Cheque accepteren bij verkoop motor?

Even een tegengeluid: betalen met cheques KAN wel.
Zo heb ik indertijd aandelen in Australie gekocht en die betaald met een bankcheque (van de Rabobank). De koper kan de cheque op naam laten stellen, zodat niemand, behalve de ternaamgestelde, het geld kan incasseren.

Uiteraard moet je natuurlijk WEL eerst de check bij een serieuze bank laten verifieren (of alvast laten incasseren) voordat je de motor meegeeft aan welke vervoerder dan ook....

Je kunt dat eventueel doen via een derde partij: bijvoorbeeld jouw eigen bank. Je laat de cheque dan naar jouw bank opsturen. Als die zegt dat de check okey is, kun je de motor opsturen en daarna de check laten verzilveren.

Succes in ieder geval !
 
Even een tegengeluid: betalen met cheques KAN wel.
Zo heb ik indertijd aandelen in Australie gekocht en die betaald met een bankcheque (van de Rabobank). De koper kan de cheque op naam laten stellen, zodat niemand, behalve de ternaamgestelde, het geld kan incasseren.

Uiteraard moet je natuurlijk WEL eerst de check bij een serieuze bank laten verifieren (of alvast laten incasseren) voordat je de motor meegeeft aan welke vervoerder dan ook....

Je kunt dat eventueel doen via een derde partij: bijvoorbeeld jouw eigen bank. Je laat de cheque dan naar jouw bank opsturen. Als die zegt dat de check okey is, kun je de motor opsturen en daarna de check laten verzilveren.

Succes in ieder geval !
Nee.
Niet slim.
De bank accepteert de cheque namelijk altijd. Pas als later blijkt dat deze ongedekt was, kom je in de problemen. De motor is dan al opgehaald.

Doe het gewoon niet. Laat je betalen met een bankoverschrijving, of met PayPal. Maar beslist niet met cheques.
 
Gewoon doen... niet bij nadenken, het is de makkelijkste manier om van je motor af te komen...
Werkt altijd zeer goed... :)

Die motor komen ze niet eens ophalen. Het kost je alleen geld omdat je het teveel betaalde bedrag naar ze moet terugstorten met -jawel, daar is ie- Western Union
 
Die motor komen ze niet eens ophalen. Het kost je alleen geld omdat je het teveel betaalde bedrag naar ze moet terugstorten met -jawel, daar is ie- Western Union
Dat moet je dus niet doen he? Je moet een (uiteraard ongedekte) cheque voor het teveel betaalde bedrag terugsturen. Dan doe je het netjes en volgens zijn regels.

Overigens zou ik wel willen dat TS hier op in gaat. Ik wil die cheque wel eens zien.
 
Laatst bewerkt:
Of je gaat met die cheque naar de bank, en incasseert dat ding gewoon in contanten.
Dus niet legitimeren, en niet in verband brengen met je (of een ander) rekening nummer.
Als dat al kan...

Ik had het al nooit gedaan :P.
En waarom ook een cheque?
Denk dat contant geld (wel controleren) het beste is.
Geld op een bankrekening is ook terug te halen (soms).

* Edit:
Of zet hem op E-bay, met een NU-KOPEN prijs, en laat hem hem daar kopen met als enige betaal optie PayPal.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal
Ik heb een vraag
ik heb een motor te koop staan .
Nu is er iemand die geld bied .
Hij wil de motor kopen een cheque overhandigen en hem laten ophalen door een vrachtvervoerder.
Zijn naam is petter moee
kent iemand die .
aan het praatje denk ik dat hij meer met motors doet.
groeten Willem56

Niet doen, cold hard cash only. Klinkt als een typische 419-scam.
Dus cash only en hij mag hem zelf komen halen. Google maar eens op 419-scam
 
Dat hier toch nog 2 pagina's aan gewijd worden zeg :N

Oh ik doe er zelf ook aan mee. Valt me wederom op dat er anno 2010 nog zoveel goed gelovige mensen rond lopen. Ik bedoel, hoe vaak moeten dit soort praktijken bij bv Opgelicht besproken worden, voordat mensen er niet meer in trappen. Tevens zoals eerder gemeld Marktplaats waarschuwt heel duidelijk bij tips voor veilig handelen om GEEN cheques te aanvaarden. En bij interesse uit het buitenland sowieso al op je hoede te zijn.
 
Ok, al 4 jaar niet gepost geloof ik maar goed, ben de laatste brommer aan het verkopen en kreeg deze 2 dagen geleden binnen...toch maar even vermelden mocht het iemand helpen

--------------------------------------------------

Hi, I have looked at it a few times now, and after looking around. I got much interested, I'm satisfied with the price and willing to go on with the deal now.
I'm in marine, on a rig (offshore) atm and do not really have much time on me and also do not want to take much of your time either, so I will make an arrangement with a shipping company that will make all necessary arrangement for inspection & transportation to my home in Manchester(UK).

Firstly, I'm able to make a payment directly into your Paypal account, I already have my bank account attached to it; Paypal charges 2.4% on each transaction, this won't be a problem. It will be included so you can have the full payment.
Kindly send me your paypal full name and email or better create a money request invoice from your paypal account to mine (xtbenson@gmail.com) and inform me. If you don't have an account you can easily signup at www.paypal.com

P.S: I will need your full contact address as well (for price quote) and preparations from the shipper that will be coming for the pick up Which will commence immediately after you have confirmed the payment in your account.

-Ms. Dachelle Benson-
Here is my phone number: +447543318118


------------------------------------------

Even google op Tel. nr en jawel....


Netrider
http://www.vwforum.nl/off-topic-nie...man-intresse-in-auto-oplichterij-t102676.html
 
NIET doen!!!!!!!!!!!!!!!!!! Is oplichterij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wanneer hij de fiets heeft en jij wil de check cashen blijkt dat ie niet gedekt is!!!!!! Ik las er een paar dagen terug nog een artikel over in het blad Motoren&Toerisme, is een oplichters truck!!!!!!

in het groot zodat iedereen dit ziet! Als je niet wil luisteren zul je het wel voelen! Maar neem van mij aan dat dit handeltje stinkt!!!
:W
 
NIET doen!!!!!!!!!!!!!!!!!! Is oplichterij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wanneer hij de fiets heeft en jij wil de check cashen blijkt dat ie niet gedekt is!!!!!! Ik las er een paar dagen terug nog een artikel over in het blad Motoren&Toerisme, is een oplichters truck!!!!!!

in het groot zodat iedereen dit ziet! Als je niet wil luisteren zul je het wel voelen! Maar neem van mij aan dat dit handeltje stinkt!!!
:W
Echt waar?

;(
 
ja anders type ik het niet he ;) Kijk anders ff of je dat blad kan vinden in de winkel of op internet... hij ligt bij de betere boeken-winkels....
 
NIET doen!!!!!!!!!!!!!!!!!! Is oplichterij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wanneer hij de fiets heeft en jij wil de check cashen blijkt dat ie niet gedekt is!!!!!! Ik las er een paar dagen terug nog een artikel over in het blad Motoren&Toerisme, is een oplichters truck!!!!!!

in het groot zodat iedereen dit ziet! Als je niet wil luisteren zul je het wel voelen! Maar neem van mij aan dat dit handeltje stinkt!!!
:W

En wederom hebben we een oplichters vrachtwagen _O-
 
Laatst bewerkt:
Ok, al 4 jaar niet gepost geloof ik maar goed, ben de laatste brommer aan het verkopen en kreeg deze 2 dagen geleden binnen...toch maar even vermelden mocht het iemand helpen

--------------------------------------------------

Hi, I have looked at it a few times now, and after looking around. I got much interested, I'm satisfied with the price and willing to go on with the deal now.
I'm in marine, on a rig (offshore) atm and do not really have much time on me and also do not want to take much of your time either, so I will make an arrangement with a shipping company that will make all necessary arrangement for inspection & transportation to my home in Manchester(UK).

Firstly, I'm able to make a payment directly into your Paypal account, I already have my bank account attached to it; Paypal charges 2.4% on each transaction, this won't be a problem. It will be included so you can have the full payment.
Kindly send me your paypal full name and email or better create a money request invoice from your paypal account to mine (xtbenson@gmail.com) and inform me. If you don't have an account you can easily signup at www.paypal.com

P.S: I will need your full contact address as well (for price quote) and preparations from the shipper that will be coming for the pick up Which will commence immediately after you have confirmed the payment in your account.

-Ms. Dachelle Benson-
Here is my phone number: +447543318118


------------------------------------------

Even google op Tel. nr en jawel....


Netrider
http://www.vwforum.nl/off-topic-nie...man-intresse-in-auto-oplichterij-t102676.html


He ik ook *D mijn motor staat op speurders te koop, krijg precies hetzelfde mail van Ms Benson B| maar je, ik zou dan maar niet ingaan, aangezien dat veel verhalen over deze persoon gaat :9
 
mijn motor staat ook te koop op marktplaats en op motor trader, ik heb wel bijna elke week een mail van verschillende adressen ( vaak yahoo) die dan met een cheque willen betalen. altijd in het engels

nog maals NIET DOEN !! cheque is vals !!!!!!!!!!!

wil je met echte euro´s betalen dan kan je altijd komen kijken bij me ducati748 die nog te koop staat voor 5400,- (spam ik weet het )
 
Laatst bewerkt:
Een normale bankoverschrijving is ook veilig. Deze kan namelijk niet terug geroepen worden door de storter.... Dat kan alleen bij een machtiging. Bij een overschrijving geld net als bij cash "overgeschreven is overgeschreven."

Als je per ongeluk dus geld naar de verkeerde bankrekening overmaakt is dat ook lastig om terug te krijgen. Je kunt aan jou bank dan vragen of zij aan de ontvanger kunnen vragen of je je geld terug mag. Stort die het niet gewoon terug dan kun je beginnen aan juridische procedures etc.

Dus ik zou tegen een koper zeggen "neem je internet bankierspullen maar mee, mag je het hier over maken en als ik het bij mij in de plus zie staan 5 minuten later is de motor van jou."
 
NIET doen!!!!!!!!!!!!!!!!!! Is oplichterij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wanneer hij de fiets heeft en jij wil de check cashen blijkt dat ie niet gedekt is!!!!!! Ik las er een paar dagen terug nog een artikel over in het blad Motoren&Toerisme, is een oplichters truck!!!!!!

in het groot zodat iedereen dit ziet! Als je niet wil luisteren zul je het wel voelen! Maar neem van mij aan dat dit handeltje stinkt!!!
:W

Hè? Wat zeg je? hoor je niet zo goed... :z...
 
Hallo allemaal
Ik heb een vraag
ik heb een motor te koop staan .
Nu is er iemand die geld bied .
Hij wil de motor kopen een cheque overhandigen en hem laten ophalen door een vrachtvervoerder.
Zijn naam is petter moee
kent iemand die .
aan het praatje denk ik dat hij meer met motors doet.
groeten Willem56
Bied ie het dubbele en als de motor toch niet bevalt na het proefritje dat ie erop doet in Nigeria, dan krijg je de motor terug en mag je het geld houden!!?! Gewoon doen joh! Wereld deal!!!! :Y
 
Even een tegengeluid: betalen met cheques KAN wel.
Zo heb ik indertijd aandelen in Australie gekocht en die betaald met een bankcheque (van de Rabobank). De koper kan de cheque op naam laten stellen, zodat niemand, behalve de ternaamgestelde, het geld kan incasseren.

Uiteraard moet je natuurlijk WEL eerst de check bij een serieuze bank laten verifieren (of alvast laten incasseren) voordat je de motor meegeeft aan welke vervoerder dan ook....

Je kunt dat eventueel doen via een derde partij: bijvoorbeeld jouw eigen bank. Je laat de cheque dan naar jouw bank opsturen. Als die zegt dat de check okey is, kun je de motor opsturen en daarna de check laten verzilveren.

Succes in ieder geval !
Ja maar jij bent Ernie, en die kent iedereen. Dus tja, dan zou ik jou de motor ook verkopen!
 
NIET doen!!!!!!!!!!!!!!!!!! Is oplichterij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wanneer hij de fiets heeft en jij wil de check cashen blijkt dat ie niet gedekt is!!!!!! Ik las er een paar dagen terug nog een artikel over in het blad Motoren&Toerisme, is een oplichters truck!!!!!!

in het groot zodat iedereen dit ziet! Als je niet wil luisteren zul je het wel voelen! Maar neem van mij aan dat dit handeltje stinkt!!!
:W
_O- _O- +2

:+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan