(Centraal) Ik heb rijlessen ** Deel 20 **

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moest vandaag naar Amsterdam voor mn werk, maar medelijden met de mensen op de motor hoor. Die buien waren af en toe niet normaal. Kwam nog flink wat motorrijders tegen ook.
 
Ontspannen door ver vooruit te kijken, rechtop zitten, vizier van je helm opzetten als je die dicht hebt, sturen met je onderlichaam en je heupen.
Anders gewoon cirkeltjes rijden en je motor steeds platter leggen, wel trekkend houden d.m.v de achterrem. Blijven doorgaan tot je steeds platter gaat.

Kan je goed doen als je moet wachten dat de instructeur/instructrice de pionnen klaarzet.
Snel een paar rondjes draaien en de oefeningen doen zonder pionnen.

En ....................








NIET VERGETEN TE ADEMEN! (Erg belangrijk) :+
 
Komt vanzelf... Je kunt er lekker nix aan doen! Gewoon zekerder worden op de motor en dat komt als het goed is na een x aantal lessen. Suc7!!

heb inmiddels al 19 uren les gehad........maar nu op mijn 3e motor aan het lessen dus moet nog wennen aan instructeur en aan motor ....dus waarschijnlijk is dit de laatste motor en instructeur waar ik les..........de motor vind ik best lekker :] een ....euhh honda cbf 500 met abs.........en de instructeur is best aardig :)
 
Ontspannen door ver vooruit te kijken, rechtop zitten, vizier van je helm opzetten als je die dicht hebt, sturen met je onderlichaam en je heupen.
Anders gewoon cirkeltjes rijden en je motor steeds platter leggen, wel trekkend houden d.m.v de achterrem. Blijven doorgaan tot je steeds platter gaat.

Kan je goed doen als je moet wachten dat de instructeur/instructrice de pionnen klaarzet.
Snel een paar rondjes draaien en de oefeningen doen zonder pionnen.

En ....................








NIET VERGETEN TE ADEMEN! (Erg belangrijk) :+


dat heeft de instructeur idd een keer laten doen.......rondje rijden...was leuk om te doen ene arm helemaal gestrekt en de andere gebogen.........als je snapt wat ik bedoel.... *D

soms vergeet ik idd te ademen... ;)
 
De snelle slalom moesten wij met 1 hand doen en de ander in de lucht. Dan ga je pas begrijpen hoe goed je met je heupen kan gooien ;) . En daarna met 2 handen gewoon, dan kan je echt veel meer.
 
van harte....welke oefeningen heb je gedaan?

Dankje

Heb lopend achteruit pakeren , langzame slalom, wegrijden uit vak , uitwijkproef , vertragingsoefening, noodstop en precisiestop gedaan en omdat de examinator niet kon tellen ook een halve draai gedaan. Maar toen bleek dat ik er al 7 had gedaan :)
 
Zo vandaag 2e set rijlessen gehad. Ik kwam aan en het was hartstikke mooi weer, ik stap de rijschool binnen en achter me begint het niet normaal te gieten. Ik zat dus al van: shit.. maar gelukkig moest mijn motor nog opgehaald worden bij de garage dus ik mocht lekker in de auto (watje) Goed, motor opgehaald, net nieuwe voorband met regen.. ik dee voorzichtig. Maar ik had vandaag de regenvoering uit mijn jas gehaald en me eigen motorbroek aangetrokken en het viel me op hoeveel lekkerder ik op de motor zat. Ik voelde me eindelijk echt vrij! Op de weg ging goed, alleen is mijn zwakke punt dat ik moeite heb met op welke rechtbaan ik moet, wil en ga uitkomen. Ik raak altijd een beetje in de war :P

Op het avb terrein aangekomen gingen we meteen oefenen. Alle oefeningen gingen uiteindelijk goed, degene die ik gister al gedaan had mooier, behalve de langzame slalom, die suckte echt zwaar. Uiteindelijk presteerde ik hem toch 3x goed maar ik moet beter op de dingen letten. Tijdens het oefenen viel het opeens met bakken uit de lucht, ik was helemaal doorweekt maar het viel me op (en gaf zelfvertrouwen) dat ik niks op de grip miste met het natte wegdek.

Goed uiteindelijk een best geslaagd dagje, morgen nog 3 lessen en dan op voor me avb, wish me luck!!
 
De snelle slalom moesten wij met 1 hand doen en de ander in de lucht. Dan ga je pas begrijpen hoe goed je met je heupen kan gooien ;) . En daarna met 2 handen gewoon, dan kan je echt veel meer.

Klinkt bekend, al mocht ik me hand gewoon op de tank leggen en met de ander hou je dan het stuur vast en met je heupen stuur je dan de motor.. Heerlijk om te doen.. Al merk ik nu op de weg meer van dat sturen met de heupen.. Als je een lange bocht heb en je zet als het ware kracht op 1 been merk je dus dat je met je heupen stuurt.. en dat is best wel een leuk gevoel :)
 
heb je al die oefeningen in 1 uur les gedaan of heb je blokuur?

had vandaag ook avb les (2 uur les) begonnen met:

* snelle slalom (ging lekker vind ik de leukste oefening)
* halve draai ( ene keer goed dan weer niet heeft allemaal met kijken te maken)
* vertragingsoefening ( heb vandaag voor het eerst gedaan ging redelijk...maar niet echt tervreden)
* stopproef (gebruik ik mijn voorem niet volledig volgens instructeur)

laatste 2 oefeningen om en om gedaan....moet zeggen krijg wel kramp in me vingers .....vorige keer gevoel in vingers helemaal weg moest effen stoppen....wat kan ik het beste doen om dit te voorkomen of is het normaal?

Al die oefeningen waren in 1 uur. Maar ik heb dus al wat lessen gehad. Daarin reden we een half uur en dan deden we 2 of 3 oefeningen. Nu heb ik al die oefeningen maar een keer of 2 gedaan. Als ik ze in 1 keer goed deed, zette hij de pionnen weer anders.
Ontspannen is vooral de sleutel inderdaad. Ik had de eerste keren echt kramp in mijn handen en schouders van het sturen. Nu gaat dat veel beter. Voornamelijk met mijn knieen tegen de tank sturen ongeveer.
 
@ nocer

Zou ik mogen weten wat je voor je voor je tas betaald hebt en waar je hem gekocht hebt. Ik wil zelf ook een tanktas kopen met quick-lock systeem, alleen de prijzen varieren van € 80,- tot € 180,- en twijfel daarom welk merk ik moet nemen.

Ben van plan om er 1 van sw-motech te kopen, alleen die vallen helaas in de duurdere categorie. Mooie van sw-motech is dat hun een uitvoering hebben die via de houder die op je tankdop gaat 12 volt aansluiting heeft. Dus zodra je je tas erop zet krijgt die direct stroom van het quick-lock geval en die ken je weer op je telefoon aansluiten.

Ten eerste, SW-motech is gewoon een leverancier, dus het zijn exact dezelfde tassen als Motoport ( denk dat motoport ook wel de tassen met een volt aansluiting kan leveren ).

Ten tweede, de tas kost bij motoport 159 euro, er is maar 1 merk en dat is Bag Connection.
Zowel Motoport als SW-Motech als Splash-Design ( NL importeur ) leveren die.
 
De snelle slalom moesten wij met 1 hand doen en de ander in de lucht. Dan ga je pas begrijpen hoe goed je met je heupen kan gooien ;) . En daarna met 2 handen gewoon, dan kan je echt veel meer.

Zolang er geen zand, grind of rommel, of bladeren onder je wielen komt kun je heel veel met zon ding :Y

Check

 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorige week mijn bijzondere verrichtingen gehaald, maar heb geen idee wat een avb terrein is....??? :+

vanavond weer lessen en volgende week woensdag afrijden *D !!

Hoeveel lessen heeft iedereen zo'n beetje gehad voor de bijzondere verrichtingen en het afrijden?

Ik heb nu 10 lessen gehad en hoor van iedereen dat dat best snel gaat dan.....
 
Goedendag allemaal,

vandaag me eerste blokuur(2uur achter elkaar)
Heerlijk samen met een man in ongeveer mijn leeftijd30+
eerst nog even wat langzame oefeningen gedaan.
wegrijden uit een parkeer vak (ging redelijk)
toen de halve draai(de eerste keer meteen goed :} )
Toen nog een paar keer moeten doen.En toen hij zei dan ik de bocht meer door moest kijken ging het mis. :X
Toen naar de exzamenplaats hier de snelle oefeningen gedaan.
Maar ja me moesten eerst een stukje rijden om daar te komen he. '(
Die andere lesser voor op toen ik en toen de instruteur.
Ging buiten verwachting goed. In het begin moest ik echt wennen aan de snelheid.
Maar ja ik moest wel doorrijden. }) anders paste ik niet meer in het treintje 8-)
Kort samengevat zo slecht als het op de heenweg ging zo goed ging het op de terug weg.Nu kreeg die andere steeds komentaar en ik aleen maar goed zo :]
We hebben de snelle slaom gedaan meteen goed.Blijft me favoriet.lekker met 45 langs die pilonen scheuren *D
Toen de uitwijk oefening help
Eerst deed hij het voor. toen moesten we om en om achterop op onze eigen lesmotor
En deed hij de oefening eerst langzaam en toen snel.
Nog nioot achter op gezeten bij een motor.Dan vond ik toch wel erg eng.Zeker toen hij ging uitwijken.Ik dacht ja daar gaan we dan he.
Maar niks.
Toen deze oefening zelf moeten doen. Eerst met 20 en langzaam sw snelheid opvoeren.
oke dan.
Naar 4 keer gedaan te hebben met 50 mocht ik al stoppen. Ik moest naar hem toen rijden,daar kon ik een sticker komen op halen 8-)
En ook de vertragings oefening ging goed schakelde aleen te ver door.
Toen ik doorhad dat je maar een versnelling terug hoefde. Toen ging het perfect.
Kortom veel geleerd vandaag.
Kreeg zelfs al een compliment voor me bochten werk. Ik moest als ik het kaartje had maar eens gaan kijken op een racebaan was wel wat voor me. :Y
Hopelijk bedoelde hij het positief. *D
Achteraf nog wat nagepraat over de les.En hij vond dat ik de dingen erg snel oppikte.
Zodra ik doorhad wat de bedoelling was dan deed ik het gewoon perfect.
En voor me tweede echte les durfde ik echt veel.En vooral het sturen met me heupen was gewoon perfect.
Dus het was gewoon een heerlijke les (blokuur).
En ben nu zeker dat ik me exzamen op 7-8 ga halen.

Heerlijk gewoon dat naar alle problemen bij de vorige .
Ja ik kan het toch wel degelijk leren.En ook nog snel.

En voor alle die soms in de put zitten na een slechte les
ben overtuigd van je kunnen,de volgende keer gaat het stukken beter.
Ik heb gelukig nu echt een wereld instruteur.
Hij laat me lachen, maar weet ook waneer ik een hart onder de riem nodig heb.
En soms een schop onder me kont.(als ik weer eens iets niet durf,of te zeer de waadhals uit hang. })

En vrijdag mag ik weer 2uur.
Een heel verhaal maar ik ben gewoon blij *D

Jacqueline

:] :] :]
 
Hallo, ik ben ook bezig met lessen

Theorie: 9-7-2007 (gehaald, wel 2e keer) Dacht dat het makkelijk was zoals met de auto.
AVB: 12-7-2007
AVD: ?

Ik les bij A2 motorpoint Elsloo

Owjah, ik les op een Honda CB 500

Welkom

Pipipipapa Papa fumez une Pipe
 
Laatst bewerkt:
Zo net ook even theorieexamen aan gevraagd en volgende week dinsdag dus word flink blokken deze week. Owjah voor de info

Theorie: 17-7-2007
AVB: 10-7-2007
AVD: 27-9-2007
Lesmotor: Honda CB 500 - Rijschool: Stellinga in Eibergen
 
Ik heb vorige week mijn bijzondere verrichtingen gehaald, maar heb geen idee wat een avb terrein is....??? :+

vanavond weer lessen en volgende week woensdag afrijden *D !!

Hoeveel lessen heeft iedereen zo'n beetje gehad voor de bijzondere verrichtingen en het afrijden?

Ik heb nu 10 lessen gehad en hoor van iedereen dat dat best snel gaat dan.....

Voor AVB heb ik 8 x 2 uur gehad.. Lijkt veel maar kan beter te veel lessen hebben en dan in 1 x halen als te weinig lessen en herexamen toch :) En voor AVD heb ik 9 x 2 uur.. Volgende week vrijdag AVD examen dus hopelijk gaat die ook in 1 x :)
 
Voor AVB heb ik 8 x 2 uur gehad.. Lijkt veel maar kan beter te veel lessen hebben en dan in 1 x halen als te weinig lessen en herexamen toch :) En voor AVD heb ik 9 x 2 uur.. Volgende week vrijdag AVD examen dus hopelijk gaat die ook in 1 x :)

Ik help het je hopen :)
Weet je ondertussen al of hij zilver-grijs of blauw wordt ? ;)
 
Ik heb vorige week mijn bijzondere verrichtingen gehaald, maar heb geen idee wat een avb terrein is....??? :+

vanavond weer lessen en volgende week woensdag afrijden *D !!

Hoeveel lessen heeft iedereen zo'n beetje gehad voor de bijzondere verrichtingen en het afrijden?

Ik heb nu 10 lessen gehad en hoor van iedereen dat dat best snel gaat dan.....


Ik heb 5 lessen AVB gehad en mijn examen gehaald.
Schijnt dus dat dat ook vrij snel is. Nu maar eens kijken hoe vlot AVD gaat.
Hoe eerder hoe beter voor mijn portemonnee :Y
Ik schat ook wel binnen een les of 10 klaar te zijn in totaal.
 
@MRND-X: Spannend! Weet je al of het een jongen of meisje wordt?

@Modkid: Snap niet echt wat ze zeggen in die filmpjes.. maar ziet er wel vet uit man! Die zullen niet zoveel moeite hebben met een AVB examen.. :9
 
ik zou gisteren mijn uurtje wegles hebben. Begint het precies te onweren om 12.00 uur. Zegt die vrouw doodleuk, 'ja je afspraken voor avb lessen staan er toch al en die zijn het belangrijkst dus je hoeft die les niet in te halen'. B|

Nee het is nu niet het belangrijkst maar het zou het lessen wel leuk maken. Met die stomme oefeningen :(
 
Dankje

Heb lopend achteruit pakeren , langzame slalom, wegrijden uit vak , uitwijkproef , vertragingsoefening, noodstop en precisiestop gedaan en omdat de examinator niet kon tellen ook een halve draai gedaan. Maar toen bleek dat ik er al 7 had gedaan :)

lucky you!....en hoe lang duurt zo'n avb examen en wat moet je allemaal doen? (behalve de oefeningen ;) )
 
ik zou gisteren mijn uurtje wegles hebben. Begint het precies te onweren om 12.00 uur. Zegt die vrouw doodleuk, 'ja je afspraken voor avb lessen staan er toch al en die zijn het belangrijkst dus je hoeft die les niet in te halen'. B|

Nee het is nu niet het belangrijkst maar het zou het lessen wel leuk maken. Met die stomme oefeningen :(

Gingen je lessen niet door vanwege onweer ?
Waarom dat dan ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan