CB achterwielen

MZintruder

MF veteraan
23 jun 2006
1.365
0
NH
Ik ben met een Honda CB 500 uit '76 bezig.
Standaard zit daar een 18 inch achterwiel in. Nu wil ik daar graag een 16 inch achterwiel voor in de plaats. Van welke modellen zijn de wielen uitwisselbaar?
 
lol

Ik heb een XS650 (SE) met een standaard 16 inch wiel en ik wil daar een 18 inch in hebben :)

Met je vraag kan ik je echter niet helpen :N
 
ben hier spullen aan het verzamelen voor een foute seventies caferacer. Vandaag heb ik mijn cd650 wielen gekregen en volgens mij past dat behoorlijk. Je zou eens kunnen gaan kijken naar de custom uitvoering van de 650, of anders de cm400T? Je hebt dan wel comstars natuurlijk en geen spaakwielen dus
 
Ik heb een Honda wiel in een Harley geplaatst, waarom zou het andersom niet kunnen?

Je zult wel een achter as moeten draaien en misschioen iets met een tandwiel flens moeten doen, of metrische lagers monteren in het wiel. Tandwielen zijn gelijk wat betreft soort ketting.

NB Heb nog een HD achterwiel staan als je interesse hebt
 
Laatst bewerkt:
allo , ik zoek eigelijk een xs650 giet-achterwiel, kheb al 'n setje xs wielen (1x voor,1x achter), maar zoek een tweede achterwiel voor toekomstig bobber project....
 
Ik heb een Honda wiel in een Harley geplaatst, waarom zou het andersom niet kunnen?

Je zult wel een achter as moeten draaien en misschioen iets met een tandwiel flens moeten doen, of metrische lagers monteren in het wiel. Tandwielen zijn gelijk wat betreft soort ketting.

NB Heb nog een HD achterwiel staan als je interesse hebt
Ik hou het in het achterhoofd. Voorlopig ben ik nog met de voorvork aan het stoeien. Het past allemaal net niet zeg maar. Oliefilterhuis zit in de weg.... :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan