Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Cagiva Mito 125 vs Aprilia rs 125

Cagiva Mito 125 vs Aprilia RS 125

  • Cagiva Mito 125

    Stemmen: 113 50,7%
  • Aprilia RS 125

    Stemmen: 110 49,3%

  • Totaal aantal stemmers
    223
ik moet toch echt even de opmerking plaatsen dat mijn RS 125 uit 2002 toch echt 22 KW op het kenteken heeft en niet de 25,4 die bij de technische gegevens staat aan gegeven
 
ik vin ze bijde mooie machines, ik was een rs50-rijder en ik vin de rs125 dan ook bloedg**l !!!

maar de mito mag er ook zeker wezen!

ik ben namelijk bijna 18 en ik ga ook direct beginnen met me bewijs, maar een motor mist nog en het verzekeringsgeld staat te springen om ingeruilt te worden voor een mooie 125cc-er

maar ik had nog een vraag: wat kost een mito nieuw?

(ps: als iemand nog een mooie rs125 of mito heeft staan ...)
 
Ik heb nog een rs125 staan van 2003. Mooie brommer, oorspronkelijk bedoeld voor rijbewijs te halen, momenteel interesse verloren in moto's en wil nu toch eerst voor een auto gaan. Prijs valt over te praten, rond de 4500 km, kheb pech gehad deze zomer door aangereden geweest te zijn en kheb een schuiver gemaakt, ik heb linker kuipschade, kan geleverd worden met racekuip met monozit in eventueel gekozen kleur, kan ook zo met originele beschadigde kappen. Rijd perfect natuurlijk enkel jammer van die kuipschade. Bel voor meer inlichtingen naar 0485 55 65 34, je kan een koopje doen!
 

UPDATE!! nieuwe evo modellen heb ook powervalve steeds nog 7 versnelligen ( 1995 ) en 25KW en 43 PK
 
2-Takt is gewoon SUPER!!!!!!!!!! rij zelf een TZR250' Die ik aan het ombouwen ben'
Met een rs250 kuip erop!! past gewoon...!
 
Ehh nee toch? dacht dat er zon patent op zat???


op een powervalve zit geen patent wel op systemen van het merk zelf, zo heeft aprilia het rotax PV systeem, kawa het kips systeem... weet niet wat blok een mito heeft, maar de nieuwste dacht ik het yamaha systeem, en die heeft YPVS
 
ik heb ook 2 verschillende aprilia rs50 gereden...en ben overgestapt op een cagiva mito omdat ik deze persoonlijk 2x zo mooi vind als een rs125...das toch precies de brommer als je mocht kiezen tussen een 916 replica of een brommer replica dan zou ik t weten hor!

dit was de mijne
 
Laatst bewerkt:
in de 125cc races pakken de appies de mito's omdat de mito's 7 versnellingen hebben
 

ik heb een hekel aan duc, dus die keuze was makkelijk

 
'n rs heeft tenminste een eigen styling, van zo'n namaak 916 kan je dat niet zeggen

lelijke wielen,frame en een 7 bak nog wel, 6x schakelen op zo'n ding is al teveel , laat staan 7
 
sterker dan dat....ducati heeft cagiva nagemaakt. cagiva was eerder met het ontwerp. en races maakt niets uit. scheelt bijna niets met elkaar in snelheid. de nieuwe mito's inc de mijne had ook 6 versnellingen
 
'n rs heeft tenminste een eigen styling, van zo'n namaak 916 kan je dat niet zeggen

lelijke wielen,frame en een 7 bak nog wel, 6x schakelen op zo'n ding is al teveel , laat staan 7

Zoals danielrs al zei, een duc 916 is nagemaakt van de mito . Cagiva had duc opgekocht omdat duc failit ging, ze hebben toen hun eigen modellen naar ducati overgezet, met volgens mij alleen een ander blok erin (en een klein beetje eigen styling) later is ducati apart gegaan. en daarna heeft duc cagiva opgekocht. Nu is cagiva een zusterbedrijf van duc

Dus duc is de na-apert

en 6x schakelen is niet te veel, versnellingen liggen dichter bij elkaar, waardoor je dus sneller weg bent. Omdat je powerband zo klein is moet het ook wel, omdat je hem anders in bochten nooit meer rechtop krijgt
 
Laatst bewerkt:

ken dat duc/cagiva verhaal wel hoor

maat toch blijft 't een slechte kopie ook al was ie 'r eerst.. bij duc hebbe ze 'm beter onder handen genomen

ik heb zelf nog ooit een rs125 gehad voor mijn 250 avontuur hoor
weet goed genoeg hoe ding dingen rijden :-)

op zo'n 7 speed mito heb ik ooit gereden(kennis had 'r een) en 7 versnellingen rijd echt kut , moete ze wel heel kort bij mekaar ligge wil je 'm goed in toeren houden want als je 'm te diep laat zakken bij 't opschakelen is de fut er al uit vanaf 130
 
rg125 zeker , F is bij soes voor die walvissen, lijkt deze nou niet bepaald op :-)

leuk ding

sneller dan een rs125 is ie echt niet hoor

japanners liegen nogal graag over opgegeven vermogen
en zeker over gewicht :-)
 
Laatst bewerkt:
rg125 zeker , F is bij soes voor die walvissen, lijkt deze nou niet bepaald op :-)

leuk ding

sneller dan een rs125 is ie echt niet hoor

japanners liegen nogal graag over opgegeven vermogen
en zeker over gewicht :-)

mja tiss RG125Fun en sneller dan die appie ? wel degelelijk :p zit std grotere carb op (vlakschuif) en veel leuker cilindertje

 

Ja precies!
Ik ben het helemaal mee eens RS is ook niet verkeerd maar ja..
Me pa doet handelen in ducati's en vind ik wel vet om een mito te hebben
Mijn mito word zwart met rode velgen en breil stickerset word echt vet!
En de style van mito is gewoon helemaal top!
 

Het blijft een kwestie van smaak om tussen de mito en rs te kiezen, qua prestaties doen ze niet onder voor elkaar.. Ik vraag me alleen nog steeds af of een mito beter rijd dan een rs..
 

Mito's zijn voor MIETJES

Nee hoor Leon, mooie fiets hoor, en zeker als ie straks Breil uitgevoerd is

Nu nog gas geven

Niet slecht hoor voor kindjes die net hun veters kunnen strikken, dat ze al MIto rijden
 
Laatst bewerkt:
Whahahahha

lol, Zorg jij nou maar dat je met crossen, en motor rijden alles heel houd..


dat rijgedrag