Cagiva Navigator Vs. Ducati Multistrada

Scans zijn onderweg....... Zit nu nog op m'n werk, maar vanaf 20:00 kunnen jullie de test lezen.

Leuk detail is dat Cagiva -als de wieswiedeweerga- het imago van de Navigator aan het omgooien is; Eind '99 als reisenduro op de markt gezet, bleek dat iedereen die erop gereden heeft zei dat de Navigator meer Supermotard-neigingen heeft dan reis-eigenschappen.

Vervolgens wordt ik al 1,5 jaar geil gemaakt met foto's van een duc-rode Navigator met gietwielen van de Raptor, maar in de showrooms..... ho maar

OK, Cagiva had een probleem met de centjes, is nu opgelost.
Toch raar dat nu de Multistrada er is, die nieuwe Navigator er ineens ook is...?

(PløfKip denkt dat Cagiva wil meeliften op de massaal opgezette
Multistrada-Passo del Fluto marketingGolf ;) )
 
MV’s eindelijk in productie

Juicht ende jubelt, gepassionneerde motorfreaks aller landen: Claudio Castiglioni, de grote baas van de MV Agusta Groep, heeft eindelijk een geldschieter gevonden die de nodige fondsen kan voorzien om de productie op te starten. Concreet betekent dat, dat de Italianen eindelijk uit de financiële malaise zouden zijn en dat de productie, zowel van de voornaamste Cagiva-, Husqvarna- als MV Agusta-modellen op korte termijn opgestart zal worden. Voor 2003 wordt een totale productie van 24.000 motorfietsen vooropgesteld, verspreid over de drie merken van de MV-groep. Voor Husqvarna zullen de eerste 2003 modellen van de band lopen en wat Cagiva betreft, zal de hele Raptor-lijn – inclusief de 125 en de nieuwe Xtra – geassembleerd worden. Maar... waarop wellicht velen al lang zitten te wachten: eindelijk zal ook de magistraal knappe Brutale in productie gaan. De eerste exemplaren zouden in maart van de band moeten rollen, terwijl in dezelfde maand tevens de nieuwe SPR en de exclsusieve F4 Ago zullen volgen. 2003 is trouwens het jaar waarin Cagiva haar 25ste en Husqvarna zelfs haar 100ste verjaardag viert en om ook dat enige luister bij te zetten zal er ook een Limited Edition van de nieuwe Husky 510 geproduceerd worden, als eerbetoon aan de originele 4-takt uit de jaren ’80.
 
Scans zijn onderweg....... Zit nu nog op m'n werk, maar vanaf 20:00 kunnen jullie de test lezen.

Leuk detail is dat Cagiva -als de wieswiedeweerga- het imago van de Navigator aan het omgooien is; Eind '99 als reisenduro op de markt gezet, bleek dat iedereen die erop gereden heeft zei dat de Navigator meer Supermotard-neigingen heeft dan reis-eigenschappen.

Vervolgens wordt ik al 1,5 jaar geil gemaakt met foto's van een duc-rode Navigator met gietwielen van de Raptor, maar in de showrooms..... ho maar

OK, Cagiva had een probleem met de centjes, is nu opgelost.
Toch raar dat nu de Multistrada er is, die nieuwe Navigator er ineens ook is...?

(PløfKip denkt dat Cagiva wil meeliften op de massaal opgezette
Multistrada-Passo del Fluto marketingGolf ;) )


2004 model noemen ze het nu.
Iedere Cagiva website heeft de Navigator met sterwielen.
4 kleuren, waarvan er volgens de kenner 3 op de markt zullen komen. (goud niet)
800 Euro meerprijs voor een setje gietwielen.
Ze konden hem mij leveren in september 2003. Da's dus deze maand...
Alleen hou ik de mijne nog effe langer.

Een nieuwe met alarm en sterwielen (en gaaf zwart frame) gaat dus bijna 14000 kosten met afleveren erbij geteld. Da's me te gortig.

Ik wilde mijn frame zwart laten poedercoaten, totdat ik afgelopen weekend ging kleppen stellen. Wat een boel rommel moet je dan verwijderen om het frame geheel kaal te krijgen! chips!
Toch maar een grijs frame..
 
Op dinsdag 02 september 2003 20:33 schreef scottie het volgende:4 kleuren, waarvan er volgens de kenner 3 op de markt zullen komen. (goud niet)
Maar Scottie toch, die gouden is er al lang!!!

38455
 
Maar Scottie toch, die gouden is er al lang!!!

(Afbeelding)

Die lijkt wel gespoten, heeft geen stickers op de tank/kuip
En bovendien is het een oud model, niet met zwart frame en sterwielen.
En als derde, het werd mij verteld, ik zou het niet weten of de goud kleur wel of niet uitgebracht gaat worden.

Hij heeft wel eens op een beurs gestaan.... klopt.. maar dat wil niet alles zeggen.

Denk trouwens dat ik de mijne zwart of rood ga spuiten... lijkt me ook wel mooi.
 
Die lijkt wel gespoten, heeft geen stickers op de tank/kuip
En bovendien is het een oud model, niet met zwart frame en sterwielen.
En als derde, het werd mij verteld, ik zou het niet weten of de goud kleur wel of niet uitgebracht gaat worden.

Hij heeft wel eens op een beurs gestaan.... klopt.. maar dat wil niet alles zeggen.

Denk trouwens dat ik de mijne zwart of rood ga spuiten... lijkt me ook wel mooi.
Idd, geintje.
Dit is de mijne na de schuiver.
Op het knipperlichtje moet ik nog wachten')
 
Idd, geintje.
Dit is de mijne na de schuiver.
Op het knipperlichtje moet ik nog wachten')

Die knipperlichten zijn er ook in het wit, na enig knutselen.
Heb ik ergens op het internet gezien, zat in een blauwe navi.

Plak je er nog wel stickers op?

Bij de mijne kan het cagiva logo vervangen worden door MV Agusta.
Tenminste: dat staat op het kenteken.
Ik heb een MV Agusta M5 volgens het RDW... :+
 
Dat inscannen.....
Daar was wat mee, thuis op m'n scanner zag de tekst er niet uit.
Zal het dus ff op m'n werk moeten doen....

Even geduld dus

FORZA CAGIVA
 
Laatst bewerkt:
Op woensdag 03 september 2003 08:56 schreef PløfKip het volgende:
Dat inscannen.....
Dat was wat mee, thuis op m'n scanner zag de tekst er niet uit.
Zal het dus ff op m'n werk moeten doen....

Even geduld dus

FORZA CAGIVA


Stuur mij een mailtje... van een mailbox met voldoende ruimte... dan stuur ik de scans wel toe. (2,6Mb)
 
De conclusies zijn niet helemaal logisch, Multistrada zou rapper zijn, maar liever toch een Naviblok erin.

Ik denk dat het ze gaat om de "laufkultur" van het blok. Hoewel een stuk beter dan de oude 900cc Ducati's houdt de Multistrada er niet van om in de hogere versnellingen teveel te worden afgeknepen. Tot de derde versnelling wil die vanaf 2000 toeren nog wel (redelijk) netjes weglopen, maar in de hogere vesnellingen gaat die bokken in de ketting. Bij constante lage snelheden moet je ook een beetje de geluiden uit de droge koppeling kunnen negeren 8-) . Ik denk dat de Navi daar allemaal wat beter tegen kan.
 
Die kijkt zo nauw :+

En hij rammelt niet.


Was toch wel een goede donor. Hij leeft trouwens nog steeds voort in een of ander sportief model. Is nog aan de rits gegaan met een eigen ras en heeft toen ook nog een allroad gekweekt en een ander iets minder sportief model. :+













V-St(r)om en de SV-1000
 
Was toch wel een goede donor. Hij leeft trouwens nog steeds voort in een of ander sportief model. Is nog aan de rits gegaan met een eigen ras en heeft toen ook nog een allroad gekweekt en een ander iets minder sportief model. :+













V-St(r)om en de SV-1000

Moedertje heeft het ook al goed gedaan. Het hartje zit al jaaaaren in een Duc 900 SS, 900 monster, Cagiva Elefant en nu met iets grotere hartkamers en hartkleppen in een Monster 1000, 1000SS en Multistrada (ben er wellicht nog vergeten) :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan