantal keren gelezen en begrijp ik niet wat je bedoelt met deze tekst. Twijfel nu aan mezelf.
En aan of je werkelijk denkt dat er door deze 'opmerkingen' van jou echt iets kan (weer door anderen) veranderen. Zoals dat Pirelli haar prijzen verlaagt en de ZAC 40,- goedkoper wordt ...
Maak me overigens achter het toetsenbord zelden druk, en hoe kan ik er zoals nu dan toch moe van worden?

wanneer is er eigenlijk een leden vergadering van de Zac ??? Dan kunnen we daar onze stem laten horen. En als iedereen dan effe meld wat hij of zij wil weten dan kan er gelijk een afdoende antwoord gegeven worden.
Als 'leden'vergadering is naast de Huub-pitwalk en de prima bereikbare wedstrijdtoren ooit dit forum in het leven geroepen. Feedback is zo supersnel en vaak heel nuttig, maar de goede lezer haalt daar ook de beperkingen van de ZAC uit waardoor (nog) niet alles is zoals gewenst zou zijn.
Initiatieven en oplossingen op MF worden beloond, gezeik mag je 1 keer per jaar lozen op de ledenvergadering van de KNMV; je hebt er tenslotte goed voor betaald.

Mag ook hier, maar ik doe liever anderen dingen. :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan