Chroom

essedarius

MF'er
29 jan 2008
35
0
Schagen
Hallo allemaal

Even een vraag. Ik heb op mijn motor wat chromenonderdelen met wat roestplekken. Nu wil ik de roest verwijderen en de plekken behandelen met chroomverf. Ik laat de onderdelen niet opnieuw verchromen, omdat de motor daar te oud voor is. Kan iemand mij vertellen wat het beste resultaat geeft en waar ik chroomverf(spuitbus) voor "buiten" kan kopen. Vast bedankt weer voor jullie reacties

Groeten
Paul
 
Hoi Paul
Ik denk dat ik je moet teleur stellen want chroom uit een spuitbus is een fabel O-)
Er staan wel mooie plaatjes op zo,n bus en de dop glimd mooi maar het rezultaat is teleurstellend :Y '(
Plus je moet er blanke lak overspuiten anders word het dof.
Heb je de verkeerde blanke lak dan freed al je verf op.
Ik waarschuw je maar 8-)
Groetjes 8-) :W
 
Een chroomlaag bevat micro haarscheurtjes. Via deze scheurtjes wordt je onderlaag aangetast en ontstaat roest. De roest werkt zich via de scheurtjes weer naar buiten. Het chroom zelf roest niet.
Oftewel: je kan poetsen en spuiten wat je wil. Je onderlaag is aangetast en zal blijven roesten.
Goedkope oplossing: spuitbusje "chroom look a like" of blanke lak. (paar tientjes)
Kwaliteitsoplossing: ontchromen, roest verwijderen, polijsten en opnieuw chromen. (paar honderd euro)
 
Een chroomlaag bevat micro haarscheurtjes. Via deze scheurtjes wordt je onderlaag aangetast en ontstaat roest. De roest werkt zich via de scheurtjes weer naar buiten. Het chroom zelf roest niet.
Oftewel: je kan poetsen en spuiten wat je wil. Je onderlaag is aangetast en zal blijven roesten.
Goedkope oplossing: spuitbusje "chroom look a like" of blanke lak. (paar tientjes)
Kwaliteitsoplossing: ontchromen, roest verwijderen, polijsten en opnieuw chromen. (paar honderd euro)

Of op zoek naar tweedehands onderdeeltjes die beter zijn, of de boel schuren en laten poedercoaten of zo...dan maar geen chroom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan