Lees dit verhaal van Casey even door over de fabrikant waar de mens centraal staat
http://www.foxsports.com.au/motorsp...bbed-in-the-back/story-fn2ms4i4-1226787417381
Ook bij Stoner zijn principes te koopDaar wilde ik diegene die het logisch vinden dat Stoner terug keert bij Ducati ook even aan herinneren. Het staat ook niet alleen in een stukje op een website, hij heeft het ook beschreven in zijn autobiografie. Ik vind het nog steeds erg merkwaardig dat Stoner weer terug is bij Ducati.
Je kunt wel wijzen naar hoe Stoner 2009 ervaren heeft, maar je kunt je ook realiseren dat veel poppetjes die toen op belangrijke plekken zaten, inmiddels zijn vervangen door andere belangrijke poppetjes. Andere coureurs, andere leidinggevenden, andere ontwerpers, andere motor. Dezelfde herinnering aan 2007, en dezelfde behoefte om toch nog zo nu en dan met 300+ km/u over Mugello te racen...
Je kunt wel wijzen naar hoe Stoner 2009 ervaren heeft, maar je kunt je ook realiseren dat veel poppetjes die toen op belangrijke plekken zaten, inmiddels zijn vervangen door andere belangrijke poppetjes. Andere coureurs, andere leidinggevenden, andere ontwerpers, andere motor. Dezelfde herinnering aan 2007, en dezelfde behoefte om toch nog zo nu en dan met 300+ km/u over Mugello te racen...
Het levert natuurlijk alleen al de nodige PR op, en dan heeft Stoner er nog geen meter mee gereden.In beide gevallen gaan we het beleven. Hij zal vast iets goed doen, anders zou hij niet terug gehaald zijn bij Ducati.
But why did Stoner decide to return to Ducati?
“We've had our differences in the past, with people who are no longer there especially,” Stoner replied. “Things weren't going the way we would have liked. I think some of the people who were there maybe got a little bit complacent with what I was doing. We weren't seeing any sort of budgeting for [bike] improvements etc in the past.
“The structure and everything at Ducati has completely changed. I've always had a big soft spot for Ducati, especially the MotoGP team. I've got a fantastic relationship with most of the guys and already know the majority of the mechanics.
...
Ducati's race department was heavily restructured in the aftermath of Valentino Rossi's miserable tenure and Stoner's return was overseen by Ducati Corse general manager Gigi Dall'Igna, who took over the design department in 2014.
“Gigi is straight down the line. As a lot of people know that's me, straight down the line. Some people don't like it, but that's me. It's been fantastic [working with Gigi] so far,” Stoner said.
Het levert natuurlijk alleen al de nodige PR op, en dan heeft Stoner er nog geen meter mee gereden.
Gezien Stoner's normale ritueel in de FP's/QP's van toen hij nog meedeed, vind ik het juist interessant dat na Honda nu ook Ducati hem als testcoureur wil hebben. Stoner had/heeft toch een uitzonderlijk talent om binnen enkele ronden een razendsnelle tijd neer te zetten waar hij vaak genoeg aan had, en toen ging hij meestal weer naar binnen om de sessie uit te zitten. Dat tekent (voor mij) niet de testcoureur bij uitstek, die dertig ronden rijden met onderdeeltjes ABC, naar binnen gaan en weer 40 ronden rijden met onderdeeltjes XYZ om het verschil op te meten.
Maar Stoner zal het nog niet helemaal verleerd zijn, dat rijden op de limiet. En juist dat is natuurlijk ook belangrijk om te zien of de machine de juiste kant op gaat.
Het levert natuurlijk alleen al de nodige PR op, en dan heeft Stoner er nog geen meter mee gereden.
Gezien Stoner's normale ritueel in de FP's/QP's van toen hij nog meedeed, vind ik het juist interessant dat na Honda nu ook Ducati hem als testcoureur wil hebben. Stoner had/heeft toch een uitzonderlijk talent om binnen enkele ronden een razendsnelle tijd neer te zetten waar hij vaak genoeg aan had, en toen ging hij meestal weer naar binnen om de sessie uit te zitten. Dat tekent (voor mij) niet de testcoureur bij uitstek, die dertig ronden rijden met onderdeeltjes ABC, naar binnen gaan en weer 40 ronden rijden met onderdeeltjes XYZ om het verschil op te meten.
Maar Stoner zal het nog niet helemaal verleerd zijn, dat rijden op de limiet. En juist dat is natuurlijk ook belangrijk om te zien of de machine de juiste kant op gaat.
Testcoureur...... Hij is vooral een wandelend reclamebord voor Ducati. En ik lach me helemaal ziek om figuren die denken dat hij werkelijk de beide Andrea's zomaar even op grote achterstand kan rijden. En tegen de mensen die het zo mooi vinden dat Casey weer terug is bij de "Ducati-familie", hij doet dit voor het geld en nergens anders voor. Echt niet om Ducati te matsen.
blijkbaar ken je Stoner persoonlijk en heeft hij jou zijn drijfveren verteld. Ik ken ze niet maar ben wel onder de indruk van de snelheid die hij direct al weer heeft. Hij test morgen niet maar gaat deelnemen aan de officiële IRTA-test. Hij kan de beide Andrea's zomaar eens onaangenaam verrassen.
Testcoureur...... Hij is vooral een wandelend reclamebord voor Ducati. En ik lach me helemaal ziek om figuren die denken dat hij werkelijk de beide Andrea's zomaar even op grote achterstand kan rijden. En tegen de mensen die het zo mooi vinden dat Casey weer terug is bij de "Ducati-familie", hij doet dit voor het geld en nergens anders voor. Echt niet om Ducati te matsen.
Testcoureur...... Hij is vooral een wandelend reclamebord voor Ducati. En ik lach me helemaal ziek om figuren die denken dat hij werkelijk de beide Andrea's zomaar even op grote achterstand kan rijden. En tegen de mensen die het zo mooi vinden dat Casey weer terug is bij de "Ducati-familie", hij doet dit voor het geld en nergens anders voor. Echt niet om Ducati te matsen.
Dat is interessant. Gaat ineens een hele nieuwe wereld voor me open. Dacht dat ze het allemaal voor de hobby deden. En wat is er mis mee om als professioneel coureur geld te vragen voor je diensten?
Testcoureur...... Hij is vooral een wandelend reclamebord voor Ducati. En ik lach me helemaal ziek om figuren die denken dat hij werkelijk de beide Andrea's zomaar even op grote achterstand kan rijden. En tegen de mensen die het zo mooi vinden dat Casey weer terug is bij de "Ducati-familie", hij doet dit voor het geld en nergens anders voor. Echt niet om Ducati te matsen.
Echt niet, hij doet het voor het behoud van het regenwoud en de babyzeehondjesTestcoureur......
.....
, hij doet dit voor het geld en nergens anders voor. Echt niet om Ducati te matsen.
Echt niet, hij doet het voor het behoud van het regenwoud en de babyzeehondjes