Cagiva Raptor 1000

Sowee..

Heb dus net mijn eerste dag achter de rug en heb zwaar de raptorites te pakken.
Wat een fiets man, ben wel wat gewend, maar dit slaat echt alles.
Ik heb hem gekocht met tweelaser duotech uitlaten en K&N Filters, klinkt heerlijk! Hij is wel fanatiek in zijn 1 he?!
Subliem is het woord , gewoon subliem!

Had echter wel een tegenvallertje toen ik in utrecht aan kwam vandaag, hij drupte dus twee soorten olie, 1 van het ketting olie systeem (automatisch druppelen) daar dus ook gelijk maar verwijderd en motorolie (waarschijnlijk omdat het pijl ver boven max stond) tenminste dat hoop ik!
Iemand een idee waar de carter ontluchting zit?

Heb jij ook Kelken??????????
Dan is je karter ontluchting een los pijpje waarschijnlijk
Bij mij hebben ze daar ook een klein filtertje op gezet en pal boven de voorste filter overdwars gelegd.
Die van mij heeft ook heel afentoe een beetje naast de motor liggen, dat neem ik maar voor lief.
Je kan ook met een potje gaan kloten maar dat ziet er niet uit.
Oh post 200 :} :}
 
In post 201 dan maar weer eens een fotootje.
Ben nog aan het wachten op m'n nieuwe vering, maar moet van het weekend weer voor 3 maand naar het buitenland, kan ik er dus nog niet van genieten.

full
 
Ja, kelken van K&N.
Heb je hem ergens op de bank gehad om het vermogen te meten?
Heeft er hier iemand wheelie ervaring met de Raptor?
Ik houd zelf het voorwiel nog het liefst op de grond, moet nog een beetje wennen.
Vandaag de DB-killers eruit gehad, net onweer bij een blauwe hemel.
:]
 
Ja, kelken van K&N.
Heb je hem ergens op de bank gehad om het vermogen te meten?
Heeft er hier iemand wheelie ervaring met de Raptor?
Ik houd zelf het voorwiel nog het liefst op de grond, moet nog een beetje wennen.
Vandaag de DB-killers eruit gehad, net onweer bij een blauwe hemel.
:]

laatst een filmpje gemaakt met een hoop wheelies. Beide motoren van de foto.
Als je een keer doorhebt hoe gemakkelijk dat voorwiel omhoog gaat, valt het niet meer mee om op twee wielen te rijden. Erg leuk ook in de bebouwde kom rijden in de eerste versnelling.
 
Vraagje; hoe kom je eigenlijk aan 120pk????
Heb je er toch 15 pkaas bijgesmokkeld, maar alleen met dempers en K&N red je dat verschil toch niet, wel?
 
Vraagje; hoe kom je eigenlijk aan 120pk????
Heb je er toch 15 pkaas bijgesmokkeld, maar alleen met dempers en K&N red je dat verschil toch niet, wel?


Power commanderrrrrrrrr
Kijk ff op www.hansvanwijk.nl
Onderdelen en accesoires en dan tuning meen ik.
Daar kan je vinden hoe of wat.
PKa's zijn daar nog op 112 meen ik maar nu is tie los en nogmaals afgesteld :}
 
Laatst bewerkt:
Ja heb het een en ander uitgezocht.
Klinkt wel intressant, als het goed is kan je er zelfs nieuwe afstellingen naar uploaden via je pc.
Vind het wel veel geld, maar waarschijnlijk ook veel fun.

Hij gooit olie eruit langs een gaatje voor in het blok, iemand enig idee wat dit is?

Koen.
 
Nee geen kelken dus, het gewone filter is vervangen door een K&N en in het originele huis geplaats. Kelken zouden beter zijn, was je er veel voor kwijt?
Die zaten ook op mijn Hawk, klinkt super!
Er zit nogal wat aan vast he dat luchtfilterhuis, is dat bij jou in het geheel verwijderd?

Koen.
 
Nee geen kelken dus, het gewone filter is vervangen door een K&N en in het originele huis geplaats. Kelken zouden beter zijn, was je er veel voor kwijt?
Die zaten ook op mijn Hawk, klinkt super!
Er zit nogal wat aan vast he dat luchtfilterhuis, is dat bij jou in het geheel verwijderd?

Koen.


Bij mij is het hele filterhuis eronderuit.
Die Olie die jij hebt is de karteroverdruk leiding die lekt.
Dat probleem heb ik ook maar het is een kwestie van na het rijden ff een doekje er langs halen en het is klaar.
Maar vreemd dat jij dat hebt als je wel je filterhuis nog hebt want dan hoort die leiding in je filterhuis aangesloten te zijn :?
 
Hallo mensen,

sinds vorige week ook in bezit van de raptor. Wat een ontzettend lekkere fiets is dit . Was even benieuwd wat jullie kwijt waren voor 2 nieuwe dempers, kom nl wel prijzen tegen op het net maar weet nooit zeker of dit voor 1 of 2 is. Moet zeggen dat de standaard dempers niet eens tegenvallen.
:]
 
Halloow

Ik ben op zoek naar een goede stuurdemper ben aan het uitzoeken wat een originele kost van het nieuwe model.
Heb al eens een tankslapper gehad en dat is NO FUN!
Zoek wavedisks en kan ze nog niet vinden onder de 259 euri p.s. iemand suggesties? Waar komen die van jou vandaan Oppie?
Begrenzing is inmiddels ertussenuit, Toch aanzienlijk verschil in eerste paar versnellingen.
Verder BT014 erop voor, de vorige was vierkant door pussyuse van vorige eigenaar
;)

Just enjoying my Raptor

Is het wat om een keer te meeten, of zijn er al samenscholende raptor rijders?
 
Halloow

Ik ben op zoek naar een goede stuurdemper ben aan het uitzoeken wat een originele kost van het nieuwe model.
Heb al eens een tankslapper gehad en dat is NO FUN!
Zoek wavedisks en kan ze nog niet vinden onder de 259 euri p.s. iemand suggesties? Waar komen die van jou vandaan Oppie?
Begrenzing is inmiddels ertussenuit, Toch aanzienlijk verschil in eerste paar versnellingen.
Verder BT014 erop voor, de vorige was vierkant door pussyuse van vorige eigenaar
;)

Just enjoying my Raptor

Is het wat om een keer te meeten, of zijn er al samenscholende raptor rijders?


Een meeting met allemaal raptors zou volgens mij wel een heel leuk gebeuren kunnen zijn.
Kweenie waar iedereen vandaan komt om een mooie locatie te vinden??
Scheveningen is wel een leuke locatie om zoiets te doen :Y


Oh en die waves van mij kostte 285 euro p.s.
Maar zaten er al op toen ik 'm kocht ;)
 
Ik heb vandaag de dealer gesproken en een orig. stuurdemper kost me 551,- :W
mag ie mooi zelf houden, maar even verder zoeken naar een andere goeie demper.
Met welke pc rijd jij eigenlijk? I II III, of IIIr?

Ik vind die meeting wel wat, zijn er meer mensen voor in?
 
Ik heb vandaag de dealer gesproken en een orig. stuurdemper kost me 551,- :W
mag ie mooi zelf houden, maar even verder zoeken naar een andere goeie demper.
Met welke pc rijd jij eigenlijk? I II III, of IIIr?

Ik vind die meeting wel wat, zijn er meer mensen voor in?


Volgens mij een II.
Die meeting is zeker een strak plan.
Kom maar op mensen met ideeen *O*
 
Does anybody know....??

Is er een werkplaats-handboek voor de Raptor 1000?

Anders maar een werkplaats-handboek van een TLR want dat blok hebben ze gebruikt in ons motorke, toch?






Alias Koenie
 
Handboek te vinden onder werkplaatshandboektoppic (lukt me zo snel niet om te linken) Heb het net ook gedaan. Let wel op dat je het raptor1000_sm document neemt (helaas wel duits). Die andere is nl van de yamaha raptor op 4 wielen.

succes!


Een raptormeeting ben ik trouwens bij

:] |
 
Heel soms mag ik ook weleens op de Raptor van Oppie, daar kom ik dan met een strakke plasser en een big smile vanaf. Wat een gaaf ding is dat zeg :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan