Synchroniseren misschien wel, maar mengsel enzo....weet niet of het ook bij een twee cilinder zo kan, maar ik heb de suuz van mijn pa wel op het gehoor afgesteld. co, synchroniseren (met meters) en toerental. het is te doen.
hij loopt nl prima.
Zit er rubber-verloop ("spruitstuk") tussen carbs en blok en weet je zeker dat dat rubber 100% gaaf/dicht/sluitend en niet poreus is?
Een klein spoortje valse lucht op die plaats is al ellende.
Ik denk dat je alléén de stationairsproeier moet afstellengebruik hiervoor een colortune. (glazen bougie, kun je de vlamkleur zien). zelf ff googelen voor het beste resultaat.
Een stationairsproeier heeft een vaste waarde en er is niets aan af te stellen.
Ik verschil van mening met u. Alle andere sproeiers zijn "vast" alléén de stationair sproeier is instelbaar.
Goed, de stationairstand en de stand tov elkaar (als dat kan) van je gaskleppen is net gesteld (dat is het synchroniseren).enkel de de stationair-stand van de gasschuif is instelbaar,
de sproeier zelf niet...alsook de andere sproeiers.
Er staat wel nog een 'luchtstelschroef' op de carbs om kleine correcties te doen aan het mengsel, mijn vraag was of dit te doen is zonder duur apparatuur.
Ik heb meteen nog een bijvraag;
Hoe werkt dit precies, die luchtschroef?
enkel de de stationair-stand van de gasschuif is instelbaar,
de sproeier zelf niet...alsook de andere sproeiers.
Er staat wel nog een 'luchtstelschroef' op de carbs om kleine correcties te doen aan het mengsel, mijn vraag was of dit te doen is zonder duur apparatuur.
Ik heb meteen nog een bijvraag;
Hoe werkt dit precies, die luchtschroef?
Zonder minstens een co-meter, of beter nog een viergastester, kan je zelf eigenlijk niet nauwkeurig je mengsel afstellen.
De werking? De luchtschroef/mengselschroef heeft een conische punt die in een kanaaltje in je carburateur zit. Hoe verder je hem in draait hoe kleiner de doorstroming wordt. Bij de meeste carburateurs verrijk je op die manier door indraaien het mengsel.
Als je het verschil tussen een mengselschroef en een stationairsproeier niet kent, en niet weet hoe je een carburateur goed af moet stellen, zeg dan gewoon niks.
Nog een laatste poging dan; als je de luchtschroef helemaal indraait sluit de conische punt er van het luchtkanaal waarin hij zit helemaal af. Hoe verder je hem uitdraait, hoe meer lucht er bij je brandstof komt............dus hoe armer het wordt.
Verder succes er mee.
Nog een laatste poging dan; als je de luchtschroef helemaal indraait sluit de conische punt er van het luchtkanaal waarin hij zit helemaal af. Hoe verder je hem uitdraait, hoe meer lucht er bij je brandstof komt............dus hoe armer het wordt.
Verder succes er mee.
Ik denk dat ze op die site ook helemaal gelijk hebben, en JB heeft het bij het verkeerde eind.Volgens het verhaaltje op deze site:
http/www.factorypro.com/tech/carbtune,CV,high_rpm_engines.html
Wordt het mengsel armer als je de schroeven in draait.
Misschien dat ze andere(of jij andere) schroeven bedoelen.
Frans