Circuit Lelystad: uit de bocht gevlogen!

Jaro

MF veteraan
23 jun 2001
2.322
2
Almere
Laat ik bij het begin beginnen:

Vanavond een NVVM-circuitavond gehad (dezelfde als de 27e). Kwam aan in de regen en toen we rond 17.30 de baan opgingen was het net droog, alleen de baan niet :(

Na een dik uur rijden wat droge plekken, en hier en daar al een kneedown :P .

De eerste valpartij rond 19.15 uur of zo: uitkomend chicane gaf er een te vroeg te veel gas: highsider....
Later liet er eentje bij 'de bult' zijn fiets vallen (hij stopte en een ander niet of zo :? )
En rond 20.10, het was al flink schemerig, uitkomend snelle bocht / rechte stuk op was er een uit de bocht gevlogen....

20.15 mochten we nog even, het was al echt donker. Ik heb een blauw getint vizier waardoor je in het donker prima kunt zien, mits de weg is verlicht....(dat is het circuit dus niet :( ). Laatste rondje dacht ik, en reed weg bij de bult met een vrouw (ook van hier, GSXmeid of zoiets :? ). Reed er iemand voor ons die de eerste bocht echt met 30 of zo nam, en zo verder wilde leek. Dus ik er aan de binnenkant voorbij toen hij naar buiten ging en het gas er op. Ging lekker, ben bijna klaar met die bocht en kom dus het rechte eind op, haal ik de bocht net niet! Kwam echt doordat ik het niet meer 100% zag i.v.m. schemering..... Afijn, ik het gras in, gas los, handen aan het stuur en een klein beetje insturen op het natte gras om niet in de greppel te komen.....Dit lukte, en kon toen langzaamaan weer de baan op rijden...

Oef, dat was schrikken met een goede afloop. Volgende week doe ik het vizier van mijn vrouw er op (ongetint), en ik raad anderen zeker aan dat ook te doen.

Later zei die vrouw ook nog tegen mij dat ze was geschrokken, en niet verwachtte dat ik hem nog zou houden, zeker niet in het natte gras terwijl ik de bocht nog moest afmaken.....

Eind goed, al goed.

P.S.: Sparky-rechts helemaal op, links kan nog wel een dagje (27e).
 
Pffff, ik sckrok al dat jij uit de boch was gevlogen. Gelukkig ging het goed.

Kut voor die andere.



Verder lekker gereden ?
 
Pffff, ik sckrok al dat jij uit de boch was gevlogen. Gelukkig ging het goed.

Kut voor die andere.



Verder lekker gereden ?

Vond de titel wel leuk klinken zo, en het is toch waar??

Verder heerlijk gereden, mijn sparkies hebben hun werk wel gedaan, alleen jammer dat Kievit er niet was. Ik hoorde er wel mensen over praten, al die vonken van mij........ *D

Verder nog een keer in de gevarenzone gekomen: de bocht na het rechte stuk kwam ik al kneedownend uit en zette het gas er op (niet te plotseling, ik schijt bagger voor een highsider), en mijn voorwiel lichtte, terwijl ik nog schuin hing (einde bocht). Ging verder goed, hield het gas er rustig op en voorwiel lande toen ik rechtop ging. Maar als je dit voor het eerst heb schrik je toch ffff.

En het was jammer dat de rest over het algemeen niet zo snel reed. Mijn steppie rechts is stuk, helemaal weggebogen..... Links alleen een beetje afgeslepen....
 
Laatst bewerkt:
Die meid met die Gixxer is Jenny... gelukkig goed afgelopen voor je !! Mag de 27e weer *D .. hoop dat het dan droog is anders rij ik denk ik niet :(
 
Op dinsdag 17 september 2002 22:04 schreef Jaro het volgende:Verder nog een keer in de gevarenzone gekomen: de bocht na het rechte stuk kwam ik al kneedownend uit en zette het gas er op (niet te plotseling, ik schijt bagger voor een highsider), en mijn voor wiel lichtte, terwijl ik nog schuin hing (einde bocht). Ging verder goed, hield het gas er rustig op en voorwiel lande toen ik rechtop ging. Maar als je dit voor het eerst heb schrik je toch ffff.

Wat voor motor heb jij dan en hoe hard kwam je die bocht uit? Zo snel wheelied een sportmotor niet. Zachte achtervering en harde voorvering?
 
Ik schrok al bij de titel :|

Een groot "Pfew"-moment voor je zegmaar :)

Wat voor motor heb jij dan en hoe hard kwam je die bocht uit? Zo snel wheelied een sportmotor niet. Zachte achtervering en harde voorvering?
Jaro heeft 'uiteraard' een Super Blackbird. Genoeg power voor zo'n wheelie...
 
Power genoeg ja, het probleem is om al die paarden niet tegelijk uit de stal te laten, terwijl ze dat wel willen.

Klotepaarden ook!
 
Die meid met die Gixxer is Jenny... gelukkig goed afgelopen voor je !! Mag de 27e weer *D .. hoop dat het dan droog is anders rij ik denk ik niet :(

Toch kan je met dat asfalt daar nog flink doorrijdenmet een natte baan. Het meeste zit tussen de oren, maar ik kon ook pas omschakelen toen het spoor (ideale lijn) droog was.

Die instructeur :} die onze groep had reed gewoon door (een R1 met BT012's). Toen ik later met redelijk droge baan een rondje achter hem reed (met z'n tweeen) merkte ik goed de tekortkomingen van mijn motor: grondspeling. Op het moment dat mijn (ingekorte) slijtbout flink over het asfalt aan het schrapen is durf ik echt niet dieper te gaan (kuip en dynamodeksel raken dan bijna de weg) om schade te voorkomen, terwijl hij gewoon doorrijd. Hulde vor de instructeur, toen ie een keer echt zijn gas opentrok (hij vond het ook leuk ;) )zag ik hem al niet meer na een half rondje.....
 
Laatst bewerkt:
Yep that was me :) ))
Ben blij dat je hem hoog hield Jaro ik had het niet verwacht!
Dacht hand bij de claxon om de politie te waarschuwen maar was niet nodig gelukkig! :)

Hier ging het ook super goed... Rillen overal weer hangen .. Lekker nog complimentjes gehad van die vent met die R1 die vond me net een kerel.. eh.... nouja of ik daar blij mee moet zijn :? *D

We zijn in elk geval weer veilig thuis en dooooooodop hahahah.... Nu eerst een lekker glassie wijn om te relaxen want ik ben nog helemaal hyper })

Groetjessss Jenny
 
Glassie wijn ben ikal mee bezig :)

Jij rijdt ook aardig door trouwens. Leuke bochtjes, al was ik wel iets sneller.

Mij lukt het trouwens niet zonder knie uit te steken om die bocht goed plat te maken zoals jij, dan kom ik niet uit. Als ik er naast ga hangen en een kneedown maak lukt het me wel om mijn maximale hellingshoek te halen.

Als jij wilt kneedownen, hoef je alleeen nog pads aan te schaffen, je gaat zeker plat genoeg!

Moet er trouwens eng uit gezien hebben, mijn bermvlucht :?
 
Rullen zat trouwens, ben al wel aan een nieuw setje toe. Gaat weer €300,- aan banden :(
 
Leuk je ff te ontmoeten Jaro.
Toch wel lachen die sparkies kreeg ook veel opmerkingen hehehehe.
Had na die chicane ook een spannend moment een erg fijne powerslide, kon 'm nog net opvangen anders had ik ook een highsider gehad.
Eerst balen van het weer maar toch een leuke avond geworden.

See'ya the 27th

gR1d
 
See'ya the 27th

gR1d

Ik hoop dan minder angstige momenten te hebben, maar heb er wel zin in.

Mijn vrouw trouwens niet, ze is er net achter dat ze iets meer als een maand zwanger is: ik word pappa *D
 
Nog wat fototjes gemaakt, nadat ik ontdekte dat mijn kuip het heeft moeten ontgelden........ :( Toch iets te plat gelegd in de bocht. Tevens is de uitlaat onderaan wat afgesleten....

kuipschade_1.jpg

kuipschade_2.jpg

Bandjes:
voorband_1.jpg

voorband_2.jpg

achterband.jpg
 
Glassie wijn ben ikal mee bezig :)

Jij rijdt ook aardig door trouwens. Leuke bochtjes, al was ik wel iets sneller.

Mij lukt het trouwens niet zonder knie uit te steken om die bocht goed plat te maken zoals jij, dan kom ik niet uit. Als ik er naast ga hangen en een kneedown maak lukt het me wel om mijn maximale hellingshoek te halen.

Als jij wilt kneedownen, hoef je alleeen nog pads aan te schaffen, je gaat zeker plat genoeg!

Moet er trouwens eng uit gezien hebben, mijn bermvlucht :?

Heheheheh ja het ging aardig lekker.. Helaas hadden we het weer niet echt mee anders hadden we er nog veeeeel meer uit kunnen halen denk ik :) )
Enneh.. die Kneepads.. wie weet bedenk ik me en probeer ik toch eens mn knie naar het asfalt te richten.. Hoop dat de foto's van Hans een beetje gelukt zijn, heb hem net gemailt dus wie weet :) )

Ehhhh het zag er scarry uit }) maar goed het is weer goed afgelopen! *D

Trouwens gefeliciteerd! Enneh.. hou hem de volgende keer wel op het asfalt wil je ;) })
 
Terug
Bovenaan Onderaan