C-licentie: 150 euri's per jaar!

Zal wel moeilijk worden met het gehijg van de KNMV in de nek..... Gewoon een paar dagen naar Duitsland is ook wel leuk, mag van mij daar blijven. In Nederland is toch wel genoeg te rijden :)
Wel Hans, hiermee dring je wel de kosten verder omhoog. Als we dus niet meer kunnen rijden in ons kikkerlandje. En daardoor genoodzaakt worden om het over de grenzen te zoeken, dan heb je toch een licentie probleem.
Tevens kan niet iedereen zomaar een paar dagen ervoor uittrekken, om te gaan rijden in Duitsland of waar dan ook.
Dan wordt het rijden alleen maar toegangkelijk gemaakt voor de jongens met poen.
Ik vind dit geen goede ontwikkelingen, en spelen we op die manier de KNMV in de kaart.

Yama.R6.zac.nr:344
 
Wel Hans, hiermee dring je wel de kosten verder omhoog. Als we dus niet meer kunnen rijden in ons kikkerlandje. En daardoor genoodzaakt worden om het over de grenzen te zoeken, dan heb je toch een licentie probleem.
Tevens kan niet iedereen zomaar een paar dagen ervoor uittrekken, om te gaan rijden in Duitsland of waar dan ook.
Dan wordt het rijden alleen maar toegangkelijk gemaakt voor de jongens met poen.
Ik vind dit geen goede ontwikkelingen, en spelen we op die manier de KNMV in de kaart.

Yama.R6.zac.nr:344

Ik bedoelde het ook slechts als een aanvulling op en niet als alternatief voor de ZAC of CUP. Bovendien bedoelde ik te zeggen dat het in Duitsland mag blijven i.p.v. het naar Nederland te halen.

En ja, als je wilt circuitrijden is er keus te over. Alleen racen kost onevenredig veel meer. Wel lullig dat ik dat nu juist het leukst vind ;)
 
Ik bedoelde het ook slechts als een aanvulling op en niet als alternatief voor de ZAC of CUP. Bovendien bedoelde ik te zeggen dat het in Duitsland mag blijven i.p.v. het naar Nederland te halen.

En ja, als je wilt circuitrijden is er keus te over. Alleen racen kost onevenredig veel meer. Wel lullig dat ik dat nu juist het leukst vind ;)

Ook ik vind dat racen leuk maar moet wel betaalbaar blijven. Ik benijd je dat jij zoveel kan rijden. Als alternatief ok, maar hoe kunnen wij als ZAC'ers invloed uitoefenen op het beleid wat de KNMV voert.
Blijkbaar ligt dit onderwerp vrij gevoelig bij de meeste rijders, gezien alle reactie's die inmiddels op deze forum staan.

Yama.R6.zac.nr:344
 
Je vergeet in de hele som nog dat je veplicht bent lid te zijn van de KNMV. Komt dus nog eens 45 euro bij die je voor je lidmaatschap moet betalen van de KNMV. Ik denk dat er met mij een hoop racers zijn die dit lidmaatschap alleen hebben voor de licentie. Kom je dus al aan 195 euro!

Ik zit er sterk aan te denken maar geen licentie aan te vragen, knmv lidmaatschap op te zeggen en lekker alleen Club MET rijden in België, aangevuld met wat circuitdagen.

Stelletje afzetters zijn het!


Ze hoeven alleen maar een papiertje te printen, in een enveloppe te doen, postzegel erop en klaar! 'k wou dat ik daar 195 euro mee kon verdienen! :(
He Brainz, je gaat toch niet stoppen hè :( .

Ik moet nog steeds een keer komen kijken :X :X :X :o .


:+
 
He Brainz, je gaat toch niet stoppen hè :( .

Ik moet nog steeds een keer komen kijken :X :X :X :o .


:+

Zoals het er nu naar uitziet ga ik inderdaad volgend jaar geen C-Licentie aanvragen. De KNMV zoekt maar een andere sponsor! 'k ga maar weer eens kijken of ik een team kan samenstellen voor een jaartje Club MET...

...Maar ik wacht toch maar even de ontwikkelingen af...
 
Er gebeurt veel en het worden 4 intensieve weken voor 'onze' KNMV-bestuurders, ik zou mijn KNMV C-licentie voorlopig nog maar niet bestellen.


Misha, mocht er gewerkt worden aan een ZAc licentie dan moedig ik dat zeer aan.

Wat betreft die verzekering van de KNMV waar iedereen zich zo druk om maakt: ik vermoed dat het hier gaat om de allergoedkoopste persoonlijke ongevallenverzekering die te krijgen is. Die kun je net zo goed niet hebben, je krijgt dan éénmalig een (klein?) geldbedrag als je invalide wordt. Als het inderdaad de goedkoopste verzekering is die ze kunnen vinden dan gata het om iets van 5000 euro. Klinkt leuk maar in de praktijk stelt het niet veel voor want het doel van deze verzekering is dat je je huis e.d. aan kunt passen aan je situatie. Dat kost echt wel wat meer en daar zijn ook subsisidies voor te krijgen. Daarnaast hebben veel mensen zelf al een ongevallenverzekering of een arbeidsongeschiktheidsverzekering vanuit hun werk. Die laaste is veel belangrijker omdat die zorgt voor een constante stroon aan inkomen mocht je niet meer kunnen werken. Tenslotte is het voor sommige mensen misschien nog een eye- opener dat je op circuitdagen ook zonder ongevallenverzekering rijdt (als je geen licentie hebt). Laat een eventuele ZAC licentie dus niet afhangen van deze verzekering.
 
... dan gata het om iets van 5000 euro...

Klopt. Staat ook in die KNMV folder, het gaat idd om 5000 euro. Net of die 5000 euro het verschil kan maken als je zojuist voor levenslang invalide bent geworden (of nog erger).

Overigens mijn hulde voor de inspanningen van Mischa! :}
 
Jullie sputteren allemaal wel, maar jullie gaan toch braaf die centjes ophoesten. DAT WETEN ZIJ OOK!!! Voor jou namelijk 154265243654 anderen.

Van mij kunnen ze een hele grote dikke :j krijgen.

IK DOE NIET LANGER MEE AAN DAT CIRCUS !!

LIJERS!! :(

IK mis ook de marktwerking in de racepsort :X

Waarom? Omdat er sprake is van monopoly !! En zolang die er is, zal het racen VEEEEL TE duur blijven. Onder het mom van ; zo beheersen we het tenminste nog :Z

OOk goed voor het milieu die maatregelen :z (en dat terwijl je vrij wordt gelaten om wel 40.000 km miliebelastend te 'toeren' ipv 4.000 km te racen. IK ben benieuwd waar het milieu beter mee af is :X :X :X

Gaat NERGENS MEER OVER!!!
 
Laatst bewerkt:
Zoals het er nu naar uitziet ga ik inderdaad volgend jaar geen C-Licentie aanvragen. De KNMV zoekt maar een andere sponsor! 'k ga maar weer eens kijken of ik een team kan samenstellen voor een jaartje Club MET...

...Maar ik wacht toch maar even de ontwikkelingen af...

Als je zover bent, moet je het maar eens laten weten, ik doe wel mee :} Endurance rijden past me wel!
 
:( , als we nu allemaal nee zeggen, dan hebben ze precies wat ze willen horen en wordt het voor de heren die dat voor ons uitmaken alleen maar eenvoudiger op.

De KNMV, zou meer de motorsport moeten promoten, enige concurentie van een organisatie is wel gewenst om het de KNMV een stuk moeilijker te maken.
Doordat ze inderdaad een monopoly positie hebben, moeten we maar doen wat zij willen.

Ik wil blijven racen, er is namelijk geen enkele andere alternatief.
Tenzij je je inschrijft voor CRT dagen, dealers, importeurs en noem het maar allemaal op.

Wat je eerst allemaal moet ophoesten, terwijl je nog geen meter gereden heb,

Aanvraag Licentie NAT: 150,=
Lidmaatschap KNMV : 46.50
Lidmaatschap DNRT : 35.00
TOT: 231.50

Daarbij komt nog dat het inschrijfgeld ook nog eens omhoog gaat, waarschijnlijk?
We hebben met z'n allen al genoeg gereageerd, en ons standpunt duidelijk gemaakt.
Het is nu aan de DNRT, wat zij voor ons kunnen betekenen.
En ik ben ervan overtuigd dat zij alles uit de kas zullen halen, om de motorsport in Nederland niet kapot te laten gaan, omdat de KNMV zijn prioriteiten ergens anders op is gericht.

Ik vraag me dan ook af, met welk doel de KNMV is opgericht.

Yama.R6.zac.nr:344
 
:( , als we nu allemaal nee zeggen, dan hebben ze precies wat ze willen horen en wordt het voor de heren die dat voor ons uitmaken alleen maar eenvoudiger op.

Aanvraag Licentie NAT: 150,=
Lidmaatschap KNMV : 46.50
Lidmaatschap DNRT : 35.00
TOT: 231.50
Yama.R6.zac.nr:344
Als iedereen nee zegt,gaan ze echt wel overstag hoor...het is hun brood namelijk,zelfde voor Huub.
En het is of het lidmaatschap voor de knmv of dnrt,niet beiden als je zac wilt rijden.
Als we allemaal 1 jaartje gaan rijden bij een e.o.a. motorsportschool of docshop,durf ik te wedden dat er heel andere prijzen komen of dat ze zelfs verdwenen zijn met als gevolg plaats voor een nieuwe constructie :}
Huub redt zich wel met z'n autoraces,maar de knmv gaat op/door z'n knieen.
En nog wat....het is NIET de CRT die het doet,die hebben n.l wel het beste met ons voor w.b.t cup/onk samenvoegen,het is die enge knmv die zit te pushen :r en dus ook de prijzen opvoeren,crt/dnrt kunnen niets anders doen dan doorberekenen.
 
Laatst bewerkt:
Zeker nu je op de straat in Nederland eigenlijk al lang niet meer met goed fatsoen van je motor kunt genieten (in Zuid-Holland is de maximum snelheid op de overbevolkte snelwegen momenteel 70 km/u…) is het circuit eigenlijk nog de enige optie voor sportieve rijders.

Maar als dit allemaal zo lees, bekruipt me het gevoel dat ik helaas weer net een paar jaar te laat ben. Nu ik het me dan eindelijk financieel kan veroorloven om via de ZAC eens echt wat van het racen te proeven, gaan ze opeens allemaal zakelijk worden en vliegen de prijzen de lucht in. Jammer!

Ik kan me goed voorstellen dat voor degenen die voor een min of meer professionele benadering van deze hobby gekozen hebben (en die daar ook de mogelijkheden toe hebben – lucky bastards) een verhoging van de C-licentie van 54 naar 75 naar 150 euro niet zo'n probleem is, maar er zijn ook mensen die gewoon eens low-budget willen proeven van het racen. Daar was de ZAC toch voor bedoeld?

Zelfs met het laagste budget is het financieel gezien eigenlijk al gekkenwerk.

Hopelijk kan het ook zonder die licentie van de KNMV. Ik zou eigenlijk niet weten waarom niet. De circuits worden afgehuurd, de organisatie wordt door de stichting verzorgd, enzovoort. Wat heeft de KNMV er eigenlijk mee te maken? Als ik een baantje huur op de tennisbaan hoef ik toch ook niet eerst lid te worden van de Koninklijke Lawn Tennis Bond (of hoe dat ook mag heten)? Of zie ik dat helemaal verkeerd?
 
Anders koop je toch gewoon een setje Diablo's: heb je meteen je begroting sluitend. Met 2 setjes rij je een heel seizoen en kun je -als je heel goed kunt rijden- 1:25 halen op Assen ...
Wie heeft er ervaring mee?
1.25 op Assen is voor mij zowieso just a dream, maar ik ben benieuwd of er mensen zijn die wedstrijden (ZAC, CUP) rijden met Diablo's? (Diablo Corsa?)
Misschien een goede keuze voor bv. club MET wedstrijden??
 
Het is trouwens wel te hopen dat in 2005 de verplichte TOMS-cursus vóór de eerste ZAC-races zal plaatsvinden, anders worden instappers nog eens extra de dupe van de verhoging van de prijzen van de C-licentie.
 
Wie heeft er ervaring mee?
1.25 op Assen is voor mij zowieso just a dream, maar ik ben benieuwd of er mensen zijn die wedstrijden (ZAC, CUP) rijden met Diablo's? (Diablo Corsa?)
Misschien een goede keuze voor bv. club MET wedstrijden??

Het is wel één van de opties die ik overweeg. Diablo corsa achter en voor een supercorsa. Maar ook de 208 GP's schijnen lang mee te gaan dus ook daar ben ik me op aan het orienteren. In de Sv cup rijden ze in ieder geval op de gewone diablo's (achter) en de diablo corsa's (voor) en daar rijdt Ter Braake 1.33 mee. Meer gemiddelde rijders rijden er ook nog 1,37-ers mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan