in europa zijn normaal geproken carbs niet verwarmt met koelvloeistof. kan voor andere wereld delen wel van toepassing zijn.
Hoe kom je daar nu bij?in europa zijn normaal geproken carbs niet verwarmt met koelvloeistof. kan voor andere wereld delen wel van toepassing zijn.
Dat klopt theoretisch ook wel ja, maar het zat er standaard niet op, en blijkbaar heeft TS er nooit problemen mee gehad. Ook als ik navraag doe bij monteurs, kennen ze de theorie, maar praktijkvoorbeelden blijven uit.Als het richting de 10°C daalt, kunnen je carburateurs al bevriezen. Dan gaat je motor inhouden en stotteren, dus ik denk dat je het beter wel aan kunt sluiten.
Volgens mij is dat niet de (e.v.t.) aansluiting voor de kvlst.
Je kan toch niet zomaar die slangetjes van de carbs aftrekken en laten hangen? De kanalen in de carbs lopen leeg en daar heb je verder geen last van, maar die slangen zitten op het koelwatersysteem aangesloten en zal je dan toch echt moeten afdoppen lijkt me, anders wordt het een natte boel totdat er geen koelwater meer in zit.
Ik ben op dit moment aan het sleutelen aan de carbs van exact dezelfde fiets en die carbverwarming zit er gewoon standaard op, dat is er niet optioneel bijgefriemeld ofzo.
ik zou eerst eens beginnen met het spoelen/ontroesten van je tank en het ultrasoon reinigen van je carburateurs... Daarna het benzinelek van je carburateur oplossen. als de motor verder goed reed, hoef je je volgens mij niet zoveel zorgen te maken over het niet aangesloten zijn van de carburateurverwarming (of je moet veel in de herfst/winter willen rijden als er 's morgens veel dauw is)
Misschien dat ik dat later doe, ik wil eerst eens kijken of ie weer rijd. De aansluiting is ook afgedopt volgens mij dus ik neem aan dat de vorige eigenaar geen problemen met bevriezen heeft gehad. Begin november gaat ie een half jaar op stalling ...Als het richting de 10°C daalt, kunnen je carburateurs al bevriezen. Dan gaat je motor inhouden en stotteren, dus ik denk dat je het beter wel aan kunt sluiten.
Onder de 10 graden al, das snel. De aansluiting op het koelsysteem is wel afgedopt. De vorige eigenaar heeft er denk ik geen last van gehad en die reed iig in september nog. Ik zet mijn motor begin november op stalling. Maar misschien dat ik hem later nog aansluit, ik wil alleen geen problemen veroorzaken door het aansluiten terwijl ik nu nog geen problemen daarvan ondervind.Hoe kom je daar nu bij?
Zeker Yamaha heeft hier een reputatie.
Als het onder de tien graden komt bij een hoge luchtvochtigheid kunnen carburateurs bevriezen. En laat dat in Nederland nu juist regelmatig voorkomen. Ik zou het systeem zeker aansluiten
Ah de thundercat, zelfde Haynes WPHB als voor de FazerDat klopt theoretisch ook wel ja, maar het zat er standaard niet op, en blijkbaar heeft TS er nooit problemen mee gehad. Ook als ik navraag doe bij monteurs, kennen ze de theorie, maar praktijkvoorbeelden blijven uit.
Ook toen ik met mijn Thundercat doorreed (nauw verwant aan de fzs600) heb ik ook nog nooit dit soort problemen gehad. Ik zou zeggen; lekker laten zitten zoals het zat.
Ik wees op de foto in mijn post ...Bij die van mij ook hoor, denk dat je iemand anders bedoeld hier want ik heb niks aangewezen hier.
Ik heb onderin de carbs 3 slangen zitten die de vier carbs met leidinkjes doorverbinden en er komen 2 slangen ergens bij de thermostaat vandaan die de aanvoer en retour van de carbverwarming verzorgen. Die kan je er niet zomaar aftrekken lijkt me.
Ik zou dan eerst de tank reinigen (logisch) carbs reinigen stelt niet heel veel voor,carbreiniger halen ,revisiesetje erin en klaar !
Dat klopt theoretisch ook wel ja, maar het zat er standaard niet op, en blijkbaar heeft TS er nooit problemen mee gehad. Ook als ik navraag doe bij monteurs, kennen ze de theorie, maar praktijkvoorbeelden blijven uit.
Ook toen ik met mijn Thundercat doorreed (nauw verwant aan de fzs600) heb ik ook nog nooit dit soort problemen gehad. Ik zou zeggen; lekker laten zitten zoals het zat.