(Centraal) Ik heb rijlessen ** Deel 21 **

Status
Niet open voor verdere reacties.
Was het maar een CBR RR :P
Het was een GSX R 600 en dan ook nog op 25 kw :P

Anyhow...
Over die Busa, volgens mij had Jac laatst al een beginnersfiets gekocht een Soes geloof ik, en is dit haar Dreambike..
Kijk, een CBR600RR in het Pearl Orange blijft natuurlijk gewoon het mooist.. maar smaken verschillen ;)

Maareh.. Faith.. je bent weer lekker aanwezig he ;) :j

Heb je wel is op een CBR600RR gezeten? Ik vraag me af hoe hij zit vergeleken met de CBR600F. Ik vind die al sportief zitten, maar ook weer niet te.

Wat ik wel lekker vind van GSX600F is de zit positie. Dat zit zo comfortabel. Niet te recht, maar ook zeker niet te plat. Dat geld ook voor de Yamaha Thundercat.
 
Heb je wel is op een CBR600RR gezeten? Ik vraag me af hoe hij zit vergeleken met de CBR600F. Ik vind die al sportief zitten, maar ook weer niet te.

Wat ik wel lekker vind van GSX600F is de zit positie. Dat zit zo comfortabel. Niet te recht, maar ook zeker niet te plat. Dat geld ook voor de Yamaha Thundercat.

Bij CBR 600F zit precies goed.
Ik heb zelf 2 zeer slechte polsen en een rug die ook niet helemaal goed is, maar ik heb eigenlijk nooit last als ik heb gereden. Je steunt niet echt op je polsen, maar je zit wel lekker sportief. Heet anders dat mn lesmotor in ieder geval.

Heb alleen last als ik 3 uur in de file heb gereden en er echt niet voorbij kan.. (lees: van zeeland naar huis rijden op een tweebaansweg, in de zomer op zondag avond, mij niet gezien om op de N58 of N59 in te gaan halen in het donker..)
 
Als ik mij niet vergis gebruik je een niergordel voor de tocht tussen je broek en jas. Ik gebruik het zelf niet omdat ik mijn jas aan mijn broek kan ritsen en op die manier 1 geheel wordt. Ligt aan je kleding denk ik of je het nodig hebt of niet.


Eindelijk iemand die reageert ;) .........dankje voor t uitleg!

En ook je tip/advies over motoren..........heb nog niet zoveel verstand van ben een beetje aan t orienteren. Die wespen neus is cker mooi *D
 
Draag alleen bij langere ritten m'n rugprotector. Tegenwoordig hebben die dingen eigenlijk allemaal automatisch een niergordel. :)
 
Draag alleen bij langere ritten m'n rugprotector. Tegenwoordig hebben die dingen eigenlijk allemaal automatisch een niergordel. :)

Ik moet ook nog FF een rugprotector kopen, maar nog geen zin in :9 Het is je ruggengraat maar :).

Vraag me wel af hoe dat zit? Tijdens het rijden, is dat veel anders dan wanneer je geen protector op zou hebben.
 
Ik moet ook nog FF een rugprotector kopen, maar nog geen zin in :9 Het is je ruggengraat maar :).

Vraag me wel af hoe dat zit? Tijdens het rijden, is dat veel anders dan wanneer je geen protector op zou hebben.

kan je een advies geven als je gevallen bent en je rug gebroken hebt ben je te laat vaak genoeg hoef je je dan niet meer af tevragen hoe zit dat.
met een beetje mazzel kan je nog je benen bewegen. :X
 
Ik moet ook nog FF een rugprotector kopen, maar nog geen zin in :9 Het is je ruggengraat maar :).

Vraag me wel af hoe dat zit? Tijdens het rijden, is dat veel anders dan wanneer je geen protector op zou hebben.

Sommige motorpakken hebben al een rug-schouder-elleboog-knie protector al in zitten toch? Of moet je die los op maat kopen ofzo? :?

Vraagje: kan iemand me de werking van de dodemansknop uitleggen aub? :? Zit een vorkbad/bravok verhaal door te lezen en daarbij staat dat je de werking dervan moet weten.
 
Sommige motorpakken hebben al een rug-schouder-elleboog-knie protector al in zitten toch? Of moet je die los op maat kopen ofzo? :?

Vraagje: kan iemand me de werking van de dodemansknop uitleggen aub? :? Zit een vorkbad/bravok verhaal door te lezen en daarbij staat dat je de werking dervan moet weten.

Dodemansknop doet eigenlijk hetzelfde als je contactsleutel. Enige verschil is dat de contactsleutel de motor en de elektriciteit uitschakeld, maar de dodemansknop schakelt uitsluitend de motor uit.

Bij een ongeluk bijvoorbeeld. Als je onder de motor belandt in het donker, doe je de motor uit met de dodemansknop, maar je licht blijft wel aan, zodat je gezien kan worden.
 
kan je een advies geven als je gevallen bent en je rug gebroken hebt ben je te laat vaak genoeg hoef je je dan niet meer af tevragen hoe zit dat.
met een beetje mazzel kan je nog je benen bewegen. :X

Nou dan kan ik je wel uit je droom helpen. Ook met een rugprotector aan heb je mazzel als je nog je tenen kan bewegen na een flink contact met een object.

Natuurlijk verlaagt het de kans wel een beetje.
 
Iemand heeft het koppel verhaal niet begrepen denk ik :9

Wel, alleen hebben motoren met een hogere pk doorgaans ook een beter koppel :)

Dat geloof ik graag ;) ....maar denk eerst langzaam opbouwen :P ......ben een beginneling he ;) .....gisteren aan het rondneuzen hier en een forum tegen gekomen met : meiden met supersportmotoren ......lijkt mij ook wat...maar ja nog ff geduld ;)

Hoe zit het nou met die NIERGORDEL ?????..Is er niemand die het gebruikt???

Niergordel is alleen interessant als je een leren pak draagt, met een goed textiel pak heb je dat niet nodig omdat die winddicht is en lekker warm :)
Daardoor verlies je geen warmte in de nierstreek :)
 
Heb alleen last als ik 3 uur in de file heb gereden en er echt niet voorbij kan.. (lees: van zeeland naar huis rijden op een tweebaansweg, in de zomer op zondag avond, mij niet gezien om op de N58 of N59 in te gaan halen in het donker..)


In de zomer zeeland meemaken is geen pretje nee :)

Maar op ieder elk tijdstip is het prima vertoefen, vooral snachts :)
 
Wel, alleen hebben motoren met een hogere pk doorgaans ook een beter koppel :)Niergordel is alleen interessant als je een leren pak draagt, met een goed textiel pak heb je dat niet nodig omdat die winddicht is en lekker warm :)
Daardoor verlies je geen warmte in de nierstreek :)

Niergordel is niet voor warmte.

Maar voor het heen en weer schudden van je nieren. Met terreinsporten e.d. wordt het nog wel gebruikt. Maar tegenwoordig heeft het geen echte meerwaarde.
 
Laatst bewerkt:
Nou dan kan ik je wel uit je droom helpen. Ook met een rugprotector aan heb je mazzel als je nog je tenen kan bewegen na een flink contact met een object.

Natuurlijk verlaagt het de kans wel een beetje.


Een beetje? Het kan vaak het verschil zij tussen verlamt en niet verlamt. En niet met zon klein beetje ook.

Vooral op straat met al die achterlijke paaltjes en andere meuk is het verstandig een protector te dragen.
 
Laatst bewerkt:
Sommige motorpakken hebben al een rug-schouder-elleboog-knie protector al in zitten toch? Of moet je die los op maat kopen ofzo? :?

Vraagje: kan iemand me de werking van de dodemansknop uitleggen aub? :? Zit een vorkbad/bravok verhaal door te lezen en daarbij staat dat je de werking dervan moet weten.

Bijna alle motorpakken hebben standaard protectie in de knieen/schenen, de schouders en de ellebogen. Soms zit er een vakje in je rug waar je een losse backprotector in kan doen.

Die protectors die los in je jas zitten zijn vaak niet zo goed als een losse die je op je rug doet.
 
Ik moet ook nog FF een rugprotector kopen, maar nog geen zin in :9 Het is je ruggengraat maar :).

Vraag me wel af hoe dat zit? Tijdens het rijden, is dat veel anders dan wanneer je geen protector op zou hebben.

Hij vormt goed mee met de rug, het merkt het alleen goed met rechtopstaan, dat je niet erg ver naar achteren kan leunen. Maar voor de rest heeft het ook een ondersteunend gevoel, niet vervelend iig.
 
Bijna december al weer *O*

13 december moet mijn vader voor zijn Her gaan, hopelijk haalt ie het, ik wil testritten gaan maken. :+

Afspraak was dat we dat samen gingen doen :) :]
 
Sommige motorpakken hebben al een rug-schouder-elleboog-knie protector al in zitten toch? Of moet je die los op maat kopen ofzo? :?

Vraagje: kan iemand me de werking van de dodemansknop uitleggen aub? :? Zit een vorkbad/bravok verhaal door te lezen en daarbij staat dat je de werking dervan moet weten.

Bijna alle pakken hebben standaard wel een bescherming ingebouwd. Bij een jas is daat voornamelijk bij de ellebogen, schouders en rug. Over het algemeen kan je wel zeggen hoe duurder de jas, des te beter de bescherming die ingebouwd zit en ook van een kwalitatief betere materiaal de waarvan de jas gemaakt is.

Wil je alsnog extra zekerheid, dan kan je ook los een rugbeschermer kopen. Als voorbeeld bijvoorbeeld dit:
Motorgoedkoop, Helmen, Bagage, Laarzen, motorkleding, REVIT, SHARK, HELD, ALPINESTARS, AGV, SHOEI, RICHA, GC Bikewear, PREMIER

Je hebt inderdaad ook weer jassen, die hebben weer een nog betere rugbescherming. Dat zijn meestal van die jassen die hebben een bochel. Is een soort van een airbag die de klap absorbeert. Komt meestal voor op leren pakken en niet bij textiele kleding. Als je kijkt naar motor wedstrijden op tv. die hebben allemaal van die bochels op hun rug. Vind dat persoonlijk niet zoo mooi eigenlijk.

Dodemansknop is heel simpel. Dat is rode knop in de buurt van je gashendel. Die gebruik je alleen in geval van nood om de motor van de motor te stoppen. Wanneer je motor ook niet wilt starten, kijk je ook altijd als 1st naar de dodemansknop. Heel vaak is het per ongeluk dat je die hebt aangeraakt per ongeluk :).

Er staan verhalen van mensen op het forum die hun motor niet aan de start krijgen en 2 uur motor inspecteren om erachter te komen dat ze dodemansknop per ongeluk om hebben gezet de dag ervoor tijdens schoonmaken. Of dat ze denken dat ze zonder benzine zitten, half uur de motor naar benzinestation duwen om erachter te komen dat het rode knopje de schuldige is :)
 
Dodemansknop doet eigenlijk hetzelfde als je contactsleutel. Enige verschil is dat de contactsleutel de motor en de elektriciteit uitschakeld, maar de dodemansknop schakelt uitsluitend de motor uit.

Bij een ongeluk bijvoorbeeld. Als je onder de motor belandt in het donker, doe je de motor uit met de dodemansknop, maar je licht blijft wel aan, zodat je gezien kan worden.


@psych: tnx, das makkelijk te onthouden. Maar hoe zit het als je niet onder de motor belandt maar tijdens het rijden per ongeluk op de dodemansknop drukt,........kan je nog rijden of stopt ie gelijk mee? :?


@ Nocer & Marien: heb ooit ...hele tijd geleden gehoord over zwevende nieren en dat je die kreeg als je geen niergordel droeg, maar zo te horen is het niet meer noodzakkelijk.

@vayip: tnx voor de tip :) handig om te weten nu dat ik dat weet van de dodemansknop.......zal ik het nooit meer vergeten. Dat zal t eerste zijn wat ik check indien motor niet wil starten....voor ik 2 uur ga lopen zwoegen _O-
 
Hallo zou ik mogen rijden op een schakelbrommer met alleen rijbewijs B? Ik wil de AVb oefeningen goed oefenen in me eigen tijd zodat ik wat sneller ben met AVb.. Ik kan echt niet wachten totdat ik AVb examen mag doen. Want vind AVD het leukste van allemaal.
Maar aan de ene kant denk ik heb ff geduld, want voordat ik het weet heb ik zo mijn rijbewijs en dan kan ik een motor kopen. HEt geld wat ik besteed aaan schakelbrommer kan ik bij de motor straks doen. Ik weet niet hoor.

Ik les op een kawasaki R6....700 ofzo....want die motor heeft geen pk zei hij...ik heb er geen verstand van. Kan iemand vertellen wat voor soort motor deze kawasaki is? en met welke andere motoren is het te vergelijken?
 
Hallo zou ik mogen rijden op een schakelbrommer met alleen rijbewijs B? Ik wil de AVb oefeningen goed oefenen in me eigen tijd zodat ik wat sneller ben met AVb.. Ik kan echt niet wachten totdat ik AVb examen mag doen. Want vind AVD het leukste van allemaal.
Maar aan de ene kant denk ik heb ff geduld, want voordat ik het weet heb ik zo mijn rijbewijs en dan kan ik een motor kopen. HEt geld wat ik besteed aaan schakelbrommer kan ik bij de motor straks doen. Ik weet niet hoor.

Ik les op een kawasaki R6....700 ofzo....want die motor heeft geen pk zei hij...ik heb er geen verstand van. Kan iemand vertellen wat voor soort motor deze kawasaki is? en met welke andere motoren is het te vergelijken?

Als je rijbewijs B hebt, mag je ook automatisch scooter rijden en dus ook een schakelbrommer.

De vraag is alleen of het wel nut heeft. Motor en schakelbrommer zijn 2 verschillende dingen. Elk oefening die heeft een bepaald techniek om de oefening juist uit te voeren. Het is belangrijk dat jij jezelf niet de verkeerde techniek aanleert, want dan gaat het zelfs langer duren.

Waarschijnlijk bedoel je Kawasaki ER500, want die wordt over het algemeen als lesmotor gebruikt. Het is een motor met 500cc. Ik heb 1x op zoiets gereden en vindt het eigenlijk helemaal niks. Voor mij is 500cc veels te weinig en motor zelf is ook te klein voor mij.
 
Hallo zou ik mogen rijden op een schakelbrommer met alleen rijbewijs B? Ik wil de AVb oefeningen goed oefenen in me eigen tijd zodat ik wat sneller ben met AVb.. Ik kan echt niet wachten totdat ik AVb examen mag doen. Want vind AVD het leukste van allemaal.
Maar aan de ene kant denk ik heb ff geduld, want voordat ik het weet heb ik zo mijn rijbewijs en dan kan ik een motor kopen. HEt geld wat ik besteed aaan schakelbrommer kan ik bij de motor straks doen. Ik weet niet hoor.

Ik les op een kawasaki R6....700 ofzo....want die motor heeft geen pk zei hij...ik heb er geen verstand van. Kan iemand vertellen wat voor soort motor deze kawasaki is? en met welke andere motoren is het te vergelijken?


Een schakelbrommer is niet te vergelijken met een beetje fatsoenlijke motor. Ga gewoon lekker lessen op die motor en vergeet die schakelbrommer.

Als je geen geduld heb, moet je gewoon een natuurtalentje zijn en binnen enkele uurtjes alle oefeningen vlekkeloos kunnen. ;)

Gewoon lekker op je gemakje op een echte motor lessen dus ;)
 
Dank u dank u, hoop op het beste morgen, dan zou ik eventueel half december op kunnen voor avd :)
Vanmiddag maar even winterhandschoenen gekocht, want het was vanochend toch best koud met zomerhandschoentjes en 7 graden -O- gelijk ook maar Sidi laarzen gekocht *D

Ik heb trouwens helemaal geen intake les gehad.
Vriendin van me leste al een paar weken, en ik moest gewoon gelijk op stappen, ik had wel al 3jaar schakel brommer ervaring, maar dat was toen ook al weer 2jaar terug.

:]
 
Als je rijbewijs B hebt, mag je ook automatisch scooter rijden en dus ook een schakelbrommer.

De vraag is alleen of het wel nut heeft. Motor en schakelbrommer zijn 2 verschillende dingen. Elk oefening die heeft een bepaald techniek om de oefening juist uit te voeren. Het is belangrijk dat jij jezelf niet de verkeerde techniek aanleert, want dan gaat het zelfs langer duren.

Waarschijnlijk bedoel je Kawasaki ER500, want die wordt over het algemeen als lesmotor gebruikt. Het is een motor met 500cc. Ik heb 1x op zoiets gereden en vindt het eigenlijk helemaal niks. Voor mij is 500cc veels te weinig en motor zelf is ook te klein voor mij.


Ik les op een zware motor. Hij zei tegen mij dat het een R6 is..en toen vroeg ik hoeveel pk. toen zei hij deze heeft geen pk...maar iets met 700 zei hij...dus ik weet het niet...

Over die schakelbrommer heb je gelijk....BEdankt voor de advies
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan