In de eerst 20.000 km is mijn NAKS 3x vervangen (CBR600F '05) dus je kunt nog wat verwachten. Daarna heb ik er trouwens nooit meer last van gehad.
Sommigen monteren een NAKS die je handmatig spant. Zelf heb ik er geen ervaring mee. Wellicht mol je de boel als je te strak spant...
Ik dacht dat Honda inmiddels gemodificeerde NAKS-en had.
Ik heb een 'nieuwe' dus waar 2 blauwe stipjes opzitten wat aangaf dat dat de gemodificeerde versie was (zei de dealer). En dus ook langer mee zou moeten gaan.
Zit er nu 3000km op, nog steeds prima. Maar goed, zo'n ding moet dik 20 mee kunnen gaan.
Heb je een met een gele stip of 2 blauwe stippen?
je naks kun je gewoon makkelijk zien aan de rechterkant achter je frame, kijk anders ff welke kleur die puntjes heeftIk heb geen idee... Heb de motor nog niet open gehad, maar de ratel tussen de 5000-6500 toeren zegt volgens de monteur genoeg over de NAKS. Gezien de levensduur van deze gok ik dat er een gele stip op zal staan....
Zal in ieder geval vragen naar de gemodificeerde naks, als ik hem laat vervangen. Thanks voor de tip!
Wederom thanks voor de reacties.
De plaats van de naks had ik idd al gevonden op i-net, evenals de oorzaak: te zwakke veer in de naks.
Zelf vervangen ga ik me niet aan wagen... Schijnt dat de nokkenasketting in precies dezelfde stand moet blijven, omdat er anders dingen fout kunnen gaan. En dat vertrouw ik mezelf niet toe.. hahaha
Ga wel de kuipen e.d. eraf halen, voordat ik naar de garage ga. Scheelt in ieder geval weer wat werk (dus geld..).
NAKS vervangen is goed zelf te doen
Zijn maar 2 boutjes die je moet losdraaien.
De mijne begon ook te rammelen, maar wel pas na 54.000 km
In de eerst 20.000 km is mijn NAKS 3x vervangen (CBR600F '05) dus je kunt nog wat verwachten. Daarna heb ik er trouwens nooit meer last van gehad.
Sommigen monteren een NAKS die je handmatig spant. Zelf heb ik er geen ervaring mee. Wellicht mol je de boel als je te strak spant...
Ben zelf niet zo'n durfal met techniek.. Wil daarom ook eigenlijk de naks laten vervangen bij de grote beurt, dan zijn ze er toch mee bezig...
Maar vraag me af of ik nog door zal rijden met dit bijgeluid. Het is behoorlijk hard tussen de 5000-6500 toeren. Stationair hoor ik het niet.
Dat geeft goede hoop, thanks!
Maar dat is behoorlijk veel ja...
Heb hem zelf nu bijna 3000 km, dus van daarvoor weet ik niet of hij vervangen is, maar ik ga er vanuit van niet.
Zijn daar nog coulanceregels voor o.i.d. bij Honda, of heb jij gewoon 2 nieuwe "mogen" kopen?
Is dat niet een contradictio in terminis? De NAKS is toch automatische? Als je nokkenasketting hebt die handmatig gespannen dient te worden dan is het toch geen NAKS?
Of zit ik nu verkeerd
Weet je wel zeker dat het de naks is? Een ratel tussen de 5K en 6.5K is in mijn ogen geen ratel van een naks, die zal je moeten horen bij stationair toerental en iets hoger.Ik heb geen idee... Heb de motor nog niet open gehad, maar de ratel tussen de 5000-6500 toeren zegt volgens de monteur genoeg over de NAKS. Gezien de levensduur van deze gok ik dat er een gele stip op zal staan....
Weet je wel zeker dat het de naks is? Een ratel tussen de 5K en 6.5K is in mijn ogen geen ratel van een naks, die zal je moeten horen bij stationair toerental en iets hoger.
Is dat niet een contradictio in terminis? De NAKS is toch automatische? Als je nokkenasketting hebt die handmatig gespannen dient te worden dan is het toch geen NAKS?
Of zit ik nu verkeerd