(Centraal) MF-er gespot?? Post het hier! - Deel 821

Gisterochtend niet echt gespot, maar wel vermeldenswaard hier.
Ik reed in ochtendspits ri. werk in Amsterdam, op mijn FJR met zijkoffers (laptop, nette zooi etc.) en in de tweebaans Wibautstr. kwam er een politiewagen achter me aan rijden.
Ondanks de gebruikelijke drukte kan je dan zelfs op een brede motor filteren.
Bij mijn werkplek politie naast me, we willen je even spreken over (MF)sticker achter op.
Lang verhaal kort: geen prent en na mondelinge waarschuwing het consigne om de sticker te verwijderen.
Ook i.h.k.v. eindejaarsbonnenregen...
Dus vanaf nu ben ik nog wel spotbaar, maar iets anders kijken.

Terzijde, ene agent deed moeilijker dan andere, geen ingestudeerde good cop, bad cop gedoe, maar meer over het kolossale formaat van de gewraakte sticker (NOT).
De ene vond het nog veel meer vierkante millimeter n##ken dan de ander, maar goed geen prent.
 
Gisterochtend niet echt gespot, maar wel vermeldenswaard hier.
Ik reed in ochtendspits ri. werk in Amsterdam, op mijn FJR met zijkoffers (laptop, nette zooi etc.) en in de tweebaans Wibautstr. kwam er een politiewagen achter me aan rijden.
Ondanks de gebruikelijke drukte kan je dan zelfs op een brede motor filteren.
Bij mijn werkplek politie naast me, we willen je even spreken over (MF)sticker achter op.
Lang verhaal kort: geen prent en na mondelinge waarschuwing het consigne om de sticker te verwijderen.
Ook i.h.k.v. eindejaarsbonnenregen...
Dus vanaf nu ben ik nog wel spotbaar, maar iets anders kijken.

Terzijde, ene agent deed moeilijker dan andere, geen ingestudeerde good cop, bad cop gedoe, maar meer over het kolossale formaat van de gewraakte sticker (NOT).
De ene vond het nog veel meer vierkante millimeter n##ken dan de ander, maar goed geen prent.
Waar zat je sticker dan? Op een plek wat blijkbaar niet mocht?!
 
Waar zat je sticker dan? Op een plek wat blijkbaar niet mocht?!
Rechts in de bovenhoek, symmetrisch tegenover het NL symbool op de verder goed leesbare kentekenplaat.
Maar wat de agenten enigszins lieten doorschemeren was dat kentekenplaten .et stickers ( stickertje) erop niet mogen en dus kans op bekeuringen geven.
Mijn rijgedrag, houding e.d. gaven geen reden om achter ne aan te rijden.
En ja, stickers mogen niet op kentekens en als 't klopte dat er een eindejaarsgolf aan verbalen komt is dit laaghangend fruit.
Gelukkig waren ze niet onheus of onredelijk, maar ik was gewaarschuwd.
 
Rechts in de bovenhoek, symmetrisch tegenover het NL symbool op de verder goed leesbare kentekenplaat.
Maar wat de agenten enigszins lieten doorschemeren was dat kentekenplaten .et stickers ( stickertje) erop niet mogen en dus kans op bekeuringen geven.
Mijn rijgedrag, houding e.d. gaven geen reden om achter ne aan te rijden.
En ja, stickers mogen niet op kentekens en als 't klopte dat er een eindejaarsgolf aan verbalen komt is dit laaghangend fruit.
Gelukkig waren ze niet onheus of onredelijk, maar ik was gewaarschuwd.
Ik had voorheen op onze auto's ook een MF sticker zitten. Mijn vrouw is, net zoals jij, een keer staande gehouden door twee agenten, nadat zij een kilometer of 5 achter haar hadden gereden. Ze wordt tot stoppen gemaand en stapt uit. Kreeg ze een donderpreek over haar heen voor de sticker op haar nummerplaat - soortgelijke strekking als in jouw verhaal, alleen wat onvriendelijker. Uiteindelijk mocht ze de sticker verwijderen en daarna doorrijden - maar nog wel met de waarschuwing om nooit meer wat op de kentekenplaat te plakken, want anders zou ze een bekeuring krijgen...
 
Ik had voorheen op onze auto's ook een MF sticker zitten. Mijn vrouw is, net zoals jij, een keer staande gehouden door twee agenten, nadat zij een kilometer of 5 achter haar hadden gereden. Ze wordt tot stoppen gemaand en stapt uit. Kreeg ze een donderpreek over haar heen voor de sticker op haar nummerplaat - soortgelijke strekking als in jouw verhaal, alleen wat onvriendelijker. Uiteindelijk mocht ze de sticker verwijderen en daarna doorrijden - maar nog wel met de waarschuwing om nooit meer wat op de kentekenplaat te plakken, want anders zou ze een bekeuring krijgen...
Daar hoort hij ook niet thuis:)
Bij wet verboden om wijzigingen aan te brengen aan uw kenteken plaat:) mss krijgen camera’s voor boetes dan ook moeite met lezen. Stel je gebruikt een ronde sticker met een zwart randje.
 
bedankt voor de reminder..
ik moet mn stickert nog op de nieuwe aanwinst...
 
Daar hoort hij ook niet thuis:)
Bij wet verboden om wijzigingen aan te brengen aan uw kenteken plaat:) mss krijgen camera’s voor boetes dan ook moeite met lezen. Stel je gebruikt een ronde sticker met een zwart randje.
En sedert wanneer is die wet in werking getreden?
Vroeger kreeg je een boete voor het niet hebben van een sticker op je kentekenplaat.
 
Je bedoelt dat hij op een motor thuishoort?
Altijd met MF stickers rond gereden, ook op de motor. Gaf altijd een leuke reactie als je gespot werd.
En nog steeds..
Tevens al vaker gemeld, heb genoeg Ome Agenten achter mij aan rijden en niemand die mij er op aanspreekt.
Sterker nog, enige tijd terug omrings door Oom Agenten op Plesie brommers..
In 010 en regio.

Was wel een heel apart 'gevoel' om er door omringd te worden.
Toch best wel gaaf, mot ik zeggen..
 
Tja zo reed ik eens langs 16hoven naar huus vanuit Rotjeknor, Waarom een zeer ijverige politiedame zich heul druk maakte over die sticker, die zit er nu dan maar aan de zijkant van het achter spatbord ;(. Ff topkoffer scoren nog voor de viffer, heb nog grote sticker liggen.

Maarre, waar zijn alle spotjes? Zie motornerds genoeg :P
 
Denk dat er wat mensen bij Goedhart zijn geweest, die hebben namelijk de Seizoenstart. Was best wel druk vandaag in de middag.
Maar ook daar bij de geparkeerde motoren geen stickers van het motor-forum gezien.
 
Een K75 gespot vanmiddag op de parkeerplaats van de motorbeurs.

20240225_132226.jpg
 
Hey, ik was er vandaag ook. Mijn blauw-zilveren busa stond bij de ingang:)
Als je het fietspad overstak bij het Beatrix Theater.
 
Terug
Bovenaan Onderaan