Martin_Utrecht
MF'er
- 1 apr 2010
- 85
- 0
zijn de bougiekabels oud?
greetz
Na korte tijd drogen de kabels door de warmte van het blok en zijn de problemen tijdelijk voorbij.greetz
Voel eens of alle vier de uitlaten warm worden?
Er wordt inderdaad constant benzine door die 2 cilinders gepompt, en het is maar de vraag waar die onverbrande meuk terecht komt. In je uitlaat of in je olie? Geen van beide een prettig idee lijkt mij..Dat is inderdaad een makkelijke manier...
Inderdaad, de twee cilinders buiten doen het wel, de twee in het midden niet...
Ervan uitgaande dat aan het eind van de dag de motor nog steeds maar op twee cilinders draait... kan het kwaad, als ik dan nog naar huis rij (57 km)? Of loopt er dan continu benzine in de cilinder, die niet wordt verbrand?
De twee binnenste cilinders zitten samen op 1 bobine, daar moet je het dus gaan zoeken.
Eerste proefje: bij droog weer en niet al te volle tank, rijden zonder tankdop; helpt dat dan deugt je tankventilatie niet.Ow, wat ik er even bij wil zeggen:
Als ik vanaf een verkeerslicht optrek doet de motor het ineens weer prima, maar na 5 minuten begint hij dan weer te stotteren.
Ik heb echt geen idee wat het kan wezen, het lijkt mij een electronisch probleem, iemand een idee?
Toch raar dat het met "vocht" lijkt te zijn begonnen.
Bedankt voor de tip!Dat het een elektronisch probleem is lijkt me sterk want elektronische onderdelen werken over het algemeen niet 'soms wel en soms niet', tenminste als het over langere periodes gaat. Je geeft aan, dat de motor vanaf de stoplicht het altijd een tijdje goed doet, dus kun je de elektronica denk ik uitsluiten.
Maar als je 100% zekerheid wilt hebben, dan zou ik gewoon eens een reservebougie meenemen en zodra de motor stottert, een op een de bougiekabels aan de reservebougie aansluiten en de massa tegen het motorblok houden. Dan zie je zo meteen of die goed vonken.