Hallo Brikkers!
Aangezien ik nieuw ben hier bij Brikken en Klassiekers, zal ik mij allereerst even kort voorstellen; ik ben Peter.
Nu we dat achter de rug hebben, wil ik vragen om jullie mening en tips. Het is namelijk zo: na een drukke tentamenweek, was ik vanmiddag van plan om ter ontspanning lekker aan mijn transalp te klussen. Ik ga volgend weekend op mini motorvakantie richting Normandië met de tent achterop en wilde alles nog even nakijken. Ik vertoef op moment even bij mijn ouders en daar staan achterin de tuin onder een groen stuk zeil twee motoren. Een verroeste suzuki GS500 en een Honda CB 250 G uit 1976. Op één of andere manier wilde ik eerst even onder dat zeil kijken voor ik aan de alp begon.
Ik kocht de CB toen ik 17 jaar was met het idee dat ik wel even mijn rijbewijs vlug zou halen, maar dat liep iets anders. Het duurde een tijd voor ik uiteindelijk mijn rijbewijs had en verdiende inmiddels wat meer geld en kocht de GS500. Zodoende ben ik de CB vergeten en heeft die zo’n 6 jaar lang stil gestaan.
Op het moment dat ik het zeil van de motor haalde en er een tijdje naar keek, gebeurde er iets raars. Mijn benen werden week, ik begon licht te trillen en ik voelde mijn maag half omdraaien. Ik voelde mij licht misselijk worden, maar ik wilde niet weglopen. Nee… ik wilde daar juist blijven staan en naar de CB kijken.
Ik heb de CB midden in de tuin gezet en heb alles even snel nagekeken. Dat ging nog erg moeilijk, want de voorrem zat ontzettend vast. Tsja.. het is best nog een werk om dit ding op de weg te krijgen. Ik denk terug aan alle ellende van mijn ouwe brommer, een yamaha FS1, waar ik vroeger mee naar mijn middelbare school in Rotterdam reed.
Ik vraag mij dus eigenlijk af, of ik wel moet beginnen aan dit project. Ik heb het eigenlijk hartstikke druk met het afmaken van mijn bachelor bouwkunde in Delft. En als ik vrije tijd heb, ben ik met mijn clubje JOOB aan het toeren of schrijf ik mijn motorreisverslag. Als ik hier aan begin, zal het denk ik erg langzaam lopen met dit project.
Ik draai de bougies eruit en zie dat er aan één grijze olie kleeft. Dat hoort niet. Dat weet ik nog goed, want ik ben ooit met mijn brommer in de sloot gereden op topsnelheid en toen zag de olie er ook zo uit. Ik kijk de cilinder in en zie een nog groter ontmoedigend schouwspel. Het bougie schroefdraad van de linkercilinder ziet er niet zo best uit. Betekent dit een andere cilinderkop?
Ik heb de vastzittende rem losgemaakt en even snel een beetje schoongemaakt en de zuiger ingevet. Ik word nu in ieder geval niet meer door de hond van de buren aangevallen, vanwege het verschrikkelijk piepgeluid dat die maakte.
Ik ben student en heb weinig geld. De transalp kost al genoeg en daarnaast wil ik deze zomer weer een grote motorreis maken. Is het opknappen van een cb’tje een dure hobby? Gaat dit niet een ontzettend karwei worden, waar ik halverwege toch mee stop? Moet ik mijzelf niet gewoon voorbehouden van alle ellende, tegenslag en verdriet en haar op marktplaats voor een habbekrats wegdoen?
Ik ben benieuwd wat jullie hierover te zeggen hebben.
Aangezien ik nieuw ben hier bij Brikken en Klassiekers, zal ik mij allereerst even kort voorstellen; ik ben Peter.
Nu we dat achter de rug hebben, wil ik vragen om jullie mening en tips. Het is namelijk zo: na een drukke tentamenweek, was ik vanmiddag van plan om ter ontspanning lekker aan mijn transalp te klussen. Ik ga volgend weekend op mini motorvakantie richting Normandië met de tent achterop en wilde alles nog even nakijken. Ik vertoef op moment even bij mijn ouders en daar staan achterin de tuin onder een groen stuk zeil twee motoren. Een verroeste suzuki GS500 en een Honda CB 250 G uit 1976. Op één of andere manier wilde ik eerst even onder dat zeil kijken voor ik aan de alp begon.
Ik kocht de CB toen ik 17 jaar was met het idee dat ik wel even mijn rijbewijs vlug zou halen, maar dat liep iets anders. Het duurde een tijd voor ik uiteindelijk mijn rijbewijs had en verdiende inmiddels wat meer geld en kocht de GS500. Zodoende ben ik de CB vergeten en heeft die zo’n 6 jaar lang stil gestaan.
Op het moment dat ik het zeil van de motor haalde en er een tijdje naar keek, gebeurde er iets raars. Mijn benen werden week, ik begon licht te trillen en ik voelde mijn maag half omdraaien. Ik voelde mij licht misselijk worden, maar ik wilde niet weglopen. Nee… ik wilde daar juist blijven staan en naar de CB kijken.
Ik heb de CB midden in de tuin gezet en heb alles even snel nagekeken. Dat ging nog erg moeilijk, want de voorrem zat ontzettend vast. Tsja.. het is best nog een werk om dit ding op de weg te krijgen. Ik denk terug aan alle ellende van mijn ouwe brommer, een yamaha FS1, waar ik vroeger mee naar mijn middelbare school in Rotterdam reed.
Ik vraag mij dus eigenlijk af, of ik wel moet beginnen aan dit project. Ik heb het eigenlijk hartstikke druk met het afmaken van mijn bachelor bouwkunde in Delft. En als ik vrije tijd heb, ben ik met mijn clubje JOOB aan het toeren of schrijf ik mijn motorreisverslag. Als ik hier aan begin, zal het denk ik erg langzaam lopen met dit project.
Ik draai de bougies eruit en zie dat er aan één grijze olie kleeft. Dat hoort niet. Dat weet ik nog goed, want ik ben ooit met mijn brommer in de sloot gereden op topsnelheid en toen zag de olie er ook zo uit. Ik kijk de cilinder in en zie een nog groter ontmoedigend schouwspel. Het bougie schroefdraad van de linkercilinder ziet er niet zo best uit. Betekent dit een andere cilinderkop?
Ik heb de vastzittende rem losgemaakt en even snel een beetje schoongemaakt en de zuiger ingevet. Ik word nu in ieder geval niet meer door de hond van de buren aangevallen, vanwege het verschrikkelijk piepgeluid dat die maakte.
Ik ben student en heb weinig geld. De transalp kost al genoeg en daarnaast wil ik deze zomer weer een grote motorreis maken. Is het opknappen van een cb’tje een dure hobby? Gaat dit niet een ontzettend karwei worden, waar ik halverwege toch mee stop? Moet ik mijzelf niet gewoon voorbehouden van alle ellende, tegenslag en verdriet en haar op marktplaats voor een habbekrats wegdoen?
Ik ben benieuwd wat jullie hierover te zeggen hebben.