Cardo Freecom 4+ intercom al snel erg veel gekraak

BonaPoke

Rookie
30 jun 2020
15
10
Goedemiddag MF'ers!

Afgelopen februari heb ik, samen met drie vrienden, op de motorbeurs een set van Cardo Freecom 4+ gehaald. Sindsdien hebben wij deze dus ook in gebruik. Erg handig ding als je wilt communiceren tijdens een groepsrit.

Nu viel ons al erg snel op dat het geluid van de intercom met twee personen absurd beter is dan wanneer wij met vier personen via de intercom spreken. In het eerste geval kan er met gemak 750+ meter tussen de rijders in zitten vooraleer er ook maar iets van een kraak/pop geluid verschijnt. In het geval dat wij met meer dan twee motoren rijden vormt dit probleem zich echter al op een afstand van +- 200 meter.

Je kan je voorstellen dat een rit via de snelweg dus en snel uitloopt in het uitzetten van de intercom, omdat je gewoonweg gek wordt van al dat gekraak en gepop in je oren. Alle vier de Cardo's gebruiken versie 3.6 en allen zijn ook verbonden met de app van Cardo.

Kan iemand ons helpen dit probleem te verhelpen? Momenteel is een rit met twee personen aangenamer dan een rit met meerdere, terwijl dit toch in mijn mening andersom zou moeten zijn.
 
Heb je deze procedure gevolgd zoals beschreven op de site van Cardo ?

How to pair a 4-way Bluetooth intercom group?
1.Pair the first rider to your unit on channel A. 2.Pair the second rider to your unit on channel B. 3.Ask the first or the second rider to pair the fourth member of the group on their free channel. Consult the Pocket guide Or the user manual For more details.
 
Heb je deze procedure gevolgd zoals beschreven op de site van Cardo ?

How to pair a 4-way Bluetooth intercom group?
1.Pair the first rider to your unit on channel A. 2.Pair the second rider to your unit on channel B. 3.Ask the first or the second rider to pair the fourth member of the group on their free channel. Consult the Pocket guide Or the user manual For more details.

Heb het als het goed is wel zo gedaan ja. Wellicht niet onverstandig om eens te resetten en het pairing proces opnieuw te proberen. Kan uiteraard dat we te naïef waren om dit als probleem te zien.

Even contact opnemen met de leverancier?bij mij was er 1 speaker stuk is snel opgelost

Als het pairing proces opnieuw doen het probleem niet verhelpt zal ik maar eens contact zoeken met Cardo. Aan de speakers kan het bijna niet liggen, tenzij we alle vier kapotte speakers hebben.
 
Ik heb toevallig de 4+ ook gekocht, moet ‘m nog even installeren. Duurde echt wel even voordat ik wist welke ik wilde. Maar ik denk dat jij beter de packtalk bold had kunnen kopen. Die heeft een extra functie: DMC. Daardoor zou de communicatie vele malen beter gaan dan via Bluetooth (wat best aannemelijk is). Je kan hierdoor met 16 man connecten ofzo.

De 4+ werd meer aangeraden als je +1 of +2 qua personen ging rijden. Als je dan gelijk met 4 man rijd dan zit je dus op de max wat dat ding kan. De 4+ werd mij aangeraden omdat ik het juist niet deed om het communiceren, maar om het geluid.
Wat jij al zegt, dat ze alle 4 kapot zijn lijkt me sterk namelijk. Aan de andere kant, cardo zegt wel dat ‘ie 4 personen aan kan. Maar goed, dit is wat me te binnen schoot :)
 
Check anders ook ff de manual


Schermafbeelding 2020-07-13 om 16.39.15.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan