(Centraal) MF'er gespot post het hier in deel 820

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een hele vage spot.

Vanmiddag, rond 5 uur op de A16, ongeveer ter hoogte van Ridderkerk. Jij haalde in, ik pakte mijn telefoon, voor ik een foto kon maken was je me ruim voorbij. Op de foto is nog net te zien dat er ver voor me een motor rijdt! Stom he?

Naar gespot!
 
Een hele vage spot.

Vanmiddag, rond 5 uur op de A16, ongeveer ter hoogte van Ridderkerk. Jij haalde in, ik pakte mijn telefoon, voor ik een foto kon maken was je me ruim voorbij. Op de foto is nog net te zien dat er ver voor me een motor rijdt! Stom he?

Naar gespot!

Geen beschrijving van de motor of bestuurder? Wel heel vaag dan :+
 
Een Rode fiets. Volgens mij een yamaha R6 (of R1). Reed op de S112 Richting Amstel in Amsterdam om 08 uur

Kenteken had "67" als nummer

Wie o Wie

zat in een koekblik :+
 
Hoe doen ze dat dan in het verkeer?

In het verkeer gaat dat natuurlijk niet. Maar ik ken gevallen waar iemand met een vergelijkbaar voertuig (auto van hetzelfde merk/type in dit geval) de kentekenplaten heeft weten na te maken en daarmee is gaan rijden. Gevolg: Lekker rondcrossen, tanken zonder betalen, boetes rijden. De rekening en/of Politie komt toch niet bij jou aan de deur..

Ik kleurde op foto's de kentekenplaten ook nooit in, tot ik dus een paar van dat soort verhalen hoorde. Bewijs dan maar eens dat je met die boetes toch echt niets te maken hebt... En de kans dat zulke dingen via internet gebeuren is toch groter dan vanaf de openbare weg.
 
Laatst bewerkt:
In het verkeer gaat dat natuurlijk niet. Maar ik ken gevallen waar iemand met een vergelijkbaar voertuig (auto van hetzelfde merk/type in dit geval) de kentekenplaten heeft weten na te maken en daarmee is gaan rijden. Gevolg: Lekker rondcrossen, tanken zonder betalen, boetes rijden. De rekening en/of Politie komt toch niet bij jou aan de deur..

Ik kleurde op foto's de kentekenplaten ook nooit in, tot ik dus een paar van dat soort verhalen hoorde. Bewijs dan maar eens dat je met die boetes toch echt niets te maken hebt... En de kans dat zulke dingen via internet gebeuren is toch groter dan vanaf de openbare weg.
Dat meen je toch niet he? Iemand gaat op internet een foto zoeken en de platen namaken, terwijl er buiten tienduizenden motoren staan en aan het verkeer deelnemen. Bij elk bedrijf, school, winkelcentrum etc staan wel motoren. De meeste hebben nog een kenteken ook.
 
Dat meen je toch niet he? Iemand gaat op internet een foto zoeken en de platen namaken, terwijl er buiten tienduizenden motoren staan en aan het verkeer deelnemen. Bij elk bedrijf, school, winkelcentrum etc staan wel motoren. De meeste hebben nog een kenteken ook.

Ik denk (en ik ben daar niet de enige in, gezien de hoeveelheid mensen die kentekens blurren) dat het voor de gemiddelde namaak tokkie veel makkelijker is om een avondje Marktplaats en fora af te lezen dan buiten op straat actief op zoek te gaan. Dus in die zin, ja dat meen ik.

Niet dat ik geloof dat ik de kans naar 0 kan brengen door de kentekenplaat te blurren/in te kleuren, maar ik denk dat alle beetjes helpen om dat soort gezeik te voorkomen. Als zo'n figuur mij rijdend spot en mn kenteken snel opschrijft kan hij mij alsnog slachtofferen, dat snap ik ook.

Hier thuis is mijn motor vanaf de openbare weg (en dan stel ik voor het gemak dat de gangpoort daar ook onder valt) niet zichtbaar dus daar acht ik de kans weer wel vrijwel nul. Zo'n figuur gaat zich vast niet schuldig maken aan inbraak om dan vervolgens alleen maar het kenteken op te schrijven, wat opzich ook alweer moeite kost omdat hij/zij daarvoor eerst de motor nog zou moeten verplaatsen om het uberhaupt te kunnen lezen.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk persoonlijk dat het wel meevalt want diegene zal dan ook nog een MF sticker moeten bestellen, jij kan met de foto hier aantonen dat die sticker er al opzat voor de bekeuring, en nog steeds opzit lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het idee van de stickers op de kentekenplaat wel leuk vanwege het feit dat mensen je kunnen herkennen en dan kan je bv spontane gespreken voeren etc.
maar het feit dat er dan ook meteen fotos gemaakt worden van je fiets inc tekenplaat en op een openbare plek geupload worden weerhoudt mij er wel van een sticker te plakken. Ik zal vast niet de enige zijn.
 
Ik denk (en ik ben daar niet de enige in, gezien de hoeveelheid mensen die kentekens blurren) dat het voor de gemiddelde namaak tokkie veel makkelijker is om een avondje Marktplaats en fora af te lezen dan buiten op straat actief op zoek te gaan. Dus in die zin, ja dat meen ik.

Nog makkelijker is een scriptje te schrijven dat kentekens van rdw.nl haalt. Je krijgt er merk en model e.d. bij, je probeert alle kentekens, en wat je terugkrijgt sla je op. Kost een uurtje, dan heb je duizenden kentekens.

Dus het blurren van kentekens is echt onzin.
 
Nog makkelijker is een scriptje te schrijven dat kentekens van rdw.nl haalt. Je krijgt er merk en model e.d. bij, je probeert alle kentekens, en wat je terugkrijgt sla je op. Kost een uurtje, dan heb je duizenden kentekens.

Dus het blurren van kentekens is echt onzin.

:^
 
Dat was ik dus. Opeens word ik gespot bij het leven ... *D


Jij bent dus...

JSHboic.jpg


én

9d9281y.jpg


Dat verklaart wel waarom ik je twee keer rond dezelfde tijd op dezelfde plek zag :)
 
Zojuist op de Herenweg in Vinkeveen gespot:

Een groene Kawasaki sportmotor met sticker op de plaat.

Kwam je tegemoet op de fiets

:W
 
Rode r1 met van die uitlaatjes onder de kont :P
Om 17uur op de moerdijkbrug, jij ging achter een bouwpakket rijden :W
 
MJ-98-KJ Suzuki chopper gespot vanmiddag rond 5 uur. Bestuurder had een fluor gele hoes om zijn rugzak.

Op de N206 bij Transferium in Leiden en reed daarna nog een tijdje achter je tot aan de afslag Katwijk. Jij ging bij het stoplicht naar Katwijk a/d Rijn en ik linksaf richting zee. Ik zat in koekblik :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan