Camera en bluetooth communicatie inéén

MonstroMorini

MF veteraan
26 apr 2010
3.590
69
Wist dat ie kwam en was benieuwd ie kost, de sena 10c. 329 eur dus....
https://www.louis.de/artikel/sena-1...-m-integrierter-kamera/10007336?list=33576570

sena-10c-size-comparison.jpg


(p)review: http://www.webbikeworld.com/motorcycle-intercoms/sena-10c/initial-review.htm
 
Interessant maar het is een beetje "least of both worlds".
Het is leuk voor de korte stukjes, maar voor lange tourtochten of op reis is het minder. Vooral door de batterij. Bij m'n Drift heb ik x aantal extra batterijen, dus kan als ik wil de hele dag filmen indien nodig.

Als je met deze Sena een uur of 2 gefilmd hebt is het over. Erger nog, je headsetfunctie werkt dan ook nog maar 2 uur.

Voor de rest ziet het er wel allemaal top uit.
Ideaal als je noch een camera noch een headset hebt. Ik heb al een headset, dus dan is het zonde om die meteen te vervangen.
 
Lijkt me een opzich een handige feature, die camara.
In geval van een gekkigheidje, of in geval van narigheid.

De rest heb ik al jaren in gebruik met verschillende Scala Riders.
De communicatie, de radio, de telefoon en navigatie verbinding … onmisbaar geworden.
Dit zou een mooie aanvulling kunnen zijn.

Is trouwens voor €300,- al verkrijgbaar.
Zou leuk zijn om eens te proberen.
Iemand ervaring?
 
Gekocht en ben tevreden. Ik heb hem tot nu toe alleen voor korte stukken gebruikt en zoals @DinX al zei gaat de batterij niet lang genoeg mee voor als je een hele tour wilt filmen. Maar dat hoeft voor mij ook niet. De kwaliteit van de camera vind ik goed. Het grote voordeel vind ik dat je geen 2 apparaten op je helm hoeft te monteren. Ik heb in ieder geval geen spijt van mn aankoop.
 
Ik wil ook de sena 10c aanschaffen. Nu zijn ze naar mijn idee omhoog gegaan in de prijs.
Beste deal die ik kan vinden is €330,-

Heeft iemand mischien nog een goeie aanbieding gezien.?
 
Gekocht voor bovenstaand bedrag, tof ding is het.

Nu ben ik eindelijk verstaanbaar op de motor. Voorheen belde ik altijd met de standaard meegeleverde oordopjes van de mobiele telefoon.

Camera is acceptabel, snelle bewegingen pakt die niet zo goed op. een snelle kijk over de schouder is op beeld een waas waar je niet veel details uit kan halen.

Wellicht over een tijdje, wanneer ik tijd heb, ga ik wat video's verknippen die op YouTube kunnen.

Ik had m eerder moeten kopen, want heb een hoop leuke momenten niet op video staan nu.
 
Ik heb een paar filmpjes gemaakt met de 10c. Zie bijvoorbeeld:

Youtube gooit de kwaliteit wel wat naar beneden maar ik ben er erg tevreden over.
 
Ik heb een paar filmpjes gemaakt met de 10c. Zie bijvoorbeeld:

Youtube gooit de kwaliteit wel wat naar beneden maar ik ben er erg tevreden over.
Wat leuk dat je ook nog wat hoord van de gesprekspartner(s).
Das wel leuk om mee te pikken in het filmpje.

En ik had wel wat wind geruis verwacht, maar daar is geen sprake van.
Ik neem aan dat je dat het weggehaald via YouTube (bij het plaatsen), of was dat sowieso al minimaal?

Conclusie: ziet er goed uit!
Valt het ook te koppelen met bv een Scala Rider G4, of met het systeem dat Schubert voor hun helmen gebruikt?
Ik lees net dat dat met de meest voorkomende communicatie systemen mogelijk is.
En dat men met 4 man/vrouw tegelijk (full duplex dus) kan ouwehoeren.
(Waar bv mijn Scala Rider G4 max.3 personen kan hebben.)
 
Laatst bewerkt:
Sena heeft ondertussen ook een opvolger van de 10C aangekondigd:
10C EVO - Motorcycle Bluetooth Camera & Communication System | Sena
Bedankt voor de tip, ik zet'm op mijn verlanglijstje.
Leverbaar is'ie op dit moment nog niet volgens mij, als ik het zo ff gauw zie dan hoor.
Knap bereik trouwens, max.2 kilometer.
Ben bekend met de praktijk hoor, maar het is een goed streven ;)

Hoe zit het met het bedienen van de knopjes?
Is dat ook een beetje te doen met winterhandschoenen?
 
Hallo,
Ik heb sinds enkele maanden een sena 10u
ingebouwd in de Shoei 2 stuks zodat wij kunnen communiceren zelfs op 2km nog erg duidelijk je kunt ook bellen radio luisteren etc.
We hebben er een remote control bij deze kan je op je handvat vastmaken,

Gekocht bij Alles op het gebied van motoren | Kalsbeek Motoren in Zwolle.


suc6
 
Laatst bewerkt:
Prima apparaatje!
Mijn maat heeft een sena smh 10, als wij samen rijden hebben we een bereik van +- 500m, dat komt door zijn SMH 10.

Bediening is wat oefenen, ik vergeet nog wel eens de camera te laten opnemen. Eerst moet de camera aangezet worden, dan kan je een paar seconden later nog eens op de knop drukken om het opnemen te starten.

Beeldkwaliteit is wel prima, leuk om stukjes terug te kijken. Vooral met het geluid erbij, helemaal als je ook je maat kan horen over de headset. Helaas is door een update of foutje in de app dit bij mij uitgevallen, nu kan ik alleen mezelf horen praten.

Batterijduur is oké, net wat te kort voor een lange rit om alles te kunnen opnemen. Praat tijd heb je volop.
Maar om toch te kunnen blijven opnemen neem ik een powerbank mee en laad ik de headset onder het rijden bij.


Het geluid uit de speakers kan best luid, maar met schuimen oordopjes is het lastig te verstaan boven de 100kmpu. Sinds kort heb ik op maat gemaakte oordoppen, dit is een verademing! Geen windgeruis en toch goed kunnen verstaan wat uit de sena 10c komt

Ik heb nog geen tijd gemaakt om een video te edditen
 
Terug
Bovenaan Onderaan