Ga gewoon een proefrit maken en bekijk de scooter goed ik kan je misschien wel wat tips geven als (chinese scooter kenner ).Weet iemand iets over deze scooter? Vind dit wel een leuk model, maar vraag me af waarom deze zo goedkoop is.
http://occasions.motorcentervenlo.nl/unit/znen/zn250t-d/16207
Da's niet erg genuanceerd.
Volgens mij valt dat best mee. Die Bisan Lifan zijn veel verkocht door reguliere motorzaken. De meeste Chinezen zijn voorzien van replica Kymco of Honda techniek. Onderdelen makkelijk verkrijgbaar.
Repareren na een crashMartin, mooi toch, one man's trash is another man's treasure
@chinese scooter: klopt, Hyosung is Koreaans. Persoonlijk schat ik die nog iets boven de gemiddelde Chinese scooter. Ik vind ook dat Martin's feelgood-story mijn verhaal niet ontkracht. Let wel: ik had het enkel over technische onderdelen. Stel dat je een keer een aanrijding krijgt en je moet kappen, lampen of de voorvork vervangen vraag ik me af of die wel verkrijgbaar zijn. Aan de andere kant, gezien de geringe nieuw/dagwaarde van de meeste Chinese scooters zal repareren in zo'n geval misschien ook niet meer lonend zijn. En dan maakt het eigenlijk niet meer uit.
Repareren na een crash
Koop je toch gewoon een nieuwe, voor dat geld rijd ik er voor de lol 3 total-los
Ik heb 'r 1, lach me kapot om de kosten dus nee...Niet speciaal, was er alEn je komt speciaal in het motorscooter-deel neuzen om zó'n bericht achter te laten?
Bij de één wel bij de andere niet.Normaliter gaat een accu tussen de 5 en 10 jaar mee
Ik kijk met steeds meer interesse naar de Chinezen.
Ook omdat ik voor mijn werk regelmatig in het verre oosten kom en dus zie dat hele volksstammen probleemloos iedere dag op zo'n low-cost ding heen en weer knorren.
Ik rij nu dagelijks met m'n K100 35km heen en terug maar dat kan op een scootertje nog veel goedkoper. Vooral omdat ik op een scoot gewoon over een gratis fietspad zou kunnen terwijl ik nu door een dure toltunnel ga.
Een chinese electrische motorscoot zou helemaal perfect zijn maar daar is nog net niks fatsoenlijks van te krijgen voor een normaal prijsje.
Ik heb eens bij mijn zwager in china geïnformeerd, of er inderdaad enige verbod bestaat voor een 2of4 takt scooter maar daar is voorals nog geen enige spraken van.Nou in China kun je dergelijke 2- of 4-takt scooters zoeken met een vergrootglas. In de meeste delen van China - voor zover ik weet althans - mag je helemaal niet meer met zo'n scooter rijden. Dat is omwille van de luchtvervuiling en de smog. Elektrische scooters overheersen het straatbeeld. Oom agent rijdt nog wel op een 125cc viertakt motorfiets.
Toch is dat gek. Hier kunnen we nog niet voldoende actieradius en laadsnelheid uit een elektrische scooter halen en daarnaast kosten ze een klein kapitaal. Zijn wij dan gek of zijn die Chinezen zo slim? Of zouden die lui die scooters zo anders gebruiken dan wij, zodat ze er wel mee uit de voeten kunnen?
Many Chinese cities started to ban or restrict motorcycles and scooters using a variety of measures:
Some cities suspended the issuance of new motorcycle licenses, others banned the entrance of motorcycles and scooters into certain downtown regions or major roads, and some capped the number of licenses and then auctioned the license plates that were available.
These bans were imposed on all motorcycles, regardless of their power sources, and since electric-bikes
are categorized as non-motor vehicles they were exempt from the bans.
According to the motorcycle committee of the Society of Automotive Engineers of China,
the use of motorcycles is now banned or restricted in over ninety major Chinese cities.