CBX650 zelfde als CB650SC

Manske

Die hard MF'er
11 sep 2008
280
0
Heiligerlee
Hallo. Ik heb vandaag een Honda CBX650E(staat op het kenteken) uit het jaar 1983 gekocht.Ik ben nu op zoek naar onderdelen voor deze motor.Aangezien iemand de motor overgespoten heeft en alle stickers met de typeaanduiding gewoon mee gespoten heeft ;( .Weet ik niet zeker of dit de zelfde motor is als de CB650SC(Nighthawk). Wie o wie kan mij helpen met deze vraag?Ik ben ook op zoek naar een w.h.p.voor deze motor maar ja als je niet de goede type weet wordt het moeilijk zoeken.Wacht met spanning op het verlossend antwoord. :P Alvast hartelijk bedankt. Manske :W
 
De SC
honda650.jpg


De X
2005%5C01%5C08%5Cbikepics-270148-full.jpg
 
Als ik kijk naar de voetsteunen achter met die aluminium extra steunplaat en de schakelpook systeem lijkt deze motor precies op die van mij.Onder welke type aanduiding kan ik nu eenW.H.P. aanvragen.Want de X zecht mij niks.Oh ja die van mij heeft ook cardan aandrijving.(bedoel dus de foto met de X er op)Groetjes Manske.
 
X7.Je hebt gelijk,de CB650SC voor 1983 hebben een ketting aandrijving en een enkele bovenliggende nokkenas.Weet nu welke WPHB ik aan moet schaffen.En de X die gassen bij de foto gezet heeft is dus voor de CBX650E bedoeld.(kwartje viel een beetje laat,sorrie hiervoor)Bedankt voor jullie hulp.Manske.
 
Hallo Manske,


Ik heb een Honda CB650SC uit 1985 met cardanas. Op het plaatje op het frame links onder het stuur zie je welk type jij hebt. Linksonderaan op het plaatje, in vrij kleine letters, staat bij mijn Honda "CB 650SC".

full



Wat jij op jouw foto's een SC noemt, noem ik een CBX. Onder de letter X zet jij een afbeelding neer van mijn CB650SC.

Maar op mijn kentekenbewijs staat ook achter Type: "CBX 650 E". Nou, ik geloof het plaatje op de motorfiets maar.

Daarnaast kan je eens kijken bij het framenummer (VIN=vehicle identification number).
Bij mij is dat JH2RC130XFM207438. De letters FM zeggen iets over het jaartal van productie en de fabriek waar die gemaakt is. De F staat in mijn geval voor 1985. Heb jij een 83'er, dan moet daar een D staan.

Zo zoekend op internet kom ik bij menige onderdelenlevarancier voor beide typeaanduidingen bij dezelfde onderdelenlijsten.

Van de CB650SC heb ik van internet de volgende documentatie gedownload:

Honda CB650SC Nighthawk 1985, een door mij samengesteld PDF bestand waarin alle voorkomende schema's van onderdelen zijn opgenomen.

Honda CB550 - 650 83-85 Clymer Service Manual, ook een PDF waarin fotokopien van de service manual.

Beide bestanden zijn nogal lijvig. Mocht je interesse hebben, kan ik je wel een cd'tje zenden.


Marcel
 
Laatst bewerkt:
Hoi Marcel.Je hebt helemaal gelijk,bij mij staat er ook CB650SC er boven staat zelfs het jaartal.Mijn framenummer begint met JH2RC1300DM, dus 1983 klopt ook .Bedankt voor de tip.Wat het cd'"tje aangaat,bedankt voor het aanbod ,maar ik ben bezig met een W.P.H.B op marktplaats.Als dat niks wordt maak ik graag van je aanbod gebruik. Vriendelijke groetjes Manske.
 
Hallo Manske,


Dat cd'tje heb ik zo gebrand en die postzegel heb ik liggen.

Zend s.v.p. je naw-gegevens aan mnj.koenders@gmail.com en ik stuur 'm je deze week op.


Marcel (naast m'n SYM ook een Nighthawk-rijder)
 
Hoi Marcel.Ik heb je een email gestuurd,via mijn email .Ik heb niet veel verstand van computers(begin het wel te leren)Maar toen ik jouw email gegevens op het M.F aanklikte, krijg ik een blauw vlak in beeld waar ik geen jota verstand van heb.Alvast bedankt voor je hulp.Groetjes Manske.
 
Terug
Bovenaan Onderaan