Beste MF’ers,
Afgelopen vrijdag heb ik een probleem gehad met mijn Fireblade uit 2004 op het circuit van Assen. De motor is volledig standaard.
Sessie 1: geen problemen
Tijdens sessie 2 schoot de koelvloeistof slang naar de radiateur los (bleek achteraf). Ik had dit pas na een tijdje door. Ik heb dus een paar minuten doorgereden met een te hete motor. De motor was aan het oververhitten boven de 132 graden. Op dit moment verloor ik ook mijn snelheidsindicatie. Km teller ging naar 0. Ik was bijna bij de pits en was op een rustig tempo die kant op aan het rijden totdat de motor uit viel. Mijn achterwiel blokkeerde echter niet en hoorde geen rare geluiden. Het was als het ware alsof iemand het contact omdraaide. Ik had wel nog stroom op de cockpit.
Bij stilstand lekte er nog wat koelvloeistof uit de radiator. Ook waren er sporen van olie op het blok. Volgens mij is het blok niet vastgelopen omdat het achterwiel niet geblokkeerd is. Ook heb ik de motor in z’n 6 gezet en vooruit geduwd en voelde dat er niks vastgelopen is. De motor starten lukt alleen niet. Starter maakt rare geluiden. Motor aanduwen heb ik nog niet geprobeerd.
Volgens mij is er wat elektra doorgebrand door het doorrijden met een oververhitte motor, of wellicht bougies kapot gegaan door de hitte. Maar ben ook bang dat het blok schade heeft. Wellicht een warmloper / misschien toch vastloper?
Wat denken jullie dat het is, en hoe is dit te verhelpen? Ik ben gemiddeld handig maar elektra is niet m’n sterkste kant.
Afgelopen vrijdag heb ik een probleem gehad met mijn Fireblade uit 2004 op het circuit van Assen. De motor is volledig standaard.
Sessie 1: geen problemen
Tijdens sessie 2 schoot de koelvloeistof slang naar de radiateur los (bleek achteraf). Ik had dit pas na een tijdje door. Ik heb dus een paar minuten doorgereden met een te hete motor. De motor was aan het oververhitten boven de 132 graden. Op dit moment verloor ik ook mijn snelheidsindicatie. Km teller ging naar 0. Ik was bijna bij de pits en was op een rustig tempo die kant op aan het rijden totdat de motor uit viel. Mijn achterwiel blokkeerde echter niet en hoorde geen rare geluiden. Het was als het ware alsof iemand het contact omdraaide. Ik had wel nog stroom op de cockpit.
Bij stilstand lekte er nog wat koelvloeistof uit de radiator. Ook waren er sporen van olie op het blok. Volgens mij is het blok niet vastgelopen omdat het achterwiel niet geblokkeerd is. Ook heb ik de motor in z’n 6 gezet en vooruit geduwd en voelde dat er niks vastgelopen is. De motor starten lukt alleen niet. Starter maakt rare geluiden. Motor aanduwen heb ik nog niet geprobeerd.
Volgens mij is er wat elektra doorgebrand door het doorrijden met een oververhitte motor, of wellicht bougies kapot gegaan door de hitte. Maar ben ook bang dat het blok schade heeft. Wellicht een warmloper / misschien toch vastloper?
Wat denken jullie dat het is, en hoe is dit te verhelpen? Ik ben gemiddeld handig maar elektra is niet m’n sterkste kant.