Cagiva Mito 350

Das gezichtsbedrog gok ik. Heb precies 1 a 2cm speling in het midden. Gok volgende week stiekem ff blokje op landweggetje doen en dan zal ik nog eens kijken hoe hij staat.
zo weinig ? wordt dat zo opgegeven ? En klopt die waarde dan nog wel met het andere blok ?
ik zou voor de zekerheid de schokdemper achteraan eens losmaken en dat nog eens controleren met tandwiel, achterbrugas en achterwiel op 1 lijn. mag dan niet gespannen zijn.
 
zo weinig ? wordt dat zo opgegeven ? En klopt die waarde dan nog wel met het andere blok ?
ik zou voor de zekerheid de schokdemper achteraan eens losmaken en dat nog eens controleren met tandwiel, achterbrugas en achterwiel op 1 lijn. mag dan niet gespannen zijn.
Ik denk dat er niks wordt opgegeven voor een rd350 blok in in Mito haha.
Maar te strak is schadelijker dan te los inderdaad. Lagers etc krijgen op hun donder.
Te los is alleen schokkerig aan/uit.
 
zo weinig ? wordt dat zo opgegeven ? En klopt die waarde dan nog wel met het andere blok ?
ik zou voor de zekerheid de schokdemper achteraan eens losmaken en dat nog eens controleren met tandwiel, achterbrugas en achterwiel op 1 lijn. mag dan niet gespannen zijn.

Daarom ga ik volgende week ff blokje om (paar km) en dan kijk ik nog eens.
 
Ik denk dat er niks wordt opgegeven voor een rd350 blok in in Mito haha.
Maar te strak is schadelijker dan te los inderdaad. Lagers etc krijgen op hun donder.
Te los is alleen schokkerig aan/uit.
hahaha nee daar word niets voor opgegeven. Maar zoals ik al eerder aangegeven heb is het nu prima. Is echt gezicht bedrog. Ook als ik het wiel rond draai klinkt het mooi soepel. Als ie te strak staat hoor je dat ook direct. Heb al 100en keren ketting gespannen in mijn leven, zelfs op mijn supersport motoren doe ik normaal 30 tot 40k km met een setje. Lijkt me prima dus. Achterwiel lagers heb ik nog nooit problemen mee gehad in de 26 jaar dat ik rond tuf
 
en wat ga je weten na dat blokje om ?
dat het lager van je secundaire as nog niet kapot is ?

maar hey, doe vooral je ding.
wat probeer je nu te bereiken met dit soort posts? Ik zie je dat vaker hier op het forum doen, en ik moet zeggen dat dit voor mij een reden zou zijn om gewoon maar te stoppen met dit topic. Je moet altijd het laatste woord hebben, en als het nu om dingen gaat waar je 100% gelijk hebt, maar dat is ook lang niet altijd.
Helaas kent dit forum de ignore knop niet.....dus inhoudelijk reageren laat ik verder maar ff

Edit, die knop is er wel. Opgelost dus
 
Laatst bewerkt:
Ik denk wel dat Jan een goed punt heeft, 1-2cm is erg weinig, tenzij er heel weinig afstand tussen het scharnierpunt van de achterbrug en hart van de uitgaande is, maar dit is fysiek bijna onmogelijk. Omdat je iets speciaals maakt is het goed om de ketting strak te zetten bij maximale invering (shock los), dan kan het nooit mis gaan.
 
Gaaf ding!!

Gewoon even nieuwsgierig; bij een 4 takt wil je de uitlaat het liefst zo kort mogelijk houden, al zou je dat bij sommige motoren niet zeggen, hoe korter hoe lager in toerental je powerband begint, qua vermogen maakt het niet echt uit.
Bij sommige 2 takten zie ik soms een stuk pijp tussen demper en conus zitten. Hoe zit dat met een 2 takt en de lengte van de uitlaat.
 
Gaaf ding!!

Gewoon even nieuwsgierig; bij een 4 takt wil je de uitlaat het liefst zo kort mogelijk houden, al zou je dat bij sommige motoren niet zeggen, hoe korter hoe lager in toerental je powerband begint, qua vermogen maakt het niet echt uit.
Bij sommige 2 takten zie ik soms een stuk pijp tussen demper en conus zitten. Hoe zit dat met een 2 takt en de lengte van de uitlaat.
Bij een 2takt maakt de lengte van de tailpipe weinig uit. De diameter daar in tegen wel.
 
Bij een 2takt maakt de lengte van de tailpipe weinig uit. De diameter daar in tegen wel.
hangt af van de construktie. ook de lengte heeft een invloed, weliswaar minder

maar als je slim bent, maak je een restrictor aan het eind van de eind-conus die de druk bepaald. dan heeft de lengte of diameter geen invloed meer. en je kan met de binnen-diameter spelen om de optimale tegendruk te vinden.
restrictor drawing.png
 
Weer paar uurtjes zitten prutsen. Dempers met beugel vastgesteld. Paar beugeltjes gemaakt her en der. Vond oa de kuipset nog wat los zitten. De dynamo kap passend gemaakt. Verder Knipperlichten relais en draden nagelopen en getest. Morgen ff wat solderen en Knipperlichten erop maken.
20240331_151332.jpg
20240331_151357.jpg
 
Zo Knipperlichten gemonteerd en bedrading netjes gemaakt. Knipperen mooi in de originele frequentie. Probleem is alleen dat beide kanten tegelijk aan gaan. 1 kant iets minder vel. Zal wel lekstroom door indicatielampje zijn. Zal volgende week eens een diode in die draad zetten.

20240401_123928.jpg
 
Donders wat wordt die fiets mooi zeg !

Ik had laatst iets soortgelijks met de knipperlichten van de YZF die ik heb opgelapt. Ik kon het toen oplossen door een mooi electronisch relais dat ik nog had liggen te monteren, dus niet zo'n goedkoop relais van Ali, maar iets fatsoenlijkers. Heb hier op mijn vakantieadres echter geen foto oid om je verder te helpen.
 
Donders wat wordt die fiets mooi zeg !

Ik had laatst iets soortgelijks met de knipperlichten van de YZF die ik heb opgelapt. Ik kon het toen oplossen door een mooi electronisch relais dat ik nog had liggen te monteren, dus niet zo'n goedkoop relais van Ali, maar iets fatsoenlijkers. Heb hier op mijn vakantieadres echter geen foto oid om je verder te helpen.
Thanks!!! Ik probeer iig eerst ff een diode. Heb er toch bakken vol van liggen. Mocht het niet werken dan hoor ik graag welk relais jij hebt. Al zou ik met boeren logica verwachten dat het probleem van de lekstroom over het indicatie lampje blijft. Ongeacht het relais.

To be continued
 
Het zat me dwars en ik had niks beters te doen dus ik heb even wat geGoogled.

Dit is het relais dat ik bedoelde. De YZF heeft voor twee gloeilampen en achter twee LEDs als knipperlichten en dat werkte toen ook niet lekker met zo'n goedkoop Ali relais (ze knipperden niet en/of ze gingen aan beide zijden tegelijk aan.)

Ik had onderstaand relais nog liggen en daarmee werkte alles perfect. Let niet op de taal in het scherm, ik zit momenteel in Rome dus Google geeft me Italiaanse resultaten.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240401_130840_Chrome.jpg
    Screenshot_20240401_130840_Chrome.jpg
    114 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan