carbs afstellen?

Cornholio

MF'er
31 aug 2005
239
0
Leuven (BE)
Hey iedereen.
Ik heb het gevoel dat mijn carbs niet goed afgesteld staan.
Ik rij met een honda cb250n van '81.
Beide carbs zijn pas gesynchroniseerd.

De dingen die ik opmerk zijn:
- dat hij niet goed start (moet altijd wat gas geven).
- als hij warm is draait hij redelijk hoog stationair
- ik heb het gevoel dat hij beter rijdt als het buiten koud is

Mijn conslusie was dat hij te rijk afgesteld staat.
Als dit zo zou zijn, hoe moet ik dit dan afstellen?

Ik heb gezien dat er op elke carb een luchtstelschroef staat,
maar je kan denk ik nogal moeilijk 'horen' wanneer hij ideaal staat (aan het stationair toerental) als je meerdere cilinders heb?

Wie kan me helpen?
 
Voorzover ik zag betekent dicht=armer een variabele sproeier en dicht=rijker een luchtkanaaltje (eventueel uitmondend in een sproeier).


Ik denk dat dit de meest juiste uitspraak is :)
Ik weet wel zeker dat zowel keihin, mikuni als dell'ortho (2takt) carbs een rijker mengsel krijgen als de luchtschroef wordt ingedraaid.

Dit lijkt mij ook het meest logische aangezien het LUCHTschroef noemt,
draai je ze toe, dan sluit je de lucht af, dus rijker mensel... juist? :)
 
bij mijn soes heet het pilot screw, maar ik noem het zelf mengselstelschroef.

bij mijn soes geld: hoe meer hij dichtgaat, hoe minder benzine. ik kan me bijna niet voorstellen dat je de hoeveelheid lucht gaat regelen, hoewel er natuurlijk zeer veel soorten motoren en carbs zijn.

zelf haal ik altijd rijk en arm door elkaar, dus voor de verandering geen uitspraak daarover.

verder weet ik dat JB met dit soort dingen al decenia lang stoeit, dus ik denk dat hij er wel iets vanaf weet :Y

van een stationairsproeier heb ik zelf nog nooit gehoord dat ze variabel zijn, want dan heet het geen sproeier meer. uiteraard staat het iedereen vrij om de menselstelschroef stationair sproeier te noemen, alleen begrijpen veel mensen hem dan niet. *O*
 
Laatst bewerkt:
bij mijn soes heet het pilot screw, maar ik noem het zelf mengselstelschroef.

bij mijn soes geld: hoe meer hij dichtgaat, hoe minder benzine. ik kan me bijna niet voorstellen dat je de hoeveelheid lucht gaat regelen, hoewel er natuurlijk zeer veel soorten motoren en carbs zijn.

zelf haal ik altijd rijk en arm door elkaar, dus voor de verandering geen uitspraak daarover.

verder weet ik dat JB met dit soort dingen al decenia lang stoeit, dus ik denk dat hij er wel iets vanaf weet :Y

van een stationairsproeier heb ik zelf nog nooit gehoord dat ze variabel zijn, want dan heet het geen sproeier meer. uiteraard staat het iedereen vrij om de menselstelschroef stationair sproeier te noemen, alleen begrijpen veel mensen hem dan niet. *O*


Die stationair schroef duwt de gasschuif gewoon ietsje omhoog als er geen gas wordt gegeven. That's all
 
Terug
Bovenaan Onderaan