caburateurs ZFX750 op FZX700

rudiman

MF'er
18 jun 2007
241
0
Alkmaar
Ik heb op mijn FZX 700 openfilters maar dat bevalt me niet echt, ik haat dat burp geluid en bij heftige tegen wind gaat ie plotst erg in houden. Nu heb ik ook een fzx750 als spareparts motor.. Deze heeft nog een gewone airbox. Kan ik deze caburateurs met airbox gewoon overzetten of kloppen dan de sproeiers niet meer? Alleen de airbox overzetten gaat ook niet want dan moet ik ook de sproeiers vervangen.
De vraag is dus, zijn de caburateurs en sproeiers van een fzx750 dezelfde als van een fzx700?
 
dat inhouden komt door:

Motor houdt in

Voor zover ik het zie maakt het de airbox niet heel veel uit zolang de oppervlakte van het filter enigzins overeenkomt. Anders kan je er nog een K&N airbox filter in de vervangende box doen om de oppervlakte te compenseren als de oppervlakte te klein is van de nieuwe filter.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij wel, maar waarom probeer je het niet gewoon je kan altijd weer terug toch ?

Je moet denk ik je carbs wel opnieuw afstellen, synchroniseren. Maar probeer het eerst.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op mijn FZX 700 openfilters maar dat bevalt me niet echt, ik haat dat burp geluid en bij heftige tegen wind gaat ie plotst erg in houden. Nu heb ik ook een fzx750 als spareparts motor.. Deze heeft nog een gewone airbox. Kan ik deze caburateurs met airbox gewoon overzetten of kloppen dan de sproeiers niet meer? Alleen de airbox overzetten gaat ook niet want dan moet ik ook de sproeiers vervangen.
De vraag is dus, zijn de caburateurs en sproeiers van een fzx750 dezelfde als van een fzx700?

Alleen de krukas is volgens mij anders bij de FZX700. Kortere slag en dus ook iets langere drijfstangen.
Carbs zijn dus uitwisselbaar.(ook met die van de FZ al zijn de jettings iets anders)
Zet er es een inlaatnokkenas van een FZ700 of FZ750 in en de CDI. Heb je er zo 10 pk bij.


F.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan