Cees Cornwall

kevinblade

motorverslaafde/deskundige
1 okt 2003
11.195
759
Apeldoorn
Good old Cees Cornwall is niet meer
Cees is gisteren overleden.
Op 21 augustus voelde hij zich wat grieperig, hoofdpijn enz.
Thuis test bleek positief, volgende dag naar de huisarts en bleek inderdaad positief te zijn.
Cees is 3 x Nederlands kampioen Sportklasse 1000 (Sportklasse B).
binnen 2 weken was het klaar;(
 

Bijlagen

  • cees_cornwall_zandvoort_1983.jpg
    cees_cornwall_zandvoort_1983.jpg
    35,3 KB · Weergaven: 136
Dat is mooi klote'(,ik kwam hem regelmatig tegen toen ik sportklasse A reed,en beul van een vent,
ik ben niet echt wat je klein zou noemen maar vergeleken bij Cees voelde ik me een dwergje 😬
 
Legendarische naam, Zandvoort specialist.
Prachtkerel!

Hij zei zelf dat zn medicatie negatieve invloed hadden op de corona vaccins. Ongeloofelijk triest..

Rust zacht Cees.
 
Ja zoiets had mijn neef ook,mocht geen Astra hebben ivm z,n medicatie,omdat het te onbekend was wat
het zou doen met die combinatie,maar later mocht hij wel Pfizer hebben,en dat is gelukkig goed gegaan.
 
Helaas een wazige foto.
Was in 1984 op Zandvoort.
Ik had een GSX1100S Katana rijwielgedeelte gekocht, de eigenaar had een Martinframe gekocht.
Cees had een 1135 blok, voorvork, wielen en remmen van een GSX1135F.
Die had ik overgenomen en in mijn Katana gepropt, dat ding liep snoeihard voor die tijd.
Daarom was het leuk om met Cees op Zandvoort te battlen, hij had net zijn GPZ900R gekocht voor de sportklasse 1000.
Wie sneller was weet ik niet meer, maar Cees verkeek zich wel op de Katana.
In 1986 kreeg ik van Johan vd Wal de Yamaha FZ750 van Cees, Cees had de Honda VFR750F gekocht (RC24) voor de Standaard 750cc viertaktklasse.
Ik grapte toen naar Cees dat ik sneller zou zijn op zijn oude Yamaha FZ dan hij op de nieuwe VFR.
Bleek inderdaad ook waar te zijn.
De Honda bleek nog minder grondspeling te hebben dan de Yamaha.
Ik heb nog ergens een foto waar Cees en ik ook op Zandvoort reden met de sterrendagen, ik reed op een blauwe GSX750ES en Cees op een CBX750F, die was niet bij te houden.
 

Bijlagen

  • Cees op de GPZ900R en ik op de Katana 1135 op Zandvoort 1985.jpg
    Cees op de GPZ900R en ik op de Katana 1135 op Zandvoort 1985.jpg
    19,4 KB · Weergaven: 57
Mooie vent, paar keer bij hem thuis geweest. Heeft mijn V-Max blok een revisie gegeven.

Sterkte voor de familie & vrienden

-O-
 
Helaas een wazige foto.
Was in 1984 op Zandvoort.
Ik had een GSX1100S Katana rijwielgedeelte gekocht, de eigenaar had een Martinframe gekocht.
Cees had een 1135 blok, voorvork, wielen en remmen van een GSX1135F.
Die had ik overgenomen en in mijn Katana gepropt, dat ding liep snoeihard voor die tijd.
Daarom was het leuk om met Cees op Zandvoort te battlen, hij had net zijn GPZ900R gekocht voor de sportklasse 1000.
Wie sneller was weet ik niet meer, maar Cees verkeek zich wel op de Katana.
In 1986 kreeg ik van Johan vd Wal de Yamaha FZ750 van Cees, Cees had de Honda VFR750F gekocht (RC24) voor de Standaard 750cc viertaktklasse.
Ik grapte toen naar Cees dat ik sneller zou zijn op zijn oude Yamaha FZ dan hij op de nieuwe VFR.
Bleek inderdaad ook waar te zijn.
De Honda bleek nog minder grondspeling te hebben dan de Yamaha.
Ik heb nog ergens een foto waar Cees en ik ook op Zandvoort reden met de sterrendagen, ik reed op een blauwe GSX750ES en Cees op een CBX750F, die was niet bij te houden.
Ja mooi die goede oude tijd,heb ook genoeg leuke herinneringen aan het racen in de jaren 80.
Mijn motor heeft nog in het blad Motor gestaan dat was een vergelijkingstest tussen de kampioensfietsen van de sportklasse A en B,
RD350LC vs GS1000.
 
Helaas een wazige foto.
Was in 1984 op Zandvoort.
Ik had een GSX1100S Katana rijwielgedeelte gekocht, de eigenaar had een Martinframe gekocht.
Cees had een 1135 blok, voorvork, wielen en remmen van een GSX1135F.
Die had ik overgenomen en in mijn Katana gepropt, dat ding liep snoeihard voor die tijd.
Daarom was het leuk om met Cees op Zandvoort te battlen, hij had net zijn GPZ900R gekocht voor de sportklasse 1000.
Wie sneller was weet ik niet meer, maar Cees verkeek zich wel op de Katana.
In 1986 kreeg ik van Johan vd Wal de Yamaha FZ750 van Cees, Cees had de Honda VFR750F gekocht (RC24) voor de Standaard 750cc viertaktklasse.
Ik grapte toen naar Cees dat ik sneller zou zijn op zijn oude Yamaha FZ dan hij op de nieuwe VFR.
Bleek inderdaad ook waar te zijn.
De Honda bleek nog minder grondspeling te hebben dan de Yamaha.
Ik heb nog ergens een foto waar Cees en ik ook op Zandvoort reden met de sterrendagen, ik reed op een blauwe GSX750ES en Cees op een CBX750F, die was niet bij te houden.
Een vriend van mij racetje in die tijd ook in de sportklasse 1000 op een GS1000.Later werd ie ook gesponsord door Johan vd Wal met een FZ750.
Ik heb nog wel eens op Zandvoort gereden met die opgefokte Gs1000,was niet mee te rijden.Paar weken daarna weer met een sterrendag op m'n eigen standaard GS1000,reed ik drie seconden sneller.
Weet nog wel dat Cees regelmatig op het podium stond.Hoe heette die man ook weer die op een Kawa reed,hij was bijna niet bij te sloffen.
 
Een vriend van mij racetje in die tijd ook in de sportklasse 1000 op een GS1000.Later werd ie ook gesponsord door Johan vd Wal met een FZ750.
Ik heb nog wel eens op Zandvoort gereden met die opgefokte Gs1000,was niet mee te rijden.Paar weken daarna weer met een sterrendag op m'n eigen standaard GS1000,reed ik drie seconden sneller.
Weet nog wel dat Cees regelmatig op het podium stond.Hoe heette die man ook weer die op een Kawa reed,hij was bijna niet bij te sloffen.
Pajic?
1631134072881.png
 
Een vriend van mij racetje in die tijd ook in de sportklasse 1000 op een GS1000.Later werd ie ook gesponsord door Johan vd Wal met een FZ750.
Ik heb nog wel eens op Zandvoort gereden met die opgefokte Gs1000,was niet mee te rijden.Paar weken daarna weer met een sterrendag op m'n eigen standaard GS1000,reed ik drie seconden sneller.
Weet nog wel dat Cees regelmatig op het podium stond.Hoe heette die man ook weer die op een Kawa reed,hij was bijna niet bij te sloffen.
Ik reed bij Johan met een FZ750, en Jean Paul Heindijk reed in 1987 op een FZ750 voor Johan.
Arie Verstoep reed sport 1000 met een GS1000, maar reed voor Johan met een GPX750r.
Weet je zijn naam nog?
 
Reinier Nijland
Reinier, ja inderdaad, was een teamgenoot van mij in 1987, zijn vrouw Gusta is al een tijd geleden overleden en hij zelf is van de aardbodem verdwenen.
Alleen reed hij bij Johan op een GSXR750.
Hij heeft ook een FZR750 gehad, in 1988, maar wat ik wel vreemd vond dat dat ding zo snel de hoek uit trok en dat hij maar 5 versnellingen hadO-)
 

Bijlagen

  • 20130101_210957.jpg
    20130101_210957.jpg
    262,8 KB · Weergaven: 92
Reinier, ja inderdaad, was een teamgenoot van mij in 1987, zijn vrouw Gusta is al een tijd geleden overleden en hij zelf is van de aardbodem verdwenen.
Alleen reed hij bij Johan op een GSXR750.
Hij heeft ook een FZR750 gehad, in 1988, maar wat ik wel vreemd vond dat dat ding zo snel de hoek uit trok en dat hij maar 5 versnellingen hadO-)
Hij woont bijna het hele jaar in Frankrijk. Ik ga er elk jaar heen, een weekje motorrijden. Hij rijd alleen wanneer ik er ben, de rest van het jaar staat ie in de hoek.
Rijden is ie nog niet verleerd😜
 
Hij woont bijna het hele jaar in Frankrijk. Ik ga er elk jaar heen, een weekje motorrijden. Hij rijd alleen wanneer ik er ben, de rest van het jaar staat ie in de hoek.
Rijden is ie nog niet verleerd😜
Doe hem de groeten van mij.
Wat rijden betreft is hij knetter gek *O*
 
Cees Cornwall, de held, de man die bewees dat een Vmax 1200 wél stuurt en remt....helaas is hij er niet meer.....
Zijn site is helaas offline, maar via de waybackmachine nog wel in te zien.
Blijft interessant voor Vmax 1200 rijders: Wayback Cees Cornwall's Vmax site


Cees, het ga je goed!!
 
Laatst bewerkt:
Veel respect voor alle reacties, super!

Cees kon altijd furieus zijn als er iemand voor hem eindigde, Eddy Wohrman bijvoorbeeld op Zandvoort, weet iemand dat nog? Die motorfiets zag er niet uit, :D alles met de hand geborgd waar Cees een tang van 210 gulden had om te borgen, maar wat ging die gozer hard zeg op Zandvoort, echt niet normaal :-)
 
Helaas een wazige foto.
Was in 1984 op Zandvoort.
Ik had een GSX1100S Katana rijwielgedeelte gekocht, de eigenaar had een Martinframe gekocht.
Cees had een 1135 blok, voorvork, wielen en remmen van een GSX1135F.
Die had ik overgenomen en in mijn Katana gepropt, dat ding liep snoeihard voor die tijd.
Daarom was het leuk om met Cees op Zandvoort te battlen, hij had net zijn GPZ900R gekocht voor de sportklasse 1000.
Wie sneller was weet ik niet meer, maar Cees verkeek zich wel op de Katana.
In 1986 kreeg ik van Johan vd Wal de Yamaha FZ750 van Cees, Cees had de Honda VFR750F gekocht (RC24) voor de Standaard 750cc viertaktklasse.
Ik grapte toen naar Cees dat ik sneller zou zijn op zijn oude Yamaha FZ dan hij op de nieuwe VFR.
Bleek inderdaad ook waar te zijn.
De Honda bleek nog minder grondspeling te hebben dan de Yamaha.
Ik heb nog ergens een foto waar Cees en ik ook op Zandvoort reden met de sterrendagen, ik reed op een blauwe GSX750ES en Cees op een CBX750F, die was niet bij te houden.
Ja grappig, klopt helemaal, de enige reden waarom hij een honda vfr kocht is vanwege de betere rijpositie :-) Cees had altijd zijn lengte en gewicht tegen ^^ dat lees je hier op dit forum eigenlijk niet,ik heb die vfr nog laten stuiteren tijdens afladen op zandvoort,lol :D
 
Over Yoshimura en Moriwaki, Cees heeft een rechtszaak aan zijn broek gehad vanuit Japan omdat zij vonden dat het een kopie was van hun uitlaatsystemen. Hij heeft dat uiteindelijk gewonnen, maar niemand weet dat het eigenlijk waar was :P Hij heeft er trouwens meer dan 30 gemaakt, ik ging vaak mee naar de buigerij in de Achtersluispolder volgens mij zijn het er tussen de 75-86 uitlaten hij had een iets andere geometrie in de bochten die hem een aantal pk's leverde, dat was het verschil.
Iemand ooit gehoord van een achter tandwiel van Teflon? Cees heeft er mee geraced ^^ Niemand weet dat Cees twee versnellingsbakken had, 1 voor Assen en 1 voor Zandvoort, de closeback en normaal, lange 6 en korte 1,2,3
Dus niet alleen tandwielen, maar ook de versnelling aanpassen :-)
ik ga hem missen :(
 
Laatst bewerkt:
Cees heeft me ooit verteld wat de topsnelheid was op Zandvoort. 295 km/u, als hij zijn gewicht en lengte niet tegen zich had zou dat boven de 300 zijn geweest, begin jaren 80'
 
Mooi moment..met Cees op de eerste V-Max in Nederland naar Leeuwarden, via de afsluitdijk, de bomen gingen dicht, er staat een Porsche 944S naast ons, ze kijken naar elkaar...ik achterop, ze geven gas en wedstrijdje, die Porsche kon het vergeten :-) uiteindelijk liep de Porsche wel uit zicht, maar naderhand zei pa dat we 235 km/u echte kilometers reden op een V-Max 1985^^
Met 2 man ^^
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan