Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hoe verhuis ik dan?
Laat de modjes maar...
Reacties graag!
Maar hoe zit het nu met de rij-eigenschappen. Stuurt de SV niet veel beter en stabieler?
Het geluid is awsome van de sv en het koppel, terwijl de honda gilt en je hem als het ware op moet winden. De SV heeft 30 pk minder (70) is dit genoeg of ben ik er al na 2 jaar op uitgekeken?
CB900F
Maare.. het wordt m'n eerste en ik wil nog langer leven.. anders zou ik het doen... Ik ben 26 en heb 3 mnd. m'n papiertje.. dus niet veel ervaring op 2 wielen nog. Dit is niet echt een beginners fiets volgens mij??
SV650 = 2 cilinder -> veel koppel onderin
CB600F = 4 cilinder -> minder koppel onderin.
SV650 is een speelfiets, CB600F vind ik wat 'degelijker'. Beide mooie fietsen, de SV loopt wat 'rauwer', de CB glijd over de weg door de 2 extra cilinders. Heb op de SV gereden, niet op een CB.
Zelf wil ik hierna een SV650S kopen, maar dat kan ook een CB600F worden... lastige keus. Ga op allebei rijden, dan weet je wat je lekkerder vind. 4 cilinders loopt wel soepeler, maar de SV heeft onderin wat meer pit... keuzes...
Op dinsdag 02 juli 2002 15:37 schreef B2 het volgende:heb je ermee gereden om dit te staven ? (en niet enkel met cijfermateriaal, het gevoel speelt hierin ook een rol !)neen dus
Ik heb niet met de CB gereden, maar een 2 cilinder heeft meer koppel onderin dan een 4 cilinder en een 4 cilinder rijd VEEL soepeler dan een 2 cilinder, dat rijd echt wat minder soepel hoor !
Ik neem aan dat je ervaring hebt met 2 en 4 cilinders ?
Heb op beide gereden (wel de SV650S) en ik vond de Honda aangenamer rijden, en zijn koppel valt in vergelijking met de SV best heel goed mee, en je krijgt bovendien nog een schop onder je kont boven de 7000 toeren, daar waar het bij de SV allemaal veel vlakker verloopt.
&
PS En ik had het niet zozeer over soepel rijden, maar eerder over de overschatting van het koppel onderin van de SV.
Och ja , dit is weer zoiets waar je eigenlijk geen objectief antwoord op kunt geven.
De een vindt dit de andere vindt dat.
Er staat wel al, waarvoor je eventueel voor een fiets moet gaan. Dus proefrijden maar.
Wel moet ik zeggen dat ik geen voorstander ben van 2 cylinders, want het cb500tje waar ik op gelest heb begon wel heel erg snel bij lage toeren te bokken.
Nu heb ik een 4 cylinder en vind dat een stuk fijner.
Verder vind ik de cb600f hornet een super fiets, maar sv 650 is ook niet lelijk.
Ik ga dus voor de 4 cylinder.
En de hornet is natuurlijk niet de enige fiets in deze klasse. De bandit en gsx( niet meer nieuw in nl te krijgen) zijn ook hele mooi fietsen.
Of als je een klein kuipje niet stoort ,de fazer natuurlijk.