• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

CB350f zekering fikt steeds door

koennie

MF'er
Lid geworden
23 sep 2004
Waarderingsscore
1
hallo!

Na 13000 km begint mijn cb'tje problemen te vertonen. ik heb binnen 300 km twee keer de hoofdzekering moeten vervangen.
Ik heb nu een heel dun ijzerdraadje gemonteerd om te voelen wanneer deze warm wordt en het me niet steeds een zekering kost.
Als ik de motor op contact zet is er niks aan de hand, maar zo gauw ik het licht er bij schakel begint het draadje binnen 10 sec voelbaar warm te worden. De lichtzekeringen branden niet door.
Mijn zekeringkastje ziet er verder nog goed uit, geen smeltplekken en dergelijke.
Verder heb ik onlangs een nieuwe accu en elektronische ontsteking gemonteerd.

Waar zou ik dit moeten zoeken? Bedankt alvast!

koennie, de 350 geeft massa via het stuur (itt tot een 400, die dat heeft via draden). Vaak geeft dit problemen met schakelaars, licht etc..Kijk even hoe het zit met de weerstanden (ohms) tussen e.e.a., kun je gelijk zien of het idd hieraan ligt....

Bedankt! das inderdaad wel een goeie. Bij mij is het allemaal een beetje twijfelachtig, aangezien ik een 400 frontend heb, inclusief cockpit en contactslot.
Ik zal vanmiddag de hele boel wel even doormeten.
Ik vraag me alleen af, als het aan het licht ligt, waarom dié zekeringen dan niet doorbranden.

tips zijn welkom

omdat ie sluiting maakt op der schakelaar of zo, tis een combi van het een en het ander he..tel bij elkaar op en daar gaat je zekering..dus ligt niet aan het licht (symptoom) maar aan de totale belasting...

enne, toch maar zekeringetjes plaatsen, ijzerdraad vernield meer dan je weer goed kan drinken.

ja idd. die zekering zit er voor een reden en gaat alleen stuk als er iets anders niet goed is. een ijzerdraadje er tussen zetten sloop je alleen maar het andere ding mee.

goed, bedankt! vanmiddag meet ik alles door en dan weet ik meer. t stukje ijzerdraad is echt heel dun hoor, maargoed ik weet ook wel dat die zekeringen er niet voor niks in zitten. Ik zal zo snelmogelijk een echte in steken :)

Terug
Bovenaan Onderaan