Circuit motor

je heb nu een scooter

hmm dan zou ik toch eerst nog effe op een schakelbrommer gaan rijden om tenminste het schakelen onder de knie te krijgen
als je zonder te kunnen schakelen gelijk op een motor stapt ( op het circuit nog wel) dan is het wachten op problemen , want als je denkt dat je scooter mischien hard gaat vergeet t maar , menig 600 loopt in zijn 1e versnelling waarschijnlijk al harder dan jouw scooter op top


slechts een tip ;)

heb zelf ook geen rijbewijs , heb t rijden ook op de baan geleerd , maar kon wel schakelen en dat scheelde alles , ben ondertussen ook trotse eigenaar van een gsx-r 1000 , dus alles is mogelijk , enja je moet er wel t geld voor hebben , want t is een hele dure hobby :)
 
Ik weet dat het een dure hobby is, een hele dure. Maar ik wil het zo ongelooflijk graag, echt. Lijkt me fantastisch als ik het voor elkaar krijg. En het mag wel van mijn ouders, maar ze hebben geen tijd om me te brengen enzo. Een kennis van me heeft wel een autogarage maar dat is dus niet echt een sponsorbedrijf voor een motor(hij sponsord wel in de autosport). Ik zal zeker nog wat moeten sparen, en hard blijven werken. En Spa en Zolder zijn idd de circuits voor mij, ligt het kortste bij(hoe weet jij trouwens waar berg en terblijt ligt? is nogal klein en niet bepaald bekent :P ). Het schakelen krijg ik wel onder de knie, kan ook op een industrieveld geleerd worden, een vriend van me heeft daar een loods waar hij aan zijn scooter sleutelt(sprintscooter). En ik denk niet dat mijn scooter hard gaat, integendeel, ik verveel me bij die snelheid(60-70).

Dus de problemen:
Geld(iedereen denk ik wel) en vervoer. Geld kan opzich wel geregeld worden door hard werken en mischien kennissen met bedrijven(ken er). Alleen het vervoer nog -O-
 
Je hebt enerzijds wel gelijk hoor. Ik was zelf ook heel blij toen de eerste motor er stond maar als zelfs het geld nog niet voorhanden is om een goedkope circuitmotor te kopen wat dan ivm onderhoud, banden, vervoer van en naar circuit, circuitsessies etc etc. Volgens mij is het een leuke droom maar toch nog een eindje veraf als je het realistisch bekijkt. Volgens mij moet er nog heel wat over nagedacht en gespaard worden. Zelfs indien er geld voorhanden is, dan nog blijkt het vervoer voor de nodige problemen te zorgen. Vooral als je ouders er niet achter staan.
Tja..snap hem wel een beetje..en idd het kost veel meer zoals inschrijfgeld etc etc.
Maar iemand die met zijn motor van 1250 euro een paar cicruictdagjes pakt ipv zomeravondcomp. die kan een beetje leuk budgetrijden.
Denk dat Iceman in het begin gewoon leuk eens groep1 moet gaan rijden en
gewoon voor de lol moet gaan vrij-rijden.
Denk dat deze opstap ook realistischer is voordat ie werkelijk het echte werk wil gaan doen.
Er wordt vergeten dat er genoeg leuk 2-takt spul te koop is en daar kan je lekker zelf aan sleutelen.
En als je er dan toch nie mee de weg op gaat,dan bespaar je met zo'n ding flink op banden en je hebt er een sleutelhobby bij.
Denk ook dat ie het zo beter leert,je kan veel lomper op het gas ;)
Meteen op een zeshonderd is nie goed,dan gaat ie ech heel rustig door de bocht omdat die teveel vermogen heeft in de bocht voor iemand die van
een schakelbrommer of scooter afkomt. ;)
 
ik dacht dat je voor dat je mee mocht doen aan een circuitdag in het bezig moest zijn van een geldig nederlands rijbewijs?
ik zat toevallig laatst nog te kijken op marktplaats waar nu ook een paar circuitracers te koop staan en er staat genoeg leuks tussen.
alleen jammer dat ik mn auto zou moeten verkopen om zo'n fiets te kunnen kopen.
Probleem is dat ik dan geen vervoer meer heb om die motor naar het circuit te krijgen.. maar dat probleem zal de TS ook wel hebben.
 
ik ken het verhaal, ik ben 14 en wil zelf ook graag circuit rijden. alleen wat ik te horen kreeg na 101 keer informeren er is geen klasse voor jou leeftijd.

ik weet dat je junior cup kan rijden op je 16e op rs 125. als er meer klassen zijn zou ik dat graag horen. zomeravonden rijden, wat voor regelement zit daar aan vast?,

vanwege dat ik niet racen mocht ben ik over gestapt op verbouwen :) , ik heb nu een z1100.

fotosz11000244vx.jpg


en misschien binnekort een gsxr750 (93). dus alles is mogelijk.

Gr. steven ;)
 
ik ken het verhaal, ik ben 14 en wil zelf ook graag circuit rijden. alleen wat ik te horen kreeg na 101 keer informeren er is geen klasse voor jou leeftijd.

ik weet dat je junior cup kan rijden op je 16e op rs 125. als er meer klassen zijn zou ik dat graag horen. zomeravonden rijden, wat voor regelement zit daar aan vast?,

vanwege dat ik niet racen mocht ben ik over gestapt op verbouwen :) , ik heb nu een z1100.

(Afbeelding)

en misschien binnekort een gsxr750 (93). dus alles is mogelijk.

Gr. steven ;)
Geweldig..iemand die op z'n veertiende dikke bikes loopt te verbouwen :} :}
Maar de juniorcup is toch ook voor onder de zestien of ben ik nou gek :?
En is die verbouwhobby een beetje te doen..of kost het meer dan dat je verdient
ermee?
Respect hoor..hele mooie fiets heb je *O*
Ik vindt hem onwijs stoer :9~

En aangezien je in Skagen woont..er is een West-Friesland-topic ;)

West Friesland 6
 
is er iemand op het forum uit omgeving maastricht/valkenburg die mij en mijn motor kan vervoeren? Zal er heel blij mee zijn en het is wss nog gezellig ook.
 
het is allemaal geod te doen, verbouwen kost altijd meer als dat je er aan verdient. dit is nu men 2de fighter. (moet het worden dan ;) ).

vorige cbr:

alles aan verbouwd, alleen orginele frame blok en tank :) .

alleen nooit afgemaakt. kon er teveel voor krijgen om hem niet te verkopen ;)

fotoscbr3671ge.jpg


fotoscbr3732ac.jpg


fotoscbr3696xk.jpg


Gr. steven ;)
 
het is allemaal geod te doen, verbouwen kost altijd meer als dat je er aan verdient. dit is nu men 2de fighter. (moet het worden dan ;) ).

vorige cbr:

alles aan verbouwd, alleen orginele frame blok en tank :) .

alleen nooit afgemaakt. kon er teveel voor krijgen om hem niet te verkopen ;)

(Afbeelding)

(Afbeelding)

(Afbeelding)

Gr. steven ;)


het gaat me niet perse om het verbouwen maar meer om het racen zelf ;) . Ik heb al mijn geld al nodig om dit te kunnen betalen, verbouwen zal er niet veel van komen.
 
oke, ik ben alles op een rijtje aan het zetten. ff alles op papier zodat ik niks vergeet. Dus nu zoek ik ook circuitmotors om erbij te zetten, het moet een motor zijn die ik onder controle(ik ben 1.73m, 58kilo en ben 16 jaar, bijna 17) kan houden en waarmee ik in de toekomst bij competities kan meedoen. Hij moet rond de 1200 Euro zitten en niet TE oud zijn. Dat was het wel zo'n beetje. Iemand?
 
rs125 ? sturen als een scheermes, niet te duur ;) ,

Gr. steven ;)
:^
Idd..als je begint kan je niet te gek op het gas met
een 600..al is het rijden wel goed te doen.
Met een RS125 leer je het echt werken om straks met
de snellere jongens mee te komen.
Denk dat je met een 600 wat truttiger zal rijden..het lijkt
heel wat en leuk om op een 600 te beginnen..maar tis nie leuk als
je aan alle kanten het snot voor de ogen wordt gereden..en dat met
een 600.
Bovendien kan je natuurlijk ook gewoon een ZXR400 of
een FZR400 of een VFR400 kopen. ;) (is de middenweg tussen
een 600 en een RS125/250) en heel goed en gecontroleerd te
rijden en ze zijn duizelingwekkend snel op het circuit omdat
je simpelweg veel lomper op het gas kan itt een 600.

@Street-fighter:

Zie ik een achterbrug van een Srad in je CBR zitten of nie :?
Ja hè? :Y
 
is er iemand op het forum uit omgeving maastricht/valkenburg die mij en mijn motor kan vervoeren? Zal er heel blij mee zijn en het is wss nog gezellig ook.


ik woon 4 km van jou en kom zowat elke dag in berg :P
ik ga volgend seizoen ( 2006 dus ) juniorcup rijden, de perfecte opstap voor jonge racers die niet veel geld hebben, koop gewoon een RS125 voor 2000 euro, pakje laarsjes, cursusje a la 450 euro enkel lidmaatschapje en racen maar 8-)

voeg me maar eens toe op msn, mail ff naar racemonster@gmail.com dan geef ik je me adres
 
ik woon 4 km van jou en kom zowat elke dag in berg :P
ik ga volgend seizoen ( 2006 dus ) juniorcup rijden, de perfecte opstap voor jonge racers die niet veel geld hebben, koop gewoon een RS125 voor 2000 euro, pakje laarsjes, cursusje a la 450 euro enkel lidmaatschapje en racen maar 8-)

voeg me maar eens toe op msn, mail ff naar racemonster@gmail.com dan geef ik je me adres


Ik heb je gemaild. Oke, eens kijken voor een rs125. 2dehands wel wss. Zijn er bepaalde eisen om op het circuit te mogen met dat ding?
 
heb nog wat nagedacht, eigenlijk lijkt mee een RS 125 niet echt iets voor een circuit. Ben bekent met de RS 50 en ook met de RS 125. De wendbaarheid zal dan mischien goed zijn, en het gewicht aan de lage kant. Maar een topsnelheid van ongeveer 130-150 lijkt me erg laag voor het circuit. Ook ligt het koppel niet erg hoog zover ik weet, het is en blijft een 25kw motor. Niet echt veel vermogen dus. En hij is ook duur vind ik, zeker omdat het ook maar 125cc is. Voor een 2dehands RS125 betaal je toch gauw 2000-2500. En het is 2-takt dus wss nog erg duur in onderhoud ook, de zuigers moeten bijv. erg snel vernieuwd worden. Dus toch: Echt een Aprilia RS125 of toch een CBR600 ofzo. En zijn er raceklasses voor mijn leeftijd met een 600cc motor? Ik zal nog eens kijken naar welke motor ik nu moet kiezen. Als jullie toch zeggen: RS 125, dan geloof ik dat.
 
Ik vraag me af of een tweedehands RS125 wel zo
duur is zonder kenteken.
En wrom meteen wedstrijden..je kan ook gaan vrij-rijden toch?
En tussen de 125 2-takts en de 600's heb je de 400'tjes toch nog :?
Van die 400's ligt de top dik boven de 200km/h
Bovendien moet je jezelf niet blind staren op de top,
het gaat immers om het lekkere bochtenwerk :]
Het slaat "als een l*l op een houten koektrommel" om als
een oude dwijl over het circuit te rijden met een 600 als
het nog niet lukt om daarmee tempo te maken ;)
Als je echt kan knallen met een 400 of een 125 of 250 dan zal je
echt meer respect krijgen dan waneer je als een dwijl met
een 600 rijdt.
Je kan altijd je 400 of 125 nog verkopen en
een 600 kopen ;)
Koop je een 600 en bevalt het je niet dan heb je een kloteseizoen,
terwijl je in het andere geval de grootste lol had kunnen hebben.
Ik rij op de openbare weg op een SRAD..maar zelfs op een 400 lijkt
het me veel meer lachen om daarmee op het circuit te rijden.
Die dingen gillen erover met die toeren en je kan veel meer gasgeven zonder
op de grens te komen van een highsider.
Denk dat dit ook wel bij zal dragen aan het gevoel ven beleven. :Y

Kijk eens voor de grap hoe hard een 400 kan rijden op het circuit in het topic hieronder..je zal er versteld van staan ;)

Te koop ZXR400 circuitmotor met Kenteken!

En als je genoeg vertrouwen hebt in jezelf dan zou ik in jou
geval de motor van Tapey gewoon kopen :Y (ow..die's inmiddels verkocht :X )
 
Maar probeer eens een rs125 te vinden zonder kenteken, is er dus niet. Zover ik weet tenminste. Als er een rs125 te vinden is zonder kenteken, met racekuipje enz. Ben ik heel blij, maar ik vind ze niet, dat is het probleem ;)
 
gast ik al zometeen je mail bekijken, maar geloof me, ik weet nu al 3 RS-jes die voor circuit gebruikt zijn, waar geen kenteken op zit en maximaal 2000 euro kosten, dan heb je meestal originele en race kappen en wat losse banden ofzo.

ik spreek je wel op msn


edit: een RS125 loopt al gauw 185km dus zo langzaam is het ook weer niet!
 
Hey Iceman,

Ik denk dat je het best voor een 400 of een 600 cc 4 in lijn kan gaan.
Het moet niet al te duur zijn maar je moet ook niet leeglopen op onderhoud enz.

Als je 16 bent en je hebt niet echt veel ervaring, kun je beter aan een 600cc wennen dan aan een 125cc. Je moet alleen altijd je koppie erbij houden en
geen domme dingen doen!

De meeste jongens van jouw leeftijd hebben ouders achter zich staan die het zaakje sponsoren en je rond rijden om naar circuit toe te komen. Zelf kennis
over motoren is niet onbelangrijk enz.
 
Laatst bewerkt:
moet gewoon een RS125 kopen, vind de overstap van een scooter naar een 600cc supersport machine voor een 16 jarige wat extreem, natuurlijk kan het wel, maar je zult in eerste instantie veel beter overweg kunnen met een RSje :)
 
haha, kijk nu eens in de juniorcup, rijdt geen enkele TZR bij de eerste 6... die dingen hebben veel minder vermogen, ik zou er niet op bezuinigen en gewoon een gebruikte RS125 op de kop tikken :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan