CDA wil spijkermatten bij rode kruizen

Ik ken al die fratsen ook. Soms zinvol, soms onzin, geheel afhankelijk van uit welke hoek je het benaderd. Maar na het lezen van dit bericht vroeg ik mijzelf ineens af.
Alles voor de verkeersveiligheid, en als dat zo is, dan is daar ook niets mis mee. Maar neem nu een navigatie. Hij verteld jou bijna op de meter precies, op welke plaats jij welke snelheid mag rijden. Waarom is dat nog niet in de nieuwste auto's integreert? Een waarschuwing van, u rijd mogelijk te snel.
Nee, dat is er nog niet. En ik weet wel waarom.....
Diverse nieuwe personenwagens hebben dit ook hoor, cruisecontrol die zich kan aanpassen aan de verkeersborden etc.
Ik had dat ook in de auto, steeds een irritant piepje als ik harder reed dan ik zou mogen. Gelijk uitgezet.
 
Diverse nieuwe personenwagens hebben dit ook hoor, cruisecontrol die zich kan aanpassen aan de verkeersborden etc.
Ik had dat ook in de auto, steeds een irritant piepje als ik harder reed dan ik zou mogen. Gelijk uitgezet.

Maar die info gaat niet naar een server waar het wordt bewaard cq actie op wordt ondernomen.
 
Dat gaat niet gebeuren. Zolang alle Europese landen nog de ogen dichtknijpen voor de import chauffeurs met gekochte papieren of een heel matige opleiding, accepteren ze ook de gevolgen. Voor elke kneus die je nu van de weg haalt, komt mogelijk een nog veel grotere kneus voor in de plaats. De Filipijnen is nu de nieuwe trommel die opengetrokken wordt.
Thuis reden ze nog met een driewielige taxi, en hier zijn ze "koning" van de weg...
Ach als je in de Filipijnen het verkeer overleeft dan moet je wel over enige vaardigheden beschikken :+
 
Ik mag aannemen dat je een smily bent vergeten. Want anders zet ik alvast bier en chips klaar....

Maar even inhakende, ik begrijp soms niet waarom er kilometers lang een wegvak is afgesloten. Dat schept vreemd genoeg bij sommige mensen ook twijfel.

Tja, (niet persoonlijk naar E.G.J, hoor) dit is nu precies waar het "in de maatschappij" is misgegaan. Alles moet tegenwoordig ter discussie worden gesteld, en denkt men zelf wel het inzicht te hebben om te weten hoe het moet. Of het nu het doorrijden bij een rood kruis is, of het geneuzel rondom Corona, veel mensen denken het tegenwoordig beter te weten, inplaats van gewoon te doen wat er aangegeven / gevraagd wordt.

Maar het helpt natuurlijk ook absoluut niet als de overheid zijn best doet om mensen het vertrouwen in diezelfde overheid te laten verliezen......
 
Tja, (niet persoonlijk naar E.G.J, hoor) dit is nu precies waar het "in de maatschappij" is misgegaan. Alles moet tegenwoordig ter discussie worden gesteld, en denkt men zelf wel het inzicht te hebben om te weten hoe het moet. Of het nu het doorrijden bij een rood kruis is, of het geneuzel rondom Corona, veel mensen denken het tegenwoordig beter te weten, inplaats van gewoon te doen wat er aangegeven / gevraagd wordt.

Maar het helpt natuurlijk ook absoluut niet als de overheid zijn best doet om mensen het vertrouwen in diezelfde overheid te laten verliezen......


Nu ga je 2 kanten op 😂
 
Alles moet tegenwoordig ter discussie worden gesteld, en denkt men zelf wel het inzicht te hebben om te weten hoe het moet.
Of het nu het doorrijden bij een rood kruis is, of het geneuzel rondom Corona,
veel mensen denken het tegenwoordig beter te weten, in plaats van gewoon te doen wat er aangegeven / gevraagd wordt.


Maar het helpt natuurlijk ook absoluut niet als de overheid zijn best doet om mensen het vertrouwen in diezelfde overheid te laten verliezen......
Ja, vaak weten de gewone mensen het veel beter.
Mijn schoonzuster werkt in verzorgingshuis met kwetsbare bejaarden.
Paar maanden geleden heb ik me meermaals uitgesproken dat 't belachelijk was dat juist ZIJ zonder mondkapje naar die oudjes ging.
Toen werd ze ook nog enkele dagen grieperig. Mijn vraag was toen ze weer ging beginnen of ze niet getest moest worden. Nee, niks hoor! :X
Ik heb toen aangegeven dat 't belachelijk was!!
Meerdere verzorgingshuizen moesten dicht voor de veiligheid van de oudjes. Maar met het beleid van 'niet testen' was er juist helemaal geen veiligheid.
Dat is ook wel uitgekomen toen later bleek dat in sommige huizen 1/3 deel van de oudjes de pijp is uitgegaan.:(

Nu een 1/2 jaar later wordt schoorvoetend aangegeven, dat ze vanwege tekorten aan beschermend materiaal zo hebben gehandeld.
Fijn voor je als je nu weet dat je moeder om deze reden op het kerkhof is gekomen.:(
Maw niet altijd alles zo maar aannemen!
 
Het zegt wel wat hoe die mevrouw over automobilisten denkt , hoef je helemaal niet over motorrijders te beginnen. :r
 
Ja, vaak weten de gewone mensen het veel beter.
Mijn schoonzuster werkt in verzorgingshuis met kwetsbare bejaarden.
Paar maanden geleden heb ik me meermaals uitgesproken dat 't belachelijk was dat juist ZIJ zonder mondkapje naar die oudjes ging.
Toen werd ze ook nog enkele dagen grieperig. Mijn vraag was toen ze weer ging beginnen of ze niet getest moest worden. Nee, niks hoor! :X
Ik heb toen aangegeven dat 't belachelijk was!!
Meerdere verzorgingshuizen moesten dicht voor de veiligheid van de oudjes. Maar met het beleid van 'niet testen' was er juist helemaal geen veiligheid.
Dat is ook wel uitgekomen toen later bleek dat in sommige huizen 1/3 deel van de oudjes de pijp is uitgegaan.:(

Nu een 1/2 jaar later wordt schoorvoetend aangegeven, dat ze vanwege tekorten aan beschermend materiaal zo hebben gehandeld.
Fijn voor je als je nu weet dat je moeder om deze reden op het kerkhof is gekomen.:(
Maw niet altijd alles zo maar aannemen!
Dat ben ik wel met je eens en ik begrijp vanuit het gegeven voorbeeld heel goed je gevoel daarbij. MAAR, er is een verschil tussen alles zomaar aannemen, en gewoon altijd doen waar je zelf zin in hebt. Je kunt het ook ergens niet mee eens zijn, maar je wel aan die voorschriften houden.
En het niet zomaar aannemen werkt twee kanten op, hè. Hoe kun je zeker weten dat jouw afwijkende visie de juiste is? Daar zit een risico aan, waarvan je alleen achteraf kunt weten of je goed of fout zat.

Wat betreft je stelling "vaak weten gewone mensen het beter", verdiep je eens in het Dunning- Kruger syndroom.
Je wil niet weten hoe vaak mensen gevaarlijk overtuigd zijn van hun eigen gelijk, expertise of kennis, terwijl dat totaal misplaatst is.

Ik twijfel ook regelmatig aan de juistheid van voorschriften of richtlijnen, of rode kruizen boven de weg. Maar ik wil niet het risico nemen op die afgesloten rijstrook te blijven om vervolgens iemand in de kreukels te rijden. (om nog maar niet te spreken van het zinloos spekken van de staatskas met boetes en bekeuringen)

Maar dit is een mening, geen axioma.
 
Terug
Bovenaan Onderaan