Goedenavond allen,
Een paar weken geleden heb ik een Kawasaki ZN700 LTD aangeschaft. Dit is een goedlopende en originele motor uit 1984.
De vorige eigenaar had een aantal jaar ervoor eenzelfde motor aangeschaft die opgeknapt moest worden, maar door tijdgebrek kwam hij daar nooit aan toe.
Dus heeft hij gewoon een andere, goedlopende en originele motor aangeschaft. Deze heeft hij wegens aanschaf van een Harley te koop gezet, vervolgens heb ik hem gekocht.
Daarbij kreeg ik gratis en voor niets dus een 2e exemplaar van exact dezelfde motor. In aanmerkelijk mindere staat weliswaar, maar op het oog nagenoeg compleet.
Carbs had hij al gereinigd, zien er brandschoon uit.
Afgelopen week heb ik wat aandachtiger gekeken naar deze motor, een en ander geinventariseerd wat er aan kosten aan zou zitten om deze op te knappen.
Tot zover is het lijstje:
-Tank reinigen en coaten
-Nieuw bougies inclusief de kabels en pluggen
-Accu
-Gashendel/remklauw/koppelingshendel/handvaten/richtingaanwijzerschakelaars
-Remmen voor en achter vervangen/nazien/reviseren
-Nieuwe rubbers rondom carburateur in/uit
Toen ik de oude rubbers van het blok los ging halen zag ik tot mijn grote verbazing dat de NAKS ontbrak...
Nou heb ik er niet heel veel verstand van, maar ik weet dat ronddraaien van het blok zonder NAKS nou niet heel bevorderlijk is voor de ketting en de timing .
Als ik het goed begrijp zou voor controle het hele blok van onder tot boven uit elkaar moeten.
En ik ben best handig, heb een WPH en enig technisch inzicht, maar daar zie ik toch wel een beetje tegenop...
Dus voor ik straks een heleboel losse onderdelen naar de schroothoop breng, aan jullie de simpele vraag of het openhalen, demonteren en weer in elkaar zetten van een compleet motorblok voor een enthousiaste maar beginnend sleutelaar niet een iets te grote opgave is?
Een paar weken geleden heb ik een Kawasaki ZN700 LTD aangeschaft. Dit is een goedlopende en originele motor uit 1984.
De vorige eigenaar had een aantal jaar ervoor eenzelfde motor aangeschaft die opgeknapt moest worden, maar door tijdgebrek kwam hij daar nooit aan toe.
Dus heeft hij gewoon een andere, goedlopende en originele motor aangeschaft. Deze heeft hij wegens aanschaf van een Harley te koop gezet, vervolgens heb ik hem gekocht.
Daarbij kreeg ik gratis en voor niets dus een 2e exemplaar van exact dezelfde motor. In aanmerkelijk mindere staat weliswaar, maar op het oog nagenoeg compleet.
Carbs had hij al gereinigd, zien er brandschoon uit.
Afgelopen week heb ik wat aandachtiger gekeken naar deze motor, een en ander geinventariseerd wat er aan kosten aan zou zitten om deze op te knappen.
Tot zover is het lijstje:
-Tank reinigen en coaten
-Nieuw bougies inclusief de kabels en pluggen
-Accu
-Gashendel/remklauw/koppelingshendel/handvaten/richtingaanwijzerschakelaars
-Remmen voor en achter vervangen/nazien/reviseren
-Nieuwe rubbers rondom carburateur in/uit
Toen ik de oude rubbers van het blok los ging halen zag ik tot mijn grote verbazing dat de NAKS ontbrak...
Nou heb ik er niet heel veel verstand van, maar ik weet dat ronddraaien van het blok zonder NAKS nou niet heel bevorderlijk is voor de ketting en de timing .
Als ik het goed begrijp zou voor controle het hele blok van onder tot boven uit elkaar moeten.
En ik ben best handig, heb een WPH en enig technisch inzicht, maar daar zie ik toch wel een beetje tegenop...
Dus voor ik straks een heleboel losse onderdelen naar de schroothoop breng, aan jullie de simpele vraag of het openhalen, demonteren en weer in elkaar zetten van een compleet motorblok voor een enthousiaste maar beginnend sleutelaar niet een iets te grote opgave is?