(Centraal) Ik heb rijlessen!! - Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oh btw heb me theorie aangevraagd, ben nu dus aan het leren ervoor.
Dat valt even vies tegen jongens...

Ik moet woensdag op voor mn theorie.
En heb zo het gevoel dat het examen vies gaat tegenvallen.

Kom iedere keer als ik een examen oefen toch weer van die vragen tegen die ik, door niet goed te lezen, alsnog fout beantwoord B|
 
Allemaal succes met jullie examens!

Ik ga volgende week maar eens een motor huren.
Volgens mij vind ik het dan ineens best eng om alleen te rijden...
 
Ik moet woensdag op voor mn theorie.
En heb zo het gevoel dat het examen vies gaat tegenvallen.

Kom iedere keer als ik een examen oefen toch weer van die vragen tegen die ik, door niet goed te lezen, alsnog fout beantwoord B|

voordeel van het examen is dat de vragen ook worden voorgelezen. dat scheelt wel heel erg. ik ben zelf dislectisch dus lees ook niet altijd wat er staat. ook het geluid aanzetten bij het oefenen helpt. gewoon nog ff goed leren en dan gaat het helemaal lukken!
 
Ik moet volgende week woensdag op voor mijn examen...

En ik vind het echt "(censuur)" om zo maar even uit te drukken.
Nou is het niet dat ik niet kan leren ofzo, maar toch.
Om een paar dingen maar even te noemen:

-gelegenheids voorrang (wat is dat nou weer voor nonsense!)
-hoeveel % alcohol je uit je strot mag wasemen voordat het strafbaar is?
-Formules om je rem of stop afstand uit te rekenen...blaat

bah, bah en nog eens bah!

Maarreh om je niet te ontmoedigen.
Je gaat het halen meid!
 
Ik ga volgende week maar eens een motor huren.
Volgens mij vind ik het dan ineens best eng om alleen te rijden...

Valt best mee hoor! Zoek gelijk een rustig plekje op zoals een parkeerplaats of industrie-terrein waar je op je gemak aan de motor kunt wennen. Hoe reageert ie op het gas en de remmen, gaat de koppeling lichter of zwaarder etc. Zo kom je in het "echte" verkeer niet voor verrassingen zoals niet geplande stoppies enzo...

Mijn grootste angst bij mijn eerste proefrit was het niet laten vallen (220 kilo, is best wel zwaar) en laat ie aub niet afslaan bij het wegrijden bij de motorzaak! Ging allemal prima en ik heb uiteindelijk de fiets gekocht. (VTR1000)
 
Nou inderdaad ja, dat je weg wil rijden bij de motorzaak en je bakt er niets van. De vernedering :)

Ik had trouwens nog een goede met afrijden. Na het examen reden we terug en toen dacht ik; wat is dat lampje daar blauw. Dat was toch nooit? Blijk ik mijn hele examen met groot licht aan te hebben gereden :X
 
Door jesje op 08-11-2004 10:19

voordeel van het examen is dat de vragen ook worden voorgelezen. dat scheelt wel heel erg. ik ben zelf dislectisch dus lees ook niet altijd wat er staat. ook het geluid aanzetten bij het oefenen helpt. gewoon nog ff goed leren en dan gaat het helemaal lukken!

Zal idd eens proberen te gaan luisteren wat ze allemaal lopen te lullen tijdens die examens. Ik zit meestal al meteen het goede antwoord te verzinnen en dan hoor ik de vraag niet meer geheel, waardoor ik dus wel eens een verkeerd antwoord intoets.
Zal toch mn oortjes eens gaan gebruiken.

thnx voor de tip ;)



Ik moet volgende week woensdag op voor mijn examen...

En ik vind het echt "(censuur)" om zo maar even uit te drukken.
Nou is het niet dat ik niet kan leren ofzo, maar toch.
Om een paar dingen maar even te noemen:

-gelegenheids voorrang (wat is dat nou weer voor nonsense!)
-hoeveel % alcohol je uit je strot mag wasemen voordat het strafbaar is?
-Formules om je rem of stop afstand uit te rekenen...blaat

bah, bah en nog eens bah!

Maarreh om je niet te ontmoedigen.
Je gaat het halen meid!

Die irritante formules zijn idd irritant.
Dat is gewoon stomweg uit je hoofd leren.
Maar wel irri als ik telkens alles door elkaar heen haal.

Maar ik ga deze 2 dagen nog ff goed leren.
En dan zou je toch zeggen dat het allemaal moet gaan lukken.

Ik laat jullie in ieder geval de uitslag wel weten :)
 
Mijn grootste angst bij mijn eerste proefrit was het niet laten vallen (220 kilo, is best wel zwaar) en laat ie aub niet afslaan bij het wegrijden bij de motorzaak! Ging allemal prima en ik heb uiteindelijk de fiets gekocht. (VTR1000)
Goed verhaal. Ik wil ook een zware fiets kopen ( 230kg) en lees dat er meer zijn die dat direct na het lessen deden en blijkbaar overleefd hebben...
 
Goed verhaal. Ik wil ook een zware fiets kopen ( 230kg) en lees dat er meer zijn die dat direct na het lessen deden en blijkbaar overleefd hebben...

Mijn instructeur vond het geen goed idee, maar het zit allemaal in je rechterhand, dus tussen je oren. Met een beetje zelfkennis weet je echt wel of je jezelf onder controle kan houden. (ik was 35 toen ik m'n A haalde, dat helpt wel een beetje ;) )

Maar maak een proefrit, schrik je je helemaal wezeloos, probeer wat anders. Ik zelf wilde een VTR, maar als ik die te gevaarlijk vond voor mij zou ik een SV650 gaan proberen. Was gelukkig niet nodig :9
 
Mensen, even een beetje 'offtopic' maar toch wel redelijk on topic! (je zal wel denken :? :) )

Ik heb hier nog 2 splinternieuwe vekabest Theorie A boeken liggen. (de nieuwste)
Alleen aangezien ik mijn theorie vorige week heb gehaald, mogen ze van eigenaar wisselen.
[me]inSaNo vond het zinloos om dr een nieuw topic voor te openen
[/me]


De originele prijzen waren:
- theorie €19.50
- 1100 vragen boek €24.50

Interesse? doe maar een leuk bod, dan gaan ze weg voor een zacht prijsje (ik woon in alphen a/d rijn)
Er is overigens netjes mee omgegaan, geen vouwen, geen 'oortjes', niet in geschreven. (alleen maar 4 avondjes uit gelezen 8-) )

Nu even ontopic weer.. Ik heb binnenkort mijn examentje!! Zaterdag krijg ik de datum te horen. *D
 
Het zou verboden moeten worden!

Die langzame slalom...
Ik breek me nek bijna met het oefenen van die verrichting :(
Het is nu officieel ik hou niet van Bijzondere Verrichtingen, zucht.
Vrees dat het een tijdje gaat duren voordat ik dit allemaal onder de knie heb.

Pfff praat me er niet van, als ik alleen al die pionnen achter elkaar zie staan...Ik heb hem 2x kunnen rijden zonder een pion te raken :P Nu nog de goede snelheid zien te vinden...
 
Pfff praat me er niet van, als ik alleen al die pionnen achter elkaar zie staan...Ik heb hem 2x kunnen rijden zonder een pion te raken :P Nu nog de goede snelheid zien te vinden...

Mijn BV heb ik al, maar toen ik het moest oefenen had ik ook een hekel aan de langzame slalom. Alleen het gekke was, dat ik hem op het BV examen in 1x goed deed :? :X :]

Dus.... valt wel mee toch? :+
 
Ik wil ook met rijlessen beginnen!
Wat kan ik het beste doen, nu beginnen zodat ik in de zomer sowieso lekker kan rijden, of wachten tot het wat betere weer in het voorjaar?

Let me know..
 
Mijn BV heb ik al, maar toen ik het moest oefenen had ik ook een hekel aan de langzame slalom. Alleen het gekke was, dat ik hem op het BV examen in 1x goed deed :? :X :]

Dus.... valt wel mee toch? :+

Morgenavond mag ik weer, en ga ik mijn uiterste best doen om hem deze keer 100% goed te volbrengen. Tenminste 1 x erdoorheen zonder een puinhoop van die pionnen te hebben gemaakt.
Zo genoeg gepraat, nu weer terug in de boeken!
 
Ik wil ook met rijlessen beginnen!
Wat kan ik het beste doen, nu beginnen zodat ik in de zomer sowieso lekker kan rijden, of wachten tot het wat betere weer in het voorjaar?

Let me know..


Gewoon gaan lessen, het beetje regen valt reuze mee, en als je je goed inpakt met winterkleding voor motor dan is er nix aan de hand :)
 
Ik moet volgende week woensdag op voor mijn examen...

En ik vind het echt "(censuur)" om zo maar even uit te drukken.
Nou is het niet dat ik niet kan leren ofzo, maar toch.
Om een paar dingen maar even te noemen:

-gelegenheids voorrang (wat is dat nou weer voor nonsense!)
-hoeveel % alcohol je uit je strot mag wasemen voordat het strafbaar is?
-Formules om je rem of stop afstand uit te rekenen...blaat

bah, bah en nog eens bah!
:^
En vergeet vooral niet:
-hoe lang/breed/hoog mag een motor zijn (met aanhangwagen/zijspan)
-hoeveel meter voordat je op de snelweg de afslag opwil moet je je richtingaanwijzer naar links aanzetten
-voor je eigen uitrit parkeren mag niet |(
-bij hoeveel meter zicht mag je je voor/achter mistlicht aanzetten

En zo kan ik wel doorgaan, ik mag deze woensdag om 15:00 gaan bewijzen hoe goed ik de theorie bestudeerd heb. B| en die zenuwen komen vast nog wel :X
Oh well, wat de uitkomst ook mag zijn, donderdag weer :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan