Kawasaki zephyr 550 project

Ik heb toevallig net zo'n vork uit elkaar liggen.

De andere imbus zit ook knettertje vast hiero.

Maar er hoort maar 1 bus in te zitten ja.
Zou je willen opmeten hoe lang de bus moet zijn? Ik denk dat de lange erin hoort, maar ik vind het staal nogal dun.
 
Het is weer tijd voor een update: frame is aangepast, ingekort, hoepeltje achterop en de bevestiging van de voorzijde van het subframe wat omhoog gebracht om het zadel in lijn met de tank te kunnen brengen. de bevestiging van de zijkappen zit er nog op, want ik wil kapjes maken met de 3d printer. als het tegen valt kan ik ze er altijd nog afhalen.
20220411_205749.jpg
 
Het is weer vrijdag geweest, vrijdag heb ik de hele dag om aan het project te werken en de meters zijn weer gemaakt. Het originele zijkapje past natuurlijk niet meer. dan kan ik de accu en elektronica wel in een bakje plaatsen onder het zadel, maar dan denk je aan een lithium accu, mosfet gelijkrichter en snijden aan de kabelboom zodat er geen kapje nodig is, maar dan ben je al snel 250 euro meer kwijt. Ik dacht als ik nou eens zelf een kapje maak met een 3d printer dan is dat ook wel cool en dan kan de elektronica origineel blijven.
Dit is poging 1, die moet ik qua formaat nog even aanpassen en iets meer rondingen in het ontwerp maken en dan gaat dat ook wel mooi worden denk ik.
Dit print ik in abs zodat dit goed gespoten kan worden in dezelfde kleur als de tank.
zijkap.jpg
 
Zo, frame in de poedercoat en vrijdag de motor naar silvermachines brengen om een zadel te laten maken. Ik ben er nog niet helemaal uit welke kleurstellingen ik wil gaan doen, maar dat moet ik nu maar snel gaan bepalen. Ik dacht een zadel met zo'n verhoging aan de achterkant.
Beetje zoiets en dan bruin of zwart:
Zadel-Cafe-Racer-Bruin-E-8900.jpg

Het achterlichtje zit netjes in het frame verwerkt en de miniknippertjes zitten er ook op.

20220503_215215.jpg

licht.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo'n zadel (van Ali?) heb ik ook gehad. Voor het geld een best zadeltje, maar het zit niet echt geweldig. Vrij hard. Ik zou hem zelf maken of laten maken. Daar heb je meer aan:).

Goed om de vorderingen te zien!
 
Zo'n zadel (van Ali?) heb ik ook gehad. Voor het geld een best zadeltje, maar het zit niet echt geweldig. Vrij hard. Ik zou hem zelf maken of laten maken. Daar heb je meer aan:).

Goed om de vorderingen te zien!
Nee, geen aliexpress zadel, de foto was alleen maar even ter voorbeeld. Als je een project er goedkoop uit wil laten zien moet je er een ali zadel op zetten. Ik heb een afspraak bij Silvermachines(jeroen bouwmeester) om een zadel te laten maken. Hij heeft al een paar zadels gemaakt voor mijn motoren. waaronder deze:
cx500.jpg
 
Omdat ik nog een paar weken moet wachten tot het frame met zadel terug is dacht ik dat dit een mooi moment was om de velgen eens aan te pakken. Een vorige eigenaar dacht op een bepaald moment dat het een goed idee was om de velgen zwart te spuiten, daar bij heeft hij het goed aangepakt, goede primer gebruikt en netjes gespoten, maar dit was niet helemaal naar mijn smaak.
20220315_211142.jpg

Dus wat doe je dan? Schuren, schuren, kliederen met verfafbijt(geen aanrader)
20220318_163313.jpg

Eindresultaat is niet teleurstellend vind ik zelf.
20220527_140451.jpg
 
Het zadel is in de maak bij silvermachines, dat gaat wel goed komen.
IMG-20220601-WA0002.jpg
 
Mss zelfde onderdelen?
Kawasaki GT 550, voor de handige Harry of voor onderdelen.
Bieden

Mooi project btw 👍🏿👍🏻
Die had ik al voorbij zien komen en moest me inhouden om niet te gaan bieden, maar momenteel even geen ruimte helaas.
 
Soms baal je er van dat je een druk weekend hebt en geen tijd hebt om te sleutelen. Ik wil nu dat blok er wel weer in hangen.
20220610_224505.jpg

Toen ik de uitlaat kocht zat er van die wrap omheen, maar dat zag er niet meer uit en was beschadigd. Nieuwe wrap besteld, want ik dacht dat er een hele lelijke bochtenset onder zou zitten.
20220610_115047.jpg

Maar volgens mij is dit nog wel te redden, beetje TLC doet al wonderen.
20220610_121626.jpg

Misschien toch maar geen wrap eromheen doen?
 
Soms baal je er van dat je een druk weekend hebt en geen tijd hebt om te sleutelen. Ik wil nu dat blok er wel weer in hangen.
Bekijk bijlage 1770773
Toen ik de uitlaat kocht zat er van die wrap omheen, maar dat zag er niet meer uit en was beschadigd. Nieuwe wrap besteld, want ik dacht dat er een hele lelijke bochtenset onder zou zitten.
Bekijk bijlage 1770775
Maar volgens mij is dit nog wel te redden, beetje TLC doet al wonderen.
Bekijk bijlage 1770776
Misschien toch maar geen wrap eromheen doen?
Zeker geen wrap! dit glimt mooi.
 
Nou daar staat ie dan, op de brug. dat is nog best een klus om het blok erin te hangen als je alleen bent. Blok op zijn kant, frame eroverheen. frame weer rechtop en even aan spanbanden in de lucht gehangen om de wielen te monteren. Ik ben wel tevreden met de lijnen.
20220613_204935.jpg
 
Ik begin me af te vragen of ik wel geschikt ben om dit soort projecten goed te documenteren in een topic. Meestal ga ik aan de slag en aan het einde van de avond denk ik: ohja, daar had ik mooi een paar foto's van kunnen maken.
Maargoed, even een update dus:
Remmen en cilinders zijn gereviseerd, ik ben de busjes kwijt die op de achteras het achterwiel op zijn plek houden, hele werkplaats overhoop gehaald, niks gevonden, een paar dagen later nog een keer goed zoeken, maar helaas. Het gekke is dat ik bij het demonteren alles in een grote kist doe en losse onderdelen in kleine bakjes bewaar in de kist. uiteindelijk maar nieuwe besteld bij cmsnl en dan zal je altijd zien dat je het volgende week weer tegenkomt.
De zijpanelen printen is goed gelukt. Nu ben ik bezig met de elektra, dat vind ik altijd wel leuk om te doen, maar dit is niet zo spannend, want dit blijft origineel, alleen de aansluiting van achterlicht en knippers ga ik een andere stekker op plaatsen.
zephyr.jpg
 
Hij wordt Super . wat is straks de Hoofd kleur ?
Daar ben ik nog niet helemaal uit. Maar het zou wel eens wit met goud kunnen worden, of metallic groen. Het zadel is zwart met bruin dus daar past dan weer niet alles meer bij(vind ik)
 
oke, de vakantie is weer voorbij en we gaan weer verder. Beetje aankleding gemonteerd en een uitlaat.
Ik ben nog niet helemaal zeker of ik de bellypan wil houden, maar het heeft wel iets.
Inmiddels zover dat ik aan starten kan denken. daar verwacht ik geen problemen mee, want hij liep voordat ik hem demonteerde, ik heb een vonk en goede compressie.
zephyrb.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan