(Centraal) Ik heb rijlessen!! - Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
jammer dat het niet gelukt is '(
volgende keer idd beter en nu je het weer een keer gedaan heb weet je tenminste hoe het gaat en waar je aan toe bent. ik ging ook heel erg twijvelen tijdens het theorie examen maar doordat ik na 10 vragen er al van overtuigd was dat ik gezakt was, viel de spanning weg. dat heeft me gered.

nog ff over lopen met de motor en fietespad: klopt niet helemaal. wat je moet bedenken is dat je op dat moment voetganger bent en je dus zo moet gedragen. stoep in de buurt: op de stoep met de motor aan de hand. geen stoep maar wel een fietspad: op het fietspad lopen. dus ff goed kijken naar de foto.

mja
ik vond het ook al zo'n rare vraag.
Lag alleen 1 of ander klein gekronkeld zandweggetje naast, dus denk dat hun dat als voetpad hadden bewchouwd.
Ik d8 namelijk hetzelfde als jou.

maja.
Weet nu idd hoe de vraagstelling is. En weet nu hoe het is.
Volgende week hopelijk beter
 
Als jullie dit topic goed hadden doorgelezen, dan hadden jullie het juiste antwoord op deze vraag gehad. Ik heb de kwestie ook aangestipt na mijn theorie-examen. Ik had hem wel goed :)
 
maja.
Weet nu idd hoe de vraagstelling is. En weet nu hoe het is.
Volgende week hopelijk beter

Kan me herinneren toen ik theorie deed dat er aan het einde iets opvallends was.
Ik zat in een volle zaal en de gezakten werden afgeroepen. De "leerlingen" waarom een aardige mix van jong en oud. Van de "ouderen" (zeg maar 30+) waren er verrekte weinig die gezakt waren. De jonge broekies lagen er bijna allemaal uit.

Niet dat je oud moet zijn om motor te kunnen rijden, maar misschien heeft het toch iets te maken gehad met de mate waarin iemand serieus probeert de stof te leren?

Als 1 ding duidelijk is bij theorie tegenwoordig is dat je het niet "op je sloffen" haalt zoals dat ooit wel kon.
 
mja
ik vond het ook al zo'n rare vraag.
Lag alleen 1 of ander klein gekronkeld zandweggetje naast, dus denk dat hun dat als voetpad hadden bewchouwd.
Ik d8 namelijk hetzelfde als jou.

maja.
Weet nu idd hoe de vraagstelling is. En weet nu hoe het is.
Volgende week hopelijk beter

Volgende lukt je lieverd ;)
 
Maar kan iemand me nu vertellen of een motor door een normale deuropening past?

Ligt aan je motor en je deuropening :+ Tegenwoordig zijn de meeste deuren 90 cm breed. Daar kom je een heel eind mee als je er maar recht doorheen kan. In een nauwe hal loodrecht op die deur wordt het al lastiger want dan kan je je motor er niet recht voor krijgen. En als je een harley rijd met een breed stuur ala 95 cm wordt het ook lastig :+ Maar pak ff een meetlintje, meet de deuropening en het breedste deel van je motor (waarschijnlijk van spiegel tot spiegel oid) en voila :P
 
Kan me herinneren toen ik theorie deed dat er aan het einde iets opvallends was.
Ik zat in een volle zaal en de gezakten werden afgeroepen. De "leerlingen" waarom een aardige mix van jong en oud. Van de "ouderen" (zeg maar 30+) waren er verrekte weinig die gezakt waren. De jonge broekies lagen er bijna allemaal uit.

Niet dat je oud moet zijn om motor te kunnen rijden, maar misschien heeft het toch iets te maken gehad met de mate waarin iemand serieus probeert de stof te leren?

Als 1 ding duidelijk is bij theorie tegenwoordig is dat je het niet "op je sloffen" haalt zoals dat ooit wel kon.

hmz
voel me toch wel een beetje aangesproken hier.
Alsof ik niet goed geleerd heb :?

Kan niet beter.
Heb cd-rom volledig beoefend (20 examens van 50 vragen)
Boek goed geleerd en belangrijke punten zelfs samengevat.
Daarnaast nog een boekje met examens geoefend, en daarnaast ook nog eens enkele examens via i-net bestudeerd die "bijna" allemaal goed gingen.

Bij mij was het echt niet zo dat alleen de "jonkies" gezakt waren.
Ook de "ouderen" liepen met verbaast gezicht het theorie lokaal uit.

Ligt ook maar net aan welk theorie examen je krijgt.
Mn instructeur vertelde mij van de week dat ie pasgeleden van iemand die theorie examen had gehad had gehoort dat iedereen op 2 na gezakt waren voor het theorie examen. Was gewoon een moeilijk examen.

Niet dat ik mezelf goed naar boven wil halen, want ik had dit examen gewoon kunnnen halen. Had gewoon door de zenuwen een paar vragen verkeerd beantwoord en hierdoor te veel fout gemaakt, terwijl ik achteraf wel het goede antwoord wist :(
 
Goldie, maak je niet druk. Zo lang je er niet minstens 10 fout hebt heb je echt wel je best gedaan. Er zijn nu eenmaal vragen die je gewoon niet weet. Als je pech hebt krijg je er een paar van op je examen en met de nodige zenuwen heb je zo een foutje teveel. Volgende keer gaat het goed, zeker weten!
 
Goldie, maak je niet druk. Zo lang je er niet minstens 10 fout hebt heb je echt wel je best gedaan. Er zijn nu eenmaal vragen die je gewoon niet weet. Als je pech hebt krijg je er een paar van op je examen en met de nodige zenuwen heb je zo een foutje teveel. Volgende keer gaat het goed, zeker weten!

Ik ga me hier ook echt niet druk over maken.
Ik zak liever een keer voor mn theorie dan voor mn examen BV die ik wel in 1 keer haalde.
Ik ben gewoon beter in de praktijk ;) (ok... niet dubbel opvatten he :9 )

Ik ga er volgende week woensdag gewoon weer voor.
Heb ik weer een reden om eerder weg te gaan van mn werk ;)
 
@ Goldie: balen joh, maar niet te veel aantrekken: ik durf te beweren dat de examens van CBR belachelijk zijn: sommige vragen gaan meer over instinkers dan over de theorie. Dus iedereen kan zakken voor dat examen!

Wat betreft het 'BRAVOK'-ding... Nee, nog NOOIT van gehoord ;(

Maar ik zal het vrijdag wel horen dus ;)
 
Heeft iemand van jullie toevallig gelest via 'all-in-solo'? Hoe is dat bevallen? En hoe zit het met het prijsniveau?
 
hmz
voel me toch wel een beetje aangesproken hier.
Alsof ik niet goed geleerd heb :?

Sorry, het was niet mijn bedoeling je DAT aan te praten. :X

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat goed leren gewoon de enige remedie is om met goed fatsoen zo'n examen te halen. Als je weet dat je goed geleerd hebt hoef je je ook niet te schamen als je dan een keer zakt. Ik weet uit eigen ervaring dat zenuwen de hele boel kunnen verzieken. Ik was al zenuwachtig voor elke rijles. (Ben er sinds kort achter dat dat komt doordat ik sowieso gewoon de zenuwe krijg als mensen me op mijn vingers kijken.)

En inderdaad zijn er soms instinkers bij. De examens zijn ook een stuk moeilijker dan vroeger. Waar het gewoon om gaat is dat je vertrouwen hebt in je eigen kennis en inzicht.

Je gaat het volgende keer gewoon halen, OK? :)
 
Sorry, het was niet mijn bedoeling je DAT aan te praten. :X

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat goed leren gewoon de enige remedie is om met goed fatsoen zo'n examen te halen. Als je weet dat je goed geleerd hebt hoef je je ook niet te schamen als je dan een keer zakt. Ik weet uit eigen ervaring dat zenuwen de hele boel kunnen verzieken. Ik was al zenuwachtig voor elke rijles. (Ben er sinds kort achter dat dat komt doordat ik sowieso gewoon de zenuwe krijg als mensen me op mijn vingers kijken.)

En inderdaad zijn er soms instinkers bij. De examens zijn ook een stuk moeilijker dan vroeger. Waar het gewoon om gaat is dat je vertrouwen hebt in je eigen kennis en inzicht.

Je gaat het volgende keer gewoon halen, OK? :)

Geef ook niet.
Je mag zeggen wat je wil zeggen hierzo ;)

Is idd die kl*te vraagstelling af en toe, en gewoon goed uit je doppen kijken.

Over die kennis maak ik me niet druk. Ik weet dat ik goed geleerd heb, en ga me hier dus ook verder niet meer druk om maken.

volgende keer gewoon niet te veel twijfelen en gewoon meteen het juiste antwoord intoetsen.
 
Wat betreft de theorieexamens, je eerste indruk is 99,99% goed! Verbeteren levert vaker fouten op dan gewoon je eerste ingeving volgen!

tipje. ga niet voor je zelf zitten tellen hoeveel fout je al (denkt) te hebben!
Deed ik wel en op de helft van het examendacht ik al 14 fout te hebben! Gelukkig behoorde ik na afloop bij de 20% gelukkigen. Best wel vervelend als de 3 rijen voor je en iedereen links naast weggestuurd worden.
 
Wat betreft de theorieexamens, je eerste indruk is 99,99% goed! Verbeteren levert vaker fouten op dan gewoon je eerste ingeving volgen!

tipje. ga niet voor je zelf zitten tellen hoeveel fout je al (denkt) te hebben!
Deed ik wel en op de helft van het examendacht ik al 14 fout te hebben! Gelukkig behoorde ik na afloop bij de 20% gelukkigen. Best wel vervelend als de 3 rijen voor je en iedereen links naast weggestuurd worden.

Als jij dan mag blijven zitten, kan ik het niet echt vervelend noemen? :Z
:}
 
Kan me herinneren toen ik theorie deed dat er aan het einde iets opvallends was.
Ik zat in een volle zaal en de gezakten werden afgeroepen. De "leerlingen" waarom een aardige mix van jong en oud. Van de "ouderen" (zeg maar 30+) waren er verrekte weinig die gezakt waren. De jonge broekies lagen er bijna allemaal uit.

Niet dat je oud moet zijn om motor te kunnen rijden, maar misschien heeft het toch iets te maken gehad met de mate waarin iemand serieus probeert de stof te leren?

Als 1 ding duidelijk is bij theorie tegenwoordig is dat je het niet "op je sloffen" haalt zoals dat ooit wel kon.
Kweenie of leeftijd er iets mee te maken heeft... Heb wel gemerkt dat veel mensen, zeker degenen die al een tijd(je) hun B-rijbewijs hebben, inderdaad denken dat ze de theorie nog wel kennen en dat het examen dus een makkie is.
Collega's van me piepten wel anders toen ik ze even een proefexamentje had laten doen ;)
 
Die CD-ROM van Vekabest zeker? Die heb ik ook gebruikt... Vond het echte examen toch wel een stukje moeilijker! :o

Ja die ken ik ook, Stoere kreten over het aantal vragen. Maar het zijn steeds dezelfde vragen. Het uiteindelijke theorie-examen week toch nog wel wat af. Ze hadden beter het er wat meer op kunnen laten lijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan