CB 500 rijders?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Allemaal,
wat ik nu weer mee maakte...
Op me werk hadden ze een grote bijeenkomst.
Zo groot dat de garage vol zou geraken.
Dus alle motors op 1 plekkie.

Hoor ik in eens je motor is verplaatst..
Ik lache weet je wel. Komt die vent aan en zegt
joh ik heb je motor daar neer gezet. Ik zeg wat
heb je.. Ja moet je je sleutels maar niet op je buro leggen.
Kon me nog net inhouden om dat buro niet op zijn hoofd nee te leggen.
Ik zeg wat als je hem laat vallen? Hoe kom ik dan naar me werk...
Sorry dit dat je kent het wel.

Kom ik net thuis is ^#&*@#^&* me radiator lek.
Dat word dus ff volgende week rommel op me werk.

Maar ja intussen ff een vraagje
kan je met lekke radiator doorrijden?
Hij is aan de onderkant lek.
En de temp was niet opgelopen.

bvd
 
Da's minder. Dus die heeft maandag wat uit te leggen...
Ik zou met een lekke radiator zeker niet doorrijden. En je verliest koelvloeistof, en da's niet al te makkelijk om te goed te controleren of je genoeg vloeistof hebt (kan volgens mij alleen goed onder de tank). Als je helemaal geen, of onvoldoende vloeistof in je systeem hebt, zal je meter ook niet meer uitslaan (want die zit dan de lucht temperatuur te meten, en niet de stromende vloeistof). Plus je maakt natuurlijk je eigen vloeistof spoor voor je achterband om over uit te glijden...
 
Balen. Maar ik denk dat hij al kapot was eerlijk gezegd. Hij gaat toch niet kapot als je hem even verplaatst. De radiator is 1 van de zwakste plekken van de cb500. Ik heb gelezen dat modder die in je radiator blijft hangen voor roest kan zorgen. Ik spuit hem regelmatig schoon bij de wasstraat. Hij is idd duur.
 
Denk dat het een race is tussen de radiator en de uitlaat bochten. De bochten zijn bij mij al een keer doorgeroest. Radiator doet het nog... :+ (ff afkloppen... :P )
 
[me]Tomaaz gaat morgen meteen z'n koelvloeistof pijl meten ;) Hij kon wel eens te laag zijn[/me]
 
Laatst bewerkt:
cb500nu8ry.jpg


helaas verkocht :) ;(
 
Mijn koppelingskabel zit ineens niet meer strak. Straks even kijken of ik hem strakker kan krijgen, maar hij zit zo te zien al op zijn strakst ;(

'( Hij kon nog een stuk strakker. Bij nadere inspectie bleek de binnenkabel bij de hevel op nog maar paar aders te steunen. Ik heb een nieuwe koppelingskabel nodig ;(
 
Ik heb ook weer wat gesleuteld aan m'n motor :o

Ik vond het orginele stuur erg lelijk staan en veelste hoog als je rijd.
Dus ik ging ff met m'n 'creatieve '( :o ) gedachten aan de gang en kwam op het idee om het stuur domweg om te draaien. Dit was niet echt een succes omdat, door de vorming van het stuur, je polsen teveel gedraaid waren.
Ik dus naar de motor dealer voor een superbike stuur. Die hadden nog een mooie liggen in dezelfde kleur als m'n motor *D .
Die dus gehaald en thuis gemonteerd. Maar het was nog steeds hetzelfde verhaal. Die dus maar op de kop gezet en tadáááá het zat zoals ik het in m'n gedachten had O-)

Toen alles weer op het nieuwe stuur gezet (wat soms even wat lastig was. Er moesten een paar gaatjes in worden geboord) en even getest of alles nog werkte zoals ervoor. Dat was dus het geval 8-) .

Ik zal zo snel mogenlijk wat fotos maken!
 
Ik heb weer een nieuwe koppelingskabel. 27euro @ Safe. Onder de bouwlamp heb ik gezien dat ik nu toch echt toe ben aan nieuwe voorvork binnenpoten. Er is al een tijdje een stukje chroom weg, en hij is nu begonnen met zweten. Ik ga er gelijk progressieve veren in stoppen. De oude houd ik wel, laat ik opnieuw verchromen ofzo, voor de volgende keer.

@ tomaaz: Ik vind het normale stuur wel lekker zitten. Hoe zit het nieuwe stuur?
 
Ik heb weer een nieuwe koppelingskabel. 27euro @ Safe. Onder de bouwlamp heb ik gezien dat ik nu toch echt toe ben aan nieuwe voorvork binnenpoten. Er is al een tijdje een stukje chroom weg, en hij is nu begonnen met zweten. Ik ga er gelijk progressieve veren in stoppen. De oude houd ik wel, laat ik opnieuw verchromen ofzo, voor de volgende keer.

@ tomaaz: Ik vind het normale stuur wel lekker zitten. Hoe zit het nieuwe stuur?
Je zit nu bijna net zo ver naar voren als op een sport motor ;) .
Ik vind het persoonlijk erg lekker zitten.
 
zoals jullie weten is me radiateur lek.
Nu zegt de garage hem misschien te kunnen maken.
Echter de staat van dat ding is belabberd.
Ik kan geen 2dehands vinden.
Weet een van jullie of bijvoorbeeld een radiateur van een Honda CBR1100 ook past, of 1 van jullie er nog een over ?
 
Impuls had de radiator van een suzuki auto onder d'r cb500 gehangen. Het ging om de verwarmings radiator. Stond een paar maanden terug in dit topic. Veel succes!
 
Zolang het min of meer dezelfde vorm heeft en min of meer dezelfde koel capaciteit heeft lijkt het me geen probleem om een andere radiator erop te bouwen. Mischien van een ER5 of een Soes GS500 of zo?
 
Hoi Victor,

Ik heb mijn radiator van een motorsloop in Belgie. Dat adres stond ook hier op het forum. Was een hele vriendelijke man trouwens. Nieuw kost de radiator 500 euro (vond ik wel veel trouwens!)

Groetjes,
Impuls

Ohja: Ik had een binnenradiator van een Suzuki SJ413 erop gezet, maar dat houdt alleen in de winter hoor. Je kan ook je radiator laten maken volgens mij, afhankelijk van wat/waar ie stuk is.

Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan