Cagiva Mito 125 vs Aprilia rs 125

Cagiva Mito 125 vs Aprilia RS 125

  • Cagiva Mito 125

    Stemmen: 113 50,7%
  • Aprilia RS 125

    Stemmen: 110 49,3%

  • Totaal aantal stemmers
    223
Ik vind ze allebei even goed.
Maar toch koos ik voor de Mito want die lijkt op een Duc. 916 en dus dikke motor terwijl een RS125 juist om zo'n RS50je lijkt.
En welke nou meer vermogen heeft boeit toch niet, het zijn tenslotte lichte kleine smijtijzers voor bochten en laat remmen. TOCH ???

Greets Jeroen
 
Nou ik draai mn mening bij ik ga nu voor de RS125 ipv Mito die ik veel mooier vind :X , ik heb veel dealers gebeld en sommige verkopen! de mito niet eens omdat hij zeer snel vastloopt :o dan kies ik liever voor wat meer zekerheid en dus de rs125
 
Gelul, het nieuwe type rs125 cc loopt veel sneller vast, en heeft plastike tandwielen, als de mito ook snel vastloopt dan zijn ze alletwee even slecht :} Ik denk dat de vastlopers bij een mito gewoon een kwestie van slecht verzorgen, maar ik heb nog nooit zoveel problemen gehoord als bij het nieuwe type rs. Maarjah jullie moeten het allemaal zelf weten, ik ben ook met een 125cc mito begonnen, nooit spijt van gehad, maar wel blij dat ik ervanaf ben, een 4takt rijd gewoon veel fijner vind ik :]
 
hehe ja ik d8 ook eerst van dat zal wel aan 1 mening liggen maar als verschillende Cagiva ! Dealers het toch zeggen...... en sommige hem niet eens WILLEN verkopen vanwege al die problemen nou dan geloof ik het toch wel :X :X
 
Nu over de problemen met de mito kan ik niets zeggen want het is het eerste wat ik er van hoor :? (hij blijft er toch mooi uit zien he :) ) Nu het laatste model blijkt dus inderdaad wel meer problemen te geven :X Koop dan een iets ouder model zou ik zeggen :? :]
 
Maar een nette RS250 of RGV koop ik niet voor 420 e...Maar ik ben wel benieuwd naar je problemen, zou je eea willen noemen? Die van mij heeft een kapotte cilinder die ik vervang voor een Malossi 165cc, verder lijkt ie wel goed te zijn.

mijn af1 was een stuk duurder en een enorme miskoop. zat een 160cc op (polini) maar die liep al heel snel vast zonder enige oorzaak. hweet nog steeds de oorzaak niet want ik kon een donor fiets kopen en heb het hele blok over gezet.
vlak daarna heb ik hem verkocht omdat ik er helemaal niet lekker op reed, het ding gaf me geen vertrouwen.
vanaf het moment dat ik op de 250 stapte wist ik dat ik op een echte motor zat.
een 125 is een motor en niet te vergelijken met een 50cc brommert. (nee scootah boys... dat is niet te vergelijken...) maar de overstap van mijn 125 naar mn 250 is ENORM.
zoveel groter, zoveel robuuster, veel fijner. ligt natuurlijk ook aan de leeftijd (90er af1 tegenover een 01 250) maar ik geniet nu pas echt van het rijden *D
 
maar die 250 is dan hier in België weer niet meer van z'n 25Kw te ontdoen en die zal standaard wel meer hebben als 25Kw ni? |(
 
Laat ff weten wat hij te vertellen had ;) Nu over RS125 (buiten het laatste model) hoor ik toch ook niet extreem rare verhalen over dingen die stuk gaan. Moet je hem natuurlijk goed onderhoude :X
 
Het is en blijft 2-takt. Maakt niet uit als je een appie kiest of een mito. De techniek is gewoon hetzelfde. En ze zijn allebij even kwetsbaar voor vastlopers en dergelijke. En dat ligt voornamelijk aan je onderhoud en wat je ermee uithaalt. Tis gewoon meer een kwestie van smaak tussen de 2 en welke je lekkere vind rijden.
 
Het is en blijft 2-takt. Maakt niet uit als je een appie kiest of een mito. De techniek is gewoon hetzelfde. En ze zijn allebij even kwetsbaar voor vastlopers en dergelijke. En dat ligt voornamelijk aan je onderhoud en wat je ermee uithaalt. Tis gewoon meer een kwestie van smaak tussen de 2 en welke je lekkere vind rijden.

:) kwamen ze tot de wijze conclusie :) maar het is waar, daarom dat ik ook zei: proefritje :]
 
Doe dat etter! Kun je kappen met dat geziek in mijn 250 topic :(

:+

vragen staat toch vrij zou ik denken :X Hoe moet een mens anders iets te weten komen :? En wie niet waagt niet wint. Die mens wil gewoon goed geïnformeerd zijn vooraleer een aankoop te doen, kan ik best wel verstaan. (heb ik wel je topic ni gelezen en dus ook ni zijn "gezever" :X dus mss onterechte reply |(
 
:+

vragen staat toch vrij zou ik denken :X Hoe moet een mens anders iets te weten komen :? En wie niet waagt niet wint. Die mens wil gewoon goed geïnformeerd zijn vooraleer een aankoop te doen, kan ik best wel verstaan. (heb ik wel je topic ni gelezen en dus ook ni zijn "gezever" :X dus mss onterechte reply |(

zo iemand zou eens de zoekfunctie kunnen gebruiken en zich de pleuris zoeken (zoals ik ook deed voor ik mijn eerste motor kocht) daar hoef je niet alles en iedereen lastig te vallen met veelal onzinnig gebral
 
zo iemand zou eens de zoekfunctie kunnen gebruiken en zich de pleuris zoeken (zoals ik ook deed voor ik mijn eerste motor kocht) daar hoef je niet alles en iedereen lastig te vallen met veelal onzinnig gebral

Ok je hebt wel ergens Gelijk B|









:+
 
mijn af1 was een stuk duurder en een enorme miskoop. zat een 160cc op (polini) maar die liep al heel snel vast zonder enige oorzaak. hweet nog steeds de oorzaak niet want ik kon een donor fiets kopen en heb het hele blok over gezet.
vlak daarna heb ik hem verkocht omdat ik er helemaal niet lekker op reed, het ding gaf me geen vertrouwen.
vanaf het moment dat ik op de 250 stapte wist ik dat ik op een echte motor zat.
een 125 is een motor en niet te vergelijken met een 50cc brommert. (nee scootah boys... dat is niet te vergelijken...) maar de overstap van mijn 125 naar mn 250 is ENORM.
zoveel groter, zoveel robuuster, veel fijner. ligt natuurlijk ook aan de leeftijd (90er af1 tegenover een 01 250) maar ik geniet nu pas echt van het rijden *D

Dat 250 een keer zo snel is verbaast me niets, maar ik heb de motor dan ook in een opwelling gekocht. Die van mij lijkt betrouwbaar, ik heb er nu een dikke 1000 km mee gereden. Heb trouwens een 160cc polini geplaatst, Malossie is er niet voor Rotax123, alleen voor 127(oudere AF1). Als ik ooit een andere motor koop wordt het waarschijnlijk een 4-takt, vooral omdat ik 250cc 2-takt(2 cilinders)te duur vind om te reviseren. Maar een Rs250 schijnt dezelfde rondetijden als een Duc 900 te maken op een circuit, dus bruut is het wel!
 
dat is best veel! :X
vooral om te zeggen dat ie best betrouwbaar is :X

Het is niet genoeg om het te weten, het is slechts een indruk. Maar hij voelt wel degelijk, start in één seconde en loopt rustig stationair. Als de boel vastloopt post ik het hier als eerste, maar volgens mij gaat het wel loslopen. Hij lijkt betrouwbaar, thats all.
 
Terug
Bovenaan Onderaan