Choke plunger xrv africa twin

beijerink

Rookie
20 sep 2007
16
0
Deventer
De choke kabel en plungers (hoe heten die dingen op z'n Nederlands??) zijn in de carburateur van mijn Honda xrv doorgeroest en bij het verwijderen van de kabel bleef de plunger dus achter.... Nu krijg ik dat ding na een uur prutsen er niet meer uit (beide kanten). Zie de foto voor het resultaat. |(

Iemand een goed idee hoe ik ze het beste er uit krijg?

Dan was ik net aan het zoeken op eBay e.d. Voor nieuwe plungers voor een xrv Honda, maar kon niks vinden! Alleen compleet nieuwe carbs. Weet iemand hoe ik aan een set plungers kan komen voor een xrv?

Bedankt!
full
 
Laatst bewerkt:
Tikken om de corrosie te verpulveren helpt niet?
één kant van het chokekanaal dicht houden en perslucht op de andere kant zetten ook niet?

Dan ben ik bang dat je aan conventioneel uitboren vast zit: Klein gaatje er in en een linkse tap of torx-bit gebruiken om hem in beweging te krijgen.

Onder het mom gedeelde smart is halve smart: Van mijn 1991 XRV750 was de chokekabel verroest: Nieuwe kabel besteld, oude uitgebouwd en weggegooid. Toen de nieuwe kabel binnen kwam zonder chokeplunjers (€40 per stuk) kon ik mijzelf wel voor m'n kop slaan :P

Ik heb ze trouwens besteld bij CMSNL. Ze zijn aan de prijzige kant, maar ik heb er niets anders dan goede ervaringen mee.
 
Ik mag dit regelmatig doen: gaatje in het center boren, torx bitje (wat iets groter is) erin tikken, dan draai je hem zo los.

Ik kan het niet 100% zien, maar als het de plunjers zijn die ik denk dat het zijn, dan heb ik ze nieuw/gebruikt op voorraad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan