Nee bij een beginnend versleten koppeling hoeft hij dat niet altijd te doen.
Pas op het moment dat je motor het hoogste koppel moet leveren gaat hij slippen.
Hoe hoger de snelheid hoe meer vermogen je motor moet leveren (luchtweerstand/wrijving etc.) dus hij zal het als eerste gaan doen op het moment dat je vermogen vraagt.
bij volgas moet de motor in alle versnellingen hetzelfde vermogen leveren dus maakt het niet uit in welke versnelling je rijd. Hooguit kan de massatraagheid van je motor invloed hebben. Dit is dan vooral in eerste en tweede versnelling.
@cbx550: ik hoopte voorzichtig al een beetje dat jij dit al eens meegemaakt had
Ik wacht wel even af wat jouw bevindingen zijn. Maak je er een fotoreportage van? Daar zou je me enorm mee helpen!
Ik heb het precies zo als jij het omschrijft, meer bij de extreme acceleratie.Ik kan alleen nog niet inschatten wanneer (druk,druk,druk) en echt hinderlijk is het (nog) niet (gebeurt alleen bij heel hard en ver doortrekken)
Maar als ik het ga doen, zal ik n mooie fotoreportage maken!
Heb je weleens op een fiets met versnellingen gereden dan?