Kawasaki 350 S2

Dat is wel vreemd,zou niet moeten kunnen met nieuwe platen en veren,stalen platen niet krom?
Of anders een extra gevoerde plaat monteren,heb ik ooit ook wel eens gedaan bij een motor met onwillige koppeling,
of nog sterekere veren,ik had vroeger wel eens EBC veren in een koppeling gezet,dat waren net baby schokbreker veren zo stug,
nadeel is dat de koppeling ook zwaar te bedienen word,maar slippen is gegarandeerd over.
Heb een setje EBC veren gekocht maar die bleken slapper dan de originele veren, in plaats van de geclaimde 10% sterker. Voor een zwaar te bedienen koppeling ben ik voorlopig niet bang, kan ‘m nog steeds met 1 vinger intrekken.
 
Heb een setje EBC veren gekocht maar die bleken slapper dan de originele veren, in plaats van de geclaimde 10% sterker. Voor een zwaar te bedienen koppeling ben ik voorlopig niet bang, kan ‘m nog steeds met 1 vinger intrekken.
Extra ring bij de veren om ze wat meer voorspanning te geven zou ook kunnen werken als het gaat.
 
Had hetzelfde verschijnsel bij mn R5.
Bleek onvoldoende speling tussen drukstift en kogel te zijn.:Y
 
De slippende koppeling is verholpen met een setje zwaardere veren. Koppeling is gelukkig nog steeds makkelijk in te trekken.

Geen aftermarket exemplaren uit de motoronderdelen handel, maar besteld bij een allround veren bedrijf. Voor wie niet kan slagen via de standaard kanalen, kijk hier maar eens: Homepage - Amatec Technische Veren
Moet gek gaan als je daar niet de juiste veer kunt vinden.

Blijft vreemd dat de koppeling slipte met iets zwaardere veren en nieuwe platen (gecheckt op vlakheid).

@ Gijs: Kawa heeft geen kogeltje in het wormwiel. En als je de kabel volledig ontspant dan zal het indraaien van de stelbout alleen maar zorgen dat de hefboom in een andere stand gaat staan. Vastzetten op ‘acht uur’ en daarna de kabel op spanning brengen.

Ondertussen meer dan 800 km gereden en alles is nog heel, haha!
 
Terug
Bovenaan Onderaan