(Centraal) Ik heb rijlessen ** Deel 20 **

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou zojuist het AVB examen gedaan, alles ging soepel, in 1x goed dus helemaal blij nou. Gisteren slechte generale gehad en vooral de langzame slalom was meer pionen harken dan slalomen maar vandaag beheerst keurig. Nou even snel theorie halen en dan op naar 27 september voor de AVD

mijn dag kan niet meer stuk

Gefeliciteerd!!

Ik zie dat ik nog steeds in de startpost sta als zijnde aanmoediger van de huidige lessers trouwens. Aangezien ik inmiddels weer redelijk hersteld ben, zal ik hier ook maar weer wat vaker reageren *O*
 
Mijn theorie mag ook weg! :D Gisteren gehaald met 2 fout, maar het hele verhaal staat nog in het vorige topic. Dalijk lessen en ik heb er zin in :D
 
Hey deel 20 alweer, misschien dat ik in deze eindelijk ga beginnen...
eerst een maand op vakantie (kenia) en daarna DIRECT beginnen... dus houden we het vol tot eind augustus met dit topic?? of was iedereen van plan deze maand te slagen :) !!
 
Nee, mijn tank heeft 7 bouten waarvan er 3 diep in mijn tank zitten en 4 die alleen de tankdop met de bovenkant tank vast zitten.
Die draai je los en daar monteer je de mount op met langere schroeven.

Je moet wel in de tanktas gaatjes boren voor de undermount ( niet echt moeilijk ), gebruik daarvoor wel een blokje hout om je tanktas niet te beschadigen :)
Alles staat keurig beschreven :)

@ Kowalski, je hebt wel een naked bike zonder ruitje he, ik weet niet of de wind het lastig maakt op de snelweg, mocht dat het geval zijn dan kan je ook een bijgeleverd koordje heel makkelijk ( klik systeem ) om je balhoofd doen zodat hij stevig op je motor zit :)
Het kapje boven m'n koplamp neemt wel iets weg van de wind, maar dat koordje lijkt me geen overbodige luxe. Het blijft een naked, hè. }) Maar 160 km/uur is best te doen. O-) :X
Dat boren lijkt me wel een secuur werkje, gezien het feit dat mensen in dat quick-lock-topic er af en toe toch de fout mee in gaan. Bij motolife.nl hebben ze deze te koop voor 159 euro + 19,95 euro voor de ring. Dus voor minder dan 180 euro moet deze op meerdere plekken te koop zijn.

:W
 
Vandaag weer een lesje AVD gehad, ging wel aardig.

beetje off day mischien, maarja. Kijken, handelingen voor een kruising of bocht, bejaarden niet voor laten }). Het voorkomen alsof ik rechts wil inhalen :X . Maarja, heb wel zoiets van het gaat te lang duren. Had ik met auto rijden ook last van....

Nog even doorbijten dan maar, voor ik het weet heb ik dat A'tje erbij :)

Merk met die CBF250 die zo gaar schakelt als maar kan. Dat wanneer je rustig doet, dan schakelt ie brak, maar als je wild schakelt dan gaat ie wel als boter. Oftewel, per direct als het gas dicht is doorschakelen. Als ik gas dichtdraai, en op me gemak doorschakel dan gaat ie kut.
 
Ja na een introductie motorlesje van 45 minuten, heb ik vanavond mn eerste echte motorles, AVB examen is 14-08 en theorie 02-08 ik heb er zin in :Y
 
Ik zal de topic maar beetje opleuken met foto's van me motor. Ze zijn gemaakt met de telefoon omdat de digicam op vakantie is :)









Zoals het er nu naar uit ziet, ken ik pas half/eind augustus afrijden. Verdomme nog vet lang wachten voor ik me meissie kan bereiden. Hufters van het CBR.
 
Laatst bewerkt:
@ nocer

Zou ik mogen weten wat je voor je voor je tas betaald hebt en waar je hem gekocht hebt. Ik wil zelf ook een tanktas kopen met quick-lock systeem, alleen de prijzen varieren van € 80,- tot € 180,- en twijfel daarom welk merk ik moet nemen.

Ben van plan om er 1 van sw-motech te kopen, alleen die vallen helaas in de duurdere categorie. Mooie van sw-motech is dat hun een uitvoering hebben die via de houder die op je tankdop gaat 12 volt aansluiting heeft. Dus zodra je je tas erop zet krijgt die direct stroom van het quick-lock geval en die ken je weer op je telefoon aansluiten.
 
Hehe.. ik ben ook al weer ff terug van mijn les die ik om 12.30 had. Behalve in het begin en op het einde een paar druppels gehad, maar verder de hele rit droog gehouden *O*
En wat een heeerlijke les. Langzame slalom ging goed alleen 1e keer tikte ik een pion om. De 8 was gewoon weer helemaal goed, daarna de rechter halve draai in 1 keer perfect!!!! *O* Die lukte me tot op vandaag nog niet zo vloeiend. Linksom deed ik ook goed, maar dat was altijd al zo eigenlijk.

Daarna wegrijden uit het parkeervak waar ik opeens wat problemen mee had. Rechtsom ging de eerste 2 keer helemaal kut. Sloeg nergens op, maar daarna wel. Linksom gewoon vertrouwd zonder problemen. Daarna nog lopen met de motor, was opeens vergeten hoe ik m van de bok moest halen en uit de vering moest trekken 8)7 Wat een onzin, want dat doe ik elke les wel bij aankomst en vertrekken, maar dat was gewoon stom natuurlijk. Maar dat betekende eigenlijk wel dat alle langzame oefeningen goed zitten. Daar was ik echt blij mee. Snelle oefeningen had ik al onder controle eigenlijk.

Daarna alleen nog ff de precisiestop gedaan. Die ging na een paar keer ook goed. Alleen nog nooit remproef en noodstop gedaan. Dat wordt iets van de komende lessen. Volgende week wil ik gewoon een datum gaan prikken voor AVB. Dat moet nu wel lukken. Met de vakantie kan ik nu ook 2 keer per week gaan lessen :)

Overigens op de terugweg nog wel een klein momentje.. Stoplicht was rood, ik remmen en ik zat heel stom te kijken naar mijn cockpitje enzo. Ik sta stil, kijk omhoog en het licht alweer op groen. Meteen in mijn oortje dat ik natuurlijk wel moet blijven opletten als ik aan het remmen ben. Maar goed, was waarschijnlijk nog te blij van mijn AVB oefeningen :D
 
Nou zojuist het AVB examen gedaan, alles ging soepel, in 1x goed dus helemaal blij nou. Gisteren slechte generale gehad en vooral de langzame slalom was meer pionen harken dan slalomen maar vandaag beheerst keurig. Nou even snel theorie halen en dan op naar 27 september voor de AVD

mijn dag kan niet meer stuk

van harte....welke oefeningen heb je gedaan?
 
Overigens op de terugweg nog wel een klein momentje.. Stoplicht was rood, ik remmen en ik zat heel stom te kijken naar mijn cockpitje enzo. Ik sta stil, kijk omhoog en het licht alweer op groen. Meteen in mijn oortje dat ik natuurlijk wel moet blijven opletten als ik aan het remmen ben. Maar goed, was waarschijnlijk nog te blij van mijn AVB oefeningen :D

Mooi dat het goed ging!! Op naar het examen...

Heb ook wel 's zo'n moment gehad tijdens remproef, ging ineens zo ontzettend goed dat ik naar de grond voor voorband zat te kijken (terwijl je dus ver weg moet blijven kijken). Dat wist ik echt wel, maar van schrik had ik zoiets van 'Huh?? Wat doet ie nou?' *D
Op examen wel goed gegaan trouwens... :]
 
Ja na een introductie motorlesje van 45 minuten, heb ik vanavond mn eerste echte motorles, AVB examen is 14-08 en theorie 02-08 ik heb er zin in :Y


zo das snel?...ik heb toevallig ook de 14e AVB examen! alvast heel veel suc6! ga as donderdag voor de theorie moet eers sochtends langs om me op de reserve lijst te laten zetten...........kreeg ik vandaag te horen dat je niet perse in je eigen gemeente theorie examen hoef te doen. Klopt dat?
 
Hehe.. ik ben ook al weer ff terug van mijn les die ik om 12.30 had. Behalve in het begin en op het einde een paar druppels gehad, maar verder de hele rit droog gehouden *O*
En wat een heeerlijke les. Langzame slalom ging goed alleen 1e keer tikte ik een pion om. De 8 was gewoon weer helemaal goed, daarna de rechter halve draai in 1 keer perfect!!!! *O* Die lukte me tot op vandaag nog niet zo vloeiend. Linksom deed ik ook goed, maar dat was altijd al zo eigenlijk.

Daarna wegrijden uit het parkeervak waar ik opeens wat problemen mee had. Rechtsom ging de eerste 2 keer helemaal kut. Sloeg nergens op, maar daarna wel. Linksom gewoon vertrouwd zonder problemen. Daarna nog lopen met de motor, was opeens vergeten hoe ik m van de bok moest halen en uit de vering moest trekken 8)7 Wat een onzin, want dat doe ik elke les wel bij aankomst en vertrekken, maar dat was gewoon stom natuurlijk. Maar dat betekende eigenlijk wel dat alle langzame oefeningen goed zitten. Daar was ik echt blij mee. Snelle oefeningen had ik al onder controle eigenlijk.

Daarna alleen nog ff de precisiestop gedaan. Die ging na een paar keer ook goed. Alleen nog nooit remproef en noodstop gedaan. Dat wordt iets van de komende lessen. Volgende week wil ik gewoon een datum gaan prikken voor AVB. Dat moet nu wel lukken. Met de vakantie kan ik nu ook 2 keer per week gaan lessen :)

Overigens op de terugweg nog wel een klein momentje.. Stoplicht was rood, ik remmen en ik zat heel stom te kijken naar mijn cockpitje enzo. Ik sta stil, kijk omhoog en het licht alweer op groen. Meteen in mijn oortje dat ik natuurlijk wel moet blijven opletten als ik aan het remmen ben. Maar goed, was waarschijnlijk nog te blij van mijn AVB oefeningen :D


heb je al die oefeningen in 1 uur les gedaan of heb je blokuur?

had vandaag ook avb les (2 uur les) begonnen met:

* snelle slalom (ging lekker vind ik de leukste oefening)
* halve draai ( ene keer goed dan weer niet heeft allemaal met kijken te maken)
* vertragingsoefening ( heb vandaag voor het eerst gedaan ging redelijk...maar niet echt tervreden)
* stopproef (gebruik ik mijn voorem niet volledig volgens instructeur)

laatste 2 oefeningen om en om gedaan....moet zeggen krijg wel kramp in me vingers .....vorige keer gevoel in vingers helemaal weg moest effen stoppen....wat kan ik het beste doen om dit te voorkomen of is het normaal?
 
@Alexandra, je mag inderdaad je theorie in een andere gemeente halen.
Je mag zelfs je AVB in een andere gemeente doen. AVD meen ik ook, al weet ik dat niet zeker.

Ik had een keer les met een dame die kleine handen had en daardoor niet goed bij de koppeling en de rem kwam.
Ze liet haar handen zien en had een blaar, omdat ze te ver moest grijpen.
Ik heb eigenlijk zelf geen idee wat je er aan kan doen. Maar proberen zo relaxed en ontspannen mogelijk te rijden.
Ik heb daar ook wel last van gehad en dat kwam mee door de zenuwen en dat je te gespannen aan het sturen e.d. bent.
 
laatste 2 oefeningen om en om gedaan....moet zeggen krijg wel kramp in me vingers .....vorige keer gevoel in vingers helemaal weg moest effen stoppen....wat kan ik het beste doen om dit te voorkomen of is het normaal?

Bij mij hielp het om goede handschoenen te kopen. Ik had handschoenen geleend van m'n oom, waren ongeveer 3 maten te groot en die gingen dubbel zitten bij m'n vingers. Na aanschaf eigen handschoenen: no problem! Remproeven gingen ook ineens een stuk beter omdat ik beter de rem in kon knijpen.

En volgens mij mag je overal je AVB/AVD/Theorie halen. Theorie kun je zelf inplannen, avb/avd zijn afhankelijk van je rijschool. Mijn oom en tante hebben hun motorrijbewijs in Tilburg gehaald, terwijl een andere tante die in hetzelfde dorp woont examen moet doen in Dordrecht.
 
Mooi dat het goed ging!! Op naar het examen...

Heb ook wel 's zo'n moment gehad tijdens remproef, ging ineens zo ontzettend goed dat ik naar de grond voor voorband zat te kijken (terwijl je dus ver weg moet blijven kijken). Dat wist ik echt wel, maar van schrik had ik zoiets van 'Huh?? Wat doet ie nou?' *D
Op examen wel goed gegaan trouwens... :]

Mja, op mijn AVB examen zal het niet zo'n probleem zijn denk ik. Dan moet ik stil gaan staan, maar als ik bij mijn AVD examen ga stil staan voor groend, zullen ze dat niet zo fijn vinden :P
Maar goed, was inderdaad ook blij dat het goed ging. Heb er inmiddels bijna 20 lessen opzitten (inclusief veel AVD-en), maar wil toch wel eens toe gaan werken naar een examen.
 
@Alexandra, je mag inderdaad je theorie in een andere gemeente halen.
Je mag zelfs je AVB in een andere gemeente doen. AVD meen ik ook, al weet ik dat niet zeker.

Ik had een keer les met een dame die kleine handen had en daardoor niet goed bij de koppeling en de rem kwam.
Ze liet haar handen zien en had een blaar, omdat ze te ver moest grijpen.
Ik heb eigenlijk zelf geen idee wat je er aan kan doen. Maar proberen zo relaxed en ontspannen mogelijk te rijden.
Ik heb daar ook wel last van gehad en dat kwam mee door de zenuwen en dat je te gespannen aan het sturen e.d. bent.

ik heb zeker geen kleine handen ;-) .....denk dat het vnl komt doordat ik te gespannen ben. Blaren enzo heb ik ook niet en handschoenen voelen ook lekker aan. ...dus denk idd dat ik me beter moet ontspannen......relax... *D.........maar hoe?
 
ik heb zeker geen kleine handen ;-) .....denk dat het vnl komt doordat ik te gespannen ben. Blaren enzo heb ik ook niet en handschoenen voelen ook lekker aan. ...dus denk idd dat ik me beter moet ontspannen......relax... *D.........maar hoe?

Komt vanzelf... Je kunt er lekker nix aan doen! Gewoon zekerder worden op de motor en dat komt als het goed is na een x aantal lessen. Suc7!!
 
Bij mij hielp het om goede handschoenen te kopen. Ik had handschoenen geleend van m'n oom, waren ongeveer 3 maten te groot en die gingen dubbel zitten bij m'n vingers. Na aanschaf eigen handschoenen: no problem! Remproeven gingen ook ineens een stuk beter omdat ik beter de rem in kon knijpen.

En volgens mij mag je overal je AVB/AVD/Theorie halen. Theorie kun je zelf inplannen, avb/avd zijn afhankelijk van je rijschool. Mijn oom en tante hebben hun motorrijbewijs in Tilburg gehaald, terwijl een andere tante die in hetzelfde dorp woont examen moet doen in Dordrecht.


okay .....fijn om te weten ......dan mocht het niet lukken in spijk dan ga ik naar rotje knor voor de theorie ;-)........de avb doe ik in rotjeknor

ps: wist niet hoe ik beide berichten in een reactie kon plaatsen *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan