Ha mede rijders,
Ik ben sinds 2 jaar trotse eigenaresse van een honda CB600 hornet uit 2005. Nu heb ik al wat mankementjes gehad ermee (knippers die in de regen niet doen, lekke koeldop, benzinesensor) en allemaal opgelost tot deze zomer.
Koud (week stilstand bijv.) startte hij slecht. Slecht als in 10x op de choke moeten starten voordat hij aanslaat. De zaak waar ik altijd heenga zei dat alles los moest en dat het wel even ging duren dus heb het voor het seizoen maar voor lief genomen. We kunnen met het mooie weer natuurlijk geen weken zonder!
Nu wil ik hem voorbereiden op winterklaar maken ivm aankomende vakantie en brr koud. Viel het me op dat naast dat de chokehendel voor mijn gevoel (waarvan iedereen zei hoort zo) niet ver genoeg open kan. Ook de bediening bij de carburateur maar een mm opengaat bij bediening hendel.
Nu probeerde ik de hendel verder los te zetten terwijl ik hem bij dr carburateur "meehielp" door wat naar buiten te trekken en verdomd. Mijn monster starte zonder problemen!
Nu lijkt het erop dat het naar buiten gaan van het mechanisme te stroef loopt. Terug dichtzetten van de choke gaan feilloos. Het lijkt niet aan de kabels te liggen maar echt aan dat mechanisme. De "pin" is ook roestig.
Gekke vraag maar zou ik de roestvorming op de pin en de asjes met cola kunnen verwijderen en daarna insprayen met siliconenspray? Of wat zou helpen? Tips? Tricks? Anyone?
Groetjes
Claudia
Ik ben sinds 2 jaar trotse eigenaresse van een honda CB600 hornet uit 2005. Nu heb ik al wat mankementjes gehad ermee (knippers die in de regen niet doen, lekke koeldop, benzinesensor) en allemaal opgelost tot deze zomer.
Koud (week stilstand bijv.) startte hij slecht. Slecht als in 10x op de choke moeten starten voordat hij aanslaat. De zaak waar ik altijd heenga zei dat alles los moest en dat het wel even ging duren dus heb het voor het seizoen maar voor lief genomen. We kunnen met het mooie weer natuurlijk geen weken zonder!
Nu wil ik hem voorbereiden op winterklaar maken ivm aankomende vakantie en brr koud. Viel het me op dat naast dat de chokehendel voor mijn gevoel (waarvan iedereen zei hoort zo) niet ver genoeg open kan. Ook de bediening bij de carburateur maar een mm opengaat bij bediening hendel.
Nu probeerde ik de hendel verder los te zetten terwijl ik hem bij dr carburateur "meehielp" door wat naar buiten te trekken en verdomd. Mijn monster starte zonder problemen!
Nu lijkt het erop dat het naar buiten gaan van het mechanisme te stroef loopt. Terug dichtzetten van de choke gaan feilloos. Het lijkt niet aan de kabels te liggen maar echt aan dat mechanisme. De "pin" is ook roestig.
Gekke vraag maar zou ik de roestvorming op de pin en de asjes met cola kunnen verwijderen en daarna insprayen met siliconenspray? Of wat zou helpen? Tips? Tricks? Anyone?
Groetjes
Claudia