Chopper projectje

zo weer even een kleine update na al het nutteloze gelach :P
Ik ben gisteren (dinsdag) nu eergisteren dus, bij mijn opa geweest om het blok verder uit elkaar te halen.
Hebben de cilinderkop er afgehaald en grotendeels schoongemaakt, wat maten opgemeten e.d.
Blok ziet er van binnen supergoed uit, heeft nog niet veel gelopen (0,03 mm) speling op de zuiger.
Het onderste deel van het blok (versnelling, dynamo e.d.) hebben we nog niet open, maar dat komt nog.
Vrijdag eerst even de kop glasstralen, dat moet er meteen een stuk mooier uit zien *D
Wel een deel van het blok (een kapje) al gepolijst, en moet zeggen dat dat er wel netjes uitziet, moet het nog een paar keer poetsen met koper of zilverpoets dan blinkt het helemaal mooi.
En dan nu...... De foto's:
cilinderkop:
IMG_0791.jpg

kleppen:
IMG_0793.jpg

cilinder zelf:
IMG_0796.jpg

nog even alles samen:
IMG_0798.jpg

en dan nu het klepje..
voor:
IMG_0797.jpg

en na (nog niet goed gepoetst)
IMG_0799.jpg


en zo moet heel het blok er dus uit komen te zien.
Vrijdag hopelijk weer een update *D
 
nee, niet meer bij opa geweest, en moet nog ff sparen voor de pakkingen..
Dan kan ik weer verder :P
 
vandaag het blokje opgehaald bij mijn opa, de onderdelen zijn inmiddels besteld, heb een lieve moeder die het me voor wil schieten *D

Hier dan de lang verwachtte foto's van de cilinderkop,
Ga er vanmiddag misschien nog wel even aan knutselen *D
Voor:
IMG_0791.jpg

na:
IMG_0947.jpg


voor:
IMG_0796.jpg

na:
IMG_0949.jpg


Zeg maar wat jullie er van vinden, ik ben er iig zeer tevreden over.
Weer een klein stapje verder richting voltooiing.

Krijg ook de achterbrug niet los, iemand tips? (IMAL???)
 
Goed bezig, mooi cilindertje weer.
Niet te veel knutselen anders hebben we niets voor de sleutelmiddag ;)
Maak even wat foto's van de achterbrug, dan zien we waar je het over hebt ;)
 
Ziet er goed uit die cilinder en kop.
Laat je het blank of ga je nog delen lakken?
Kom binnenkort wel weer ff live buurten ;)
 
die blijft gewoon blank, ben nu bezig met het polijsten van het blok, hoop schoonmaakmiddeltjes, en een boor met een polijstkop, en dan gaat het ergens op lijken *D
Gaat langzaam, maar de stukjes die al blinken die blinken goed 8-)
 
Laatst bewerkt:
zo, vandaag paar uurtjes aan het polijsten geweest,
Het begint ergens op te lijken, maar moeten nog een groot aantal uurtjes aan besteed worden voordat het echt mooi blinkt :P
Eerst schoongemaakt met wheel clean, daarna met een pasta achtige zilverpoets ingesmeerd, toen groot deel gepolijst, en daarna opgepoetst..
Foto's:
IMG_0955.jpg

hier is het nog een beetje viesjes:
IMG_0953.jpg

stukken beter dan eerst:
IMG_0952.jpg

IMG_0950.jpg
 
nog even een foto voor de liefhebbers:
IMG_0956.jpg

zoek de verschillen :P
IMG_0496.jpg
 
Laatst bewerkt:
tsja je moet ervan houden die gepolijste carters.
maar wel netjes afwerken he ;)
Ook die letters zwartmaken ofzo, want zoals nu is het niet netjes ;)
Maar dit weekend is het vehikel, dus als je nog gepolijste rvs bouten wil, of andere leuke goodies nodig hebt, zou ik toch ff een kijkje nemen
 
Helaas geen tijd voor, maar zal er dit weekend tussendoor nog wel een aantal uurtjes aan werken, en natuurlijk ga ik het netjes afwerken 8-)
Enig idee hoe ik die letters mooi zwart ga krijgen behalve met een vreselijk dure zwarte lakstift? :P
ik heb nog parelmoer groen liggen ergens van mijn ouder mountainbike :P ghehe :P
 
Helaas geen tijd voor, maar zal er dit weekend tussendoor nog wel een aantal uurtjes aan werken, en natuurlijk ga ik het netjes afwerken 8-)
Enig idee hoe ik die letters mooi zwart ga krijgen behalve met een vreselijk dure zwarte lakstift? :P
ik heb nog parelmoer groen liggen ergens van mijn ouder mountainbike :P ghehe :P
:r

Nu ff met een tandenborstel( van pa of moeder, nooit met je eigenste) mooi schoonmaken. beter is als 1 van een een kunstgebit heeft, die tandenborstels zijn beter _O-
Daarna zwartspuiten, laten drogen.
Daarna het overtollig heel licht wegschuren, en dan weer polijsten.
 
Zeg, weet je wat je wat leuk zou staan bij het blok; roze bouten O-)


Nee geintje; goed bezig man *O* *O*
 
En na hard werken vandaag:
IMG_0965.jpg

Andere kant is ook gedaan, maar daar heb ik nog geen foto van, niet echt genoeg licht voor een fatsoenlijke foto.
Het gaat langzaam, maar het begint ergens op te lijken, maar een hoop kleine hoekjes en randjes, waardoor het met de hand gedaan moet worden, en daar gaat de tijd in zitten :P
Nog een paar dagen eraan werken en dan is het blokje wel klaar denk ik zo.
 
En na hard werken vandaag:
[afbeelding]
Andere kant is ook gedaan, maar daar heb ik nog geen foto van, niet echt genoeg licht voor een fatsoenlijke foto.
Het gaat langzaam, maar het begint ergens op te lijken, maar een hoop kleine hoekjes en randjes, waardoor het met de hand gedaan moet worden, en daar gaat de tijd in zitten :P
Nog een paar dagen eraan werken en dan is het blokje wel klaar denk ik zo.

zo, en nu eerst een dommelsch
 
ja, zal er de komende tijd niet veel inzitten denk ik.
Ze heeft me de deur gewezen..
;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(
 
Ohh jee, meen je dat.
Dat zijn de minder leuke dingen van de liefde.
Maar vergeet niet na de regen komt altijd weer zonneschijn, alleen soms regen het wat langer.
En je hebt altijd ons nog ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan