Kawasaki zephyr 550 project

Bij dit soort modellen staat een bellypan al helemaal niet :o
Nou breng je jouw mening als een feit en dit is een kwestie van smaak. Ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit, hij kan er gelukkig ook zo weer af en zonder beschadigingen aan het frame te hebben, want hij zit met klemmen/beugeltjes vast.
Zonder bellypan ziet het er ook niet slecht uit.
20220819_122211.jpg
 
Hoi MF-veteranen! Echt tof hoe jullie bezig zijn met die Zephyrs. Ik heb een Zephyr 750, mijn allereerste motor. Hij start, rijdt, alles doet het. Banden zijn wat oud, verbruik is wat veel en koppeling is wat stroef. Ik zoek een garage of particulier die de motor helemaal kan nalopen, onderdelen vervangen/vernieuwen als dat nodig is en hem zodanig opknappen dat hij er uit ziet als van de fabriek. Wie kunnen jullie aanraden? Een garage of particulier?
Bedankt allen🙏
 
Ik denk dat je die vraag beter kan stellen in een algemeen topic, dit is een topic van mijn project, daar kijken misschien niet zo veel mensen in. Maar om toch een beetje advies te geven: bij een bedrijf ga je natuurlijk de hoofdprijs betalen, maar krijg je wel een professional die eraan werkt met alle kennis van de motor. ik heb al snel 1000 euro aan onderdelen in mijn zephyr gestolen en dan heb ik het nog niet over de uren. Banden, revisie van remmen, koppeling,carburateur, accu, pakkingen, keerringen, kleppen stellen en evt delen vervangen, nieuwe boutjes en moeren, poedercoaten. Tikt allemaal best aan als je fabrieks nieuw wilt. Je bent vast goedkoper af bij een hobbyist, maar ik zou niet weten waar je dan het beste naartoe kan. Ik heb zelf nog nooit een project van iemand anders gedaan.
 
Hoi MF-veteranen! Echt tof hoe jullie bezig zijn met die Zephyrs. Ik heb een Zephyr 750, mijn allereerste motor. Hij start, rijdt, alles doet het. Banden zijn wat oud, verbruik is wat veel en koppeling is wat stroef. Ik zoek een garage of particulier die de motor helemaal kan nalopen, onderdelen vervangen/vernieuwen als dat nodig is en hem zodanig opknappen dat hij er uit ziet als van de fabriek. Wie kunnen jullie aanraden? Een garage of particulier?
Bedankt allen🙏
Volgens mij staat deze goed aangeschreven.
 
Jammer, dat we opeens allemaal streetracers, bobbers e.d maken, rijden ook nog niet rond in nederland. Waarom maak je van de Zephyr met zijn klassieke uiterlijk niet een MFP motor? Bekijk bijlage 1817941
Ik moest even Google raadplegen of dat echt een stijl was, maar dat is het dus wel. Ik vind vanalles leuk. ik heb een scrambler, een caferacer, een restomod gemaakt en ben nu bezig met een tracker stijl kawa. Maar mfp is nog nooit in me op gekomen, leuke tip.
 
Waar vindt je een uitleg over die MFP stijl ? Ken het ook nog niet en kan er zo snel ook niks over vinden.
 
Nog even een laatste foto, ik denk dat ik hem nu maar als 'klaar' ga bestempelen, anders blijf ik dingetjes aan passen en het volgende project is al begonnen, sterker nog, staat inmiddels bij de poedercoater(klopt dit woord wel?). Ik heb de 3d printer nog maar eens aangeslingerd en hem een nieuw zijpaneel laten printen....ja, ook nog een aan de andere kant.
het start goed, rijdt goed, remt goed, klinkt goed en oogt goed(naar mijn mening dan). Nu nog een tijdje gebruiken om wat lange stukken te rijden om zeker te weten dat alles in orde is en dan gaat hij in de verkoop.
zr550def.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan