[Centraal] Het grote rijlessers topic >> Deel 26 <<

Status
Niet open voor verdere reacties.
heb je schijfremmen op je lesfiets? zoja dan kun je misschien proberen om gewoon netjes te remmen net als anders maar als je bij de streep/pilon bent dat je hem dan gewoon zo hard inknijpt dat je voorwiel wat dan ook gewoon stil staat (kun je alleen doen als je snelheid op dat moment/plekje niet al te hoog is :P ) maar dit zijn eigenlijk dingen die je volgens mij allemaal uitjezelf doet zonder erbij na te denken, t heeft alleen oefening nodig.
gewoon oefenen dus!
uuh nee, dan wordt hij dus keihard afgekeurd,
dan lijkt het een noodstop als hij ineens naar voren duikt,

je moet gelijkmatig remmen, net als bij de stopproef,
en dat moet je gewoon aanvoelen, dus oefenen
 
De kunst is om rustig opbouwend te remmen. Je kunt beter rustig aan het begin remmen dan dat je tegen het einde weer los moet laten omdat je dan te ver van de pilonnen stil komt te staan.
 
De kunst is om rustig opbouwend te remmen. Je kunt beter rustig aan het begin remmen dan dat je tegen het einde weer los moet laten omdat je dan te ver van de pilonnen stil komt te staan.

Mij is juist geleerd hard te remmen aan het begin zodat je aan het eind niet opeens extreem hard hoeft te remmen.
 
Wat een @#$*#% bij het CBR B|

Dinsdag werd m'n examen afgelast (moest daarop al 6 weken wachten wegens wachtrijen etc) vanwege ijs, naja dat was wel terecht want was echt niet te rijden.
Dus ze zouden extra data inplannen voor degene voor wie t afgelast was, maar het systeem lag woensdag plat :')
Dus ik vandaag nieuwe datum plannen met de rijschool, kan het pas op 23-1 |( :(
Zit in totaal gewoon 9 weken te wachten op een AVD examen :( (en op AVB moest ik toen ook al 3 weken extra wachten -O- )

In de tussentijd natuurlijk ook geen lessen genomen, ga geen geld weg gooien aangezien ik de laatste 2 lessen prima volgens examen niveau reed, dus 19-1 stap ik na zo'n 7.5 week zonder les voor het eerst weer 'ns op de motor :9
 
Nogmaals voor de OP:

Theorie: 09-12-2008
AVB: 17-11-2008
AVD: 26-01-2009
Lesmotor: Kawasaki ER5
Rijschool: Ton van Spanje Drachten
 
Laatst bewerkt:
Volgens het goede voornemen van Dinamiet voor de startup:

EGeen
Theorie: 12-8 2008
AVB: 16-12-2008
AVD: ??-??-????
Lesmotor: Honda CBF 500 (>35kw)
Rijschool: J. Postema St.Anneparochie: Leeuwarden
 
Ik zit me nu wel af te vragen hoe dat ook alweer ging, de precisiestop.
Opbouwend remmen werd er tegen mij altijd gezegd, aan het begin dus rustig en niet te hard.
Ik mocht alleen opbouwen en de remdruk nooit verlagen. Jullie?
 
Zolang alles maar soepel beheerst gebeurde is er nix aan de hand. Alles gewoon goed in de hand hebben en geleidelijk afremmend. Idd niet opeens rem los laten.
 
Blijft leuk speelgoed die pilonnetjes :D... maar ben idd blij dat ik de weg nu op mag. Ach de meeste dingen die je daar leert doe je automatisch in het verkeer ook. Ben alleen wel benieuwd hoe het is als er iemand achterop zit. Denk dat ik me rijinstructuur eens vraag als ik wat verder ben om iets erachterop te zetten.. Vriendin/rijinstructeur ofzo haha
 
Mwoah, ik vond dat maar beroerd rijden.
Ik beweerde namelijk dat als ik het gas gelijk hield en remde met de achterrem dat de snelheid dan niet achteruit ging. Hij zo, dát wil ik wel eens zien! Plof, instructeur van 100KG + achterop!
 
Nja, gelukkig is de pilonnetjestijd verleden tijd!
Maar hier was ik dan nog wel even nieuwsgierig naar.
Mij is geleerd hard beginnen zodat je het rustig af kan maken. Preciestop ging niet goed bij mij op t examen, k stond een meter te vroeg stil:P En die man zei dr niets van...
 
Dat er zoveel mensen aan't lessen zijn....ik dacht dat ik de enige zou zijn......koud he!!

Theorie: 05-01-2009
AVB: 15-01-2009
AVD: nnb
Lesmotor: Kawasaki ER5 Blauw
Rijschool: Currus/Kruijntjens Maastricht
 
Schijnbaar ja, ik ben benieuwd moet volgende week op voord AVB maar heb nog niet genoeg lessen gehad wegens het slechte weer.Komend weekend zouden de inhaal lessen zijn maar dat gaat ook niet door.Dus dat word nog wat...... Gewoon gaz geven toch??
 
Schijnbaar ja, ik ben benieuwd moet volgende week op voord AVB maar heb nog niet genoeg lessen gehad wegens het slechte weer.Komend weekend zouden de inhaal lessen zijn maar dat gaat ook niet door.Dus dat word nog wat...... Gewoon gaz geven toch??

zo is dat! VOL GAS, beetje hangen :] en je hebt hem!
 
De kunst is om rustig opbouwend te remmen. Je kunt beter rustig aan het begin remmen dan dat je tegen het einde weer los moet laten omdat je dan te ver van de pilonnen stil komt te staan.

Vond dat bij het AVB examen de pionnen verder uit elkaar stil stonden, de eerste keer neigde ik ook veel te vroeg stil te staan en toen ging het dus niet vloeiend. De tweede keer al een stuk beter, maar nog steeds wat haperig dus toch afgekeurd ;(

Moet wel goed letten op m'n snelheid, kom steeds veel te hard aan en dan wordt het zo'n gehaast :P

Iig bedankt voor de tips, zal morgen ff uitproberen :)
 
Schijnbaar ja, ik ben benieuwd moet volgende week op voord AVB maar heb nog niet genoeg lessen gehad wegens het slechte weer.Komend weekend zouden de inhaal lessen zijn maar dat gaat ook niet door.Dus dat word nog wat...... Gewoon gaz geven toch??

Ik ging mooi de mist in doordat ik een aantal lessen had gemist voor dat examen, hoop dat jij het er beter vanaf brengt :P

En als je zakt, natuurlijk geen man overboord he, gewoon nog een keer proberen :P
 
Schijnbaar ja, ik ben benieuwd moet volgende week op voord AVB maar heb nog niet genoeg lessen gehad wegens het slechte weer.Komend weekend zouden de inhaal lessen zijn maar dat gaat ook niet door.Dus dat word nog wat...... Gewoon gaz geven toch??

Jupz, en niet vergeten niet te remmen, belemmerd de boel toch alleen maar :+

Hoeveel lessen heb je gehad dan? Alle oefeningen wel al gehad? Komt vast wel goed, bij mij viel het enorm mee, al wel koud en redelijk genoeg lessen gehad. Posi blijven we zijn benieuwd hoe je het is vergaan... *O*
 
Hoi Nocer,
kan je mij er ook bij zetten? alvast bedankt. gr KawaLuna


Naam: KawaLuna
AVB: 29-10-2008 *O*
Theorie: 07-01-2009 *O*
AVD: ???
Lesmotor: Kawa ER6n abs (jaar 2006, Silver) (eigen motor, aangeschaft in mei 2008)
Rijschool: Ruud Schreijer (Hoorn)
 
Even een vraagje:

Mijn vader heeft pas geleden zijn AVB gedaan. Nou werd zijn stopproef afgekeurd omdat hij te snel terugschakelde. Volgens de examinator moet je pas als je bijna stilstaat naar de eerste versnelling terugschakelen.

Ik (en mijn vader) had hier nog nooit iets over gehoord bij de lessen, en ik vind het eigenlijk ook de grootste onzin. Ik bedoel, hoe lang ben je nou bezig met remmen? 2 - 3 seconden misschien?

Iemand anders dit weleens gehoord?
 
Ja, heb ik regelmatig van mijn instucteurs gehoord. Voor de precisiestop geldt het zelfde. Net voor/op het moment dat je stil staat moet de motor pas in zijn één.
 
Ja, heb ik regelmatig van mijn instucteurs gehoord. Voor de precisiestop geldt het zelfde. Net voor/op het moment dat je stil staat moet de motor pas in zijn één.

Hier ook zelfde verhaal. Net voor je stilstaat terug naar 1... Is ook logisch, want als je ziet dat er iets achterop dreigt te rijden, kan je gelijk doorrijden.
 
gisteravond gelest op de weg en dus even geen pylonnen maar tering wat koud!! -5 die dikke winterhandschoenen werken wel rot met schakelen / gas contant houden en remmen.
Dat tesamen met superkoude vingers was een slechte combi.
13-01 moet ik voor AVB. had tijdens de laatste keer AVB oefenen wel ff verstand op 0 moeten zetten om bij 4 graden boven 0 en op nat wegdek die uitwijkproef goed te doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan