cb350F /400

Misschien is het mogelijk om met een heeeeel klein boortje precies in het midden een gaatje te boren en dan met een heeel klein tapje linksdraaienddraad het boutje eruit te halen.
En er zijn hele kleine tapjes te krijgen alleen niet bij een normale doehetzelf zaak.

Want ik denk dat dat stukje vrij los zit, het boutje is alleen gebroken omdat de vorige eigenaar de borgmoer veelste strak heeft gedraaid.
Dus de kans bestaat dat het resterende stukje nog vrij los zit.

Alleen je blok moet er wel uit, anders kom je er niet mooi bij.

Nogmaals succes en doe voorzichtig alle boutjes zijn 30 jaar oud.... ;)

Greetz Mark
 
zow, even dagje weg geweest, en heb is gebelt met wat mensen hoe die er over dachten.

wat mark zecht, opzich denk ik niet dat het heel vast zal zitten. en het blok wil k er toch uithalen binnekort. mis deze week en anders na de TT :P
ideeen die geopert werden:
1 uitboren met linksdraaient boortje, zo zou die er mischien uitkomen. ben met deze manier wel bang dat t snel fout gaat.
2 klijner opboren, draadtappen, boutje met loctide er in. en als dit hard is het geheel er uit proberen te draaien. komt ongeveer neer op wat mark zij.
maar ook dit moet dan wle perfect goed gaan, want als je iets te scheef boort of iets, dan zou het al fout kunnen gaan.
3 een ander zij, die spanner staat gewoon goed nu. je kan dan wel niet bij-spannen, maar als die gespannen staat hoef je niet om de haverklap te spannen, gewoon eerst is mee gaan rijden, en als het dan echt slecht is dan kan je altijd nog wat er aan doen.
voordeel van dit is, dat k in eerste instantie niet de kans loop dat blok te vernachelen.

wat denken jullie er van??

nog wat anders, heb vandaag een andere kabelboom met stuurdelen binnen gekregen die k gekocht had, van een 400, mijne is origineel een 350 past dit ?
en k heb ook zo'n knop op me koplamp, maar er zitten ook al heel wat knopjes voor je licht op die stuurdelen dus dan is die toch overbodig? overgens was het zo, er zitte 3 standen op die knop en als je die knop op een stand zette viel de motor uit.. :? dit is toch niet normaal neem k aan ?!

groetjes
 
400 en 350 verschillen iets, doordat schakelaars bij 400 allemaal bij stuurhelften zit en het contactslot zit niet onder te tank maar tussen de tellers. Ook is de bedrading iets anders uitgelegd met ander stuurslot (uit mijn hoofd).

Je laatste opmerking, lijkt mij ook niet nee, mischien vals contact/sluiting.

PS als je je kwaad maakt, haal je je blok er onder uit, splitsen en weer terug in 5 uurtjes. Je hoeft namelijk niet alles los te halen.
 
Laatst bewerkt:
zow, even dagje weg geweest, en heb is gebelt met wat mensen hoe die er over dachten.

wat mark zecht, opzich denk ik niet dat het heel vast zal zitten. en het blok wil k er toch uithalen binnekort. mis deze week en anders na de TT :P
ideeen die geopert werden:
1 uitboren met linksdraaient boortje, zo zou die er mischien uitkomen. ben met deze manier wel bang dat t snel fout gaat.
2 klijner opboren, draadtappen, boutje met loctide er in. en als dit hard is het geheel er uit proberen te draaien. komt ongeveer neer op wat mark zij.
maar ook dit moet dan wle perfect goed gaan, want als je iets te scheef boort of iets, dan zou het al fout kunnen gaan.
3 een ander zij, die spanner staat gewoon goed nu. je kan dan wel niet bij-spannen, maar als die gespannen staat hoef je niet om de haverklap te spannen, gewoon eerst is mee gaan rijden, en als het dan echt slecht is dan kan je altijd nog wat er aan doen.
voordeel van dit is, dat k in eerste instantie niet de kans loop dat blok te vernachelen.

wat denken jullie er van??

nog wat anders, heb vandaag een andere kabelboom met stuurdelen binnen gekregen die k gekocht had, van een 400, mijne is origineel een 350 past dit ?
en k heb ook zo'n knop op me koplamp, maar er zitten ook al heel wat knopjes voor je licht op die stuurdelen dus dan is die toch overbodig? overgens was het zo, er zitte 3 standen op die knop en als je die knop op een stand zette viel de motor uit.. :? dit is toch niet normaal neem k aan ?!

groetjes

Bij Pas zit er een veel grotere bout in, dus blijkbaar groter uitgeboord, draad gezet en klaar is keer...Kan van de buitenkant, maar ernstig met beleid :Y
 
Wat betreft de kabelboom: de 400 heeft een zekeringkast, de 350 alleen een hoofdzekering, dus daar zit ook nog wat verschil in...
 
het idee om in me blok te gaan boren, vind k nog beetje eng, heb veder nog nooit wat opgeboort en getapt dus dan is het wel een vuurdoop.
hoe lang is het boutje nog dat er in zit?

heb vandaag de motor veder gedemonteert en ook het blok er uitgehaalt. vreemt gevoel, nu heb k enkel nog wat onderdelen. ;) , maar moet vanaf morgen nog een heel weekeind over vrouwen en motor's praten.. :+

heb ook die nieuwe kabelboom is langs de oude gehouden, en is wel wat anders, maar niet onoverkomelijk. bij een 400 zit inderdaad het contactslot in de kroonplaten, maar ik vind het leuker onder de tank en denk wel dat ik het kan veranderen veder. wel vraag ik me nog steeds af hoe het met die knop op de lamp zit, zit dat er origineel wel of niet op? of is dat van een ander type?

ook zit er bij deze gashendel 2 kabels, een trek en een duw, hoe werkt dit? want dit was niet zo op mijn motortje

groetjes
 
hallo,
ik heb nog een cb350f (zilver met blauwe striping) te koop staan, staat in de weg omdat ik een andere motor heb gekocht.
de motor mag dus voor weinig worden opgehaald.de vork heeft vorig seizoen nieuwe olie plus keeringen gekregen en zijn dus nog goed
weet niet precies hoe je een plaatje toevoegd, dus hier een zoekterm om de motor op marktplaats te vinden: cb350f belastingvrij
hopelijk kan je er wat mee
 
ben weer terug van de TT en weer wat aan het sleutelen gegaan. de TT was wel gaaf zeg ;)
nog even wat vraagjes, hoe krijg ik de schijf van me voorwiel af. heb de bouten er uit en nu?
en, hoe krijg ik het standaard er van onder? het zit muurvast!

op de TT ook een 750 gezien, en daar zag ik dat de stuurdelen van die het zelfde waren als die van mij. klopt dit?

groetjes
 
de motor mag dus voor weinig worden opgehaald.

Da's een rekbaar begrip, ;)
maar vergeleken met de gangbare bedragen die bij brik&klassiek voorbij komen is het niet helemaal 'voor weinig'. O-)

Als hij een verse accu, frisse ketting en goeie bandjes heeft en erg netjes loopt is hij het mogelijk best waard. Maar dan moet je em effe anders 'profileren' dan 'staat in de weg'. :Y
 
al weer poosje geleden dat ik me topic bijgewerkt heb.
k heb het frame gespoten, en alle onderdelen die daar nog bij komen, en ben nu bezig alles weer in elkaar aan het zetten.
vandaag het blok er weer in getild. deze wil ik mischien nog een beetje bijspuiten, hij zit nu in een soort van zivere lak, maar is op sommige plekken aardig geschadigt.
weet iemandwat voor lak k hier voor kan gebruiken ?

ook deze word een caferacer-ding, en ben daarom nog op zoek naar een setje van die sportieve lamporen en clipon's ..

op de site van rene van maanen, zag ik ook een M stuur, van tomasselli, en daar stond bij voor kleine tellers, en een andere voor grote tellers, wat is het verschil? oftewijl, heb ik grote of kleine?

ben er ook nog niet helemaal uit, of ik nou een M stuur wil of clipon's. met clipon's ziet het er wel super gelikt uit! , maar dan vind ik dat ding op de kroonplaten zo leeg..
is er iemand met zo'n soort tomasseli M stuur, zojah.. fototje pleas :]

dan nog de veer van mij carbs, deze zat aan de shook klep vast .. |( niet helemaal oke, eerder in dit topic al over gehad, dat die veer iets naar beneden moet worden aangepikt. maar daar zit bij mij niet een soort busje.. zijn deze los te verkrijge of zit dat normaal aan je carbs vast?

veder iemand prongelijk nog een complete koplamp liggen??

fototje van hoe die er nu bij staat volgt ;)
 
zo als ze er nu bij staat
full
 
ben ondertussen wat veder gekomen, k heb een setje clipons aangeschaft en ben er erg tevreden over, ook heb ik een setje lamporen gekocht, deze vind k nog wat lang dus mis word daar nog we lwat aan gezaagt of gaan ze de deur weer uit. ze zijn fonkel nieuw. dus intresse?

ook heb ik de uitlaatbochten gepoetst, hoe die er uit kwamen had ik nooit verwacht! in de binnebocht net uit de cilinders zit wel wat roest, maar veder zijn ze nog goed glimmend :)

k ben nu bezig aan me carburateurs. zo als k eerder vertelt heb klopte het neit met de veer, k heb nu een ander set carbs gekocht en dat komt goed zo.

veder ben ik begonnen met de kabelboom, deze is vrij goed, maar is eigelijk van een 400, dus meot wat aangepast worden.

helaas niet zo veel tijd meer nu, omdat k studeer in utrecht.
 
hmm ,,tja;) hoop dat dat nog komt.. de motor staat in zeeland waar k vandaan kom. dus alleen in t weekeind tijd om er aan veder te gaan helaas.
 
zo , ben weer veder gegaan. ben nu bezig met de kabelboom. het contactslot zit er nu aan. veder is t nog allemaal niet zo goed. wel heeft ze weer gelopen wel slecht zonder de luchtbak maar vooruit.

aan de kant van de de dynamo komen er draden uit het blok, ook 1 dikkere. waar moet deze op aangesloten ?

hier een fototje van die draad.

full
 
de start moter doet het nu ook, dat is mooi! k zit nog wel met iets vreemts.
als ik het contactslot op het 1e puntje zet, kan ik starten en doet de startmoter het.. en draait de moter ook. als ik het contactslot op puntje 2 zet(ignition) doet ie het niet .. en k snap niet hoe dit nou komt. het contactslot zit we lgoed aangesloten.
iemand een idee?
 
Precies zoals het hoort te werken, stand 1 is contact, stand 2 is parkeerstand en dan werkt alleen de verlichting.
 
oke gelukkig! das mooi, anders zit ik me druk te maken voor niks *D

k zou graag powerfilters er onder hangen. maar dan is de afstelling totaal niet goed meer. en aangezien ik ook het geld niet heb om er k&n filters er onder te hangen worde het dus goedkope.
het punt is een beetje, dat er al mense zijn geweest die zegge dat dat nooit goed gaat komen. en dat het afstellen kommer en kwel is.
zijn er mensen met ervaring met powerfilters?
want mijn vraag luid dan, welke sproeiers gebruiken jullie voor een 400?
 
k ben ondertussen begonnen aan het zadel, het word een kort zadeltje met een omhoogstaand kontje. eerst hebik een bodem plaat gemaakt van hout en hier ga ik dan met foom overheen.
daarna komt er een overtrek van sky leer over. dit gaat me moeder voor me maken.
ondertussen schoot me eenvraag tebinnen.. bij oude auto's gebruiken ze soms nog de oude benzinge (98) of doen een toevoeging aan de benzine. omdat dit beter zou zijn voor oude moters. hier is overgens best wel wat discusie over.
hoe zien jullie dit? doen sommige van jullie dit ook?
 
Terug
Bovenaan Onderaan