Een rijvaardigheidstraining wordt door de meeste verzekeraars wél geaccepteerd. Maar dat versta ik niet onder "lekker knallen" op het circuit; een beetje achter zo'n Marshall aantuffen.Uit ervaring weet ik dat ik wel verzekerd ben op het circuit
Afgelopen jaar ben ik tijdens een dag georganiseerd door het CRT onderuit gegaan
Van de organisator een verklaring gekregen omdat ik onder begeleiding van een marshall reed. Twee weken later al een nieuwe CBR 600RR in de garage
Dus geloof niet alles wat Erik schrijft
Ja, zo wordt het er vast beter op
Misschien moet je gewoon je verantwoordelijkheid nemen en niet lopen zeiken als je op je bek gaat. JIJ kiest ervoor om op het circuit een groter risico te gaan lopen toch
Ik kan me vergissen maar die rijvaardigheidstraining onder begeleiding op een agesloten parcours is toch een behendigheidstraining/-proef? Of moet ik toch beter in de Dikke van Dale kijken?Een rijvaardigheidstraining wordt door de meeste verzekeraars wél geaccepteerd. Maar dat versta ik niet onder "lekker knallen" op het circuit; een beetje achter zo'n Marshall aantuffen.
Maar als jij later een verklaring van de organisator krijgt dat 't een rijvaardigheidstraining, op een gesloten parcours, onder begeleiding was én zonder tijdmeting dan moet de verzekeraar dit expliciet in z'n polis hebben uitgesloten. Meestal sluiten ze alleen behendigheids- en snelheidsproeven uit.
Zo kan je ook die 'afstand van verhaal-verklaring' ook aanvechten. Het feit dat je 'm ondertekent maakt 'm niet in alle gevallen rechtsgeldig. Zeker niet, omdat je 'gedwongen' wordt deze te ondertekenen.
Vandaar dat mijn verzekeringspremie zo hoog is ...
Je verzekeraar bellen heeft geen enkele waarde, alles wat ze zeggen zullen ze later toch ontkennen en jij kan het niet bewijzen. Normaal gesproken zijn je polisvoorwaarden bindend. Als er dingen zijn die onduidelijk in de polis staan dan moet je om een schriftelijk antwoord vragen. Overigens komt het wel vaker voor dat een verzekeraar onder zijn verplichtingen probeert uit te komen.Ik kan me vergissen maar die rijvaardigheidstraining onder begeleiding op een agesloten parcours is toch een behendigheidstraining/-proef? Of moet ik toch beter in de Dikke van Dale kijken?
Ik heb mijn verzekeraar (Centraal Beheer) er over gebeld vorig jaar en ze sluiten alles uit mbt rijvaardigheid en circuitrijden. Of ze roepen dit uit voorzorg tegen me of het is echt zo. Ga m'n polisvoorwaarden er eens op na slaan en ik wil van ze weten welke waarde ze hechten aan zo'n verklaring van CRT. Bij Freebike kon ik trouwens gewoon een dagverzekering afsluiten.
Ik meen mezelf trouwens te herinneren dat Freebike exclusief dagvezekeringen gaat verkopen voor circuitdagen. Pin me er niet op vast, ik ga ff zoeken waar ik dat ook weer gehoord heb.
Een rijvaardigheidstraining wordt door de meeste verzekeraars wél geaccepteerd. Maar dat versta ik niet onder "lekker knallen" op het circuit; een beetje achter zo'n Marshall aantuffen.
Maar als jij later een verklaring van de organisator krijgt dat 't een rijvaardigheidstraining, op een gesloten parcours, onder begeleiding was én zonder tijdmeting dan moet de verzekeraar dit expliciet in z'n polis hebben uitgesloten. Meestal sluiten ze alleen behendigheids- en snelheidsproeven uit.
Zo kan je ook die 'afstand van verhaal-verklaring' ook aanvechten. Het feit dat je 'm ondertekent maakt 'm niet in alle gevallen rechtsgeldig. Zeker niet, omdat je 'gedwongen' wordt deze te ondertekenen.
Je verzekeraar bellen heeft geen enkele waarde, alles wat ze zeggen zullen ze later toch ontkennen en jij kan het niet bewijzen. Normaal gesproken zijn je polisvoorwaarden bindend. Als er dingen zijn die onduidelijk in de polis staan dan moet je om een schriftelijk antwoord vragen. Overigens komt het wel vaker voor dat een verzekeraar onder zijn verplichtingen probeert uit te komen.
Freebike biedt idd dagverzekeringen, maar dat is volgens mij alleen op Lelystad en om dat nou een "circuit" te noemen....
Het zit 'm bij verzekeraars altijd in de details. Wat zij onder een rijvaardigheidstraining verstaan kan wel iets anders zijn dan de verzekerde. In het algemeen geldt een getekende verklaring niet automatisch afstand van al je rechten. Zelfs testamenten kunnen (succesvol) aangevochten worden.Klopt
Veel verz mij hebben rijvaardigheidstrainingen normaal in de polis
Wel eerst even confirmeren
MAG heeft goede voorwaarden omdat hierbij veel motorrijders zijn aangesloten
info; www.mag-nl.org
Weet je meer over aanvechten van afstand van verhaalverklaring?
Mr MOSKOWITZ
Lelystad is eigenlijk een te heet gewassen circuit: korter, maar niet echt veel minder bochten dan bijv. Assen, een stuk smaller, geen grintbakken en baco's, verboden in te halen behalve (soms) op het rechte stuk. Voordeel is natuurlijk wel dat de snelheid een stuk lager ligt, dus als je op je plaat gaat......Lelystad 2.5km
Niet slecht voor beginners
Hoe minder bochten
Hoe gemakkelijker te onthouden
Oh daarom oeffent de poliie daar
hm, dus binnenkort gaat nemo ff sporten met een agent?
Zoals ik al verwachte zijn er een heleboel mensen op het circuit geweest.. was eigenlijk niet anders te verwachten...
Lijkt mij trouwens ook wel super kick alleen moet ik wel weten of ik inderdaad 100% verzekert ben.
Ik gaat niet met de gedachte op me fiets zitten dat wanneer ik op me plaat ga ik alles kwijt ben..
Zullen de meeste wel weer zeggen tja.. moet je niet op je plaat gaan..
Mening: ik vind het erg dom zonder verzekering te rijden maargoed..
Of je moet echt met een goedkoop rag bakkie gaan rijden prima..
Ik zou nog maar ff niet op een circuit gaan rijden.... Overigens ken ik hordes mensen die jarenlang op een circuit rijden en nooit gevallen zijn. Ook genoeg rijders trouwens die regelmatig vallenZoals ik al verwachte zijn er een heleboel mensen op het circuit geweest.. was eigenlijk niet anders te verwachten...
Lijkt mij trouwens ook wel super kick alleen moet ik wel weten of ik inderdaad 100% verzekert ben.
Ik gaat niet met de gedachte op me fiets zitten dat wanneer ik op me plaat ga ik alles kwijt ben..
Zullen de meeste wel weer zeggen tja.. moet je niet op je plaat gaan..
Mening: ik vind het erg dom zonder verzekering te rijden maargoed..
Of je moet echt met een goedkoop rag bakkie gaan rijden prima..
greetz
Stop dan maar met zoeken, dat ben je nl meestal niet.Zoals ik al verwachte zijn er een heleboel mensen op het circuit geweest.. was eigenlijk niet anders te verwachten...
Lijkt mij trouwens ook wel super kick alleen moet ik wel weten of ik inderdaad 100% verzekert ben.
Met die gedachte moet je ook niet op je fiets gaan zitten. Gewoon met de gedachte gaan je een dag lekker te amuseren.Ik gaat niet met de gedachte op me fiets zitten dat wanneer ik op me plaat ga ik alles kwijt ben..
Moet je idd niet doen.Zullen de meeste wel weer zeggen tja.. moet je niet op je plaat gaan..
Is idd dom op straat, omdat de schade die je daar aan kunt richten niet te overzien is. Op een circuit kun je (wat de financiele schade betreft) hoogstens je fiets afschrijven. Ik zeg bewust 'hoogstens' omdat dat nog niets is in vergelijking met wat je op straat onverzekerd aan kunt richten.Mening: ik vind het erg dom zonder verzekering te rijden maargoed..
Valt mee hoor, ik doe 't tot nu toe met brommers van 1 of 2 jaar oud en dat kan ook best.Of je moet echt met een goedkoop rag bakkie gaan rijden prima..
Lelystad is eigenlijk een te heet gewassen circuit: korter, maar niet echt veel minder bochten dan bijv. Assen, een stuk smaller, geen grintbakken en baco's, verboden in te halen behalve (soms) op het rechte stuk. Voordeel is natuurlijk wel dat de snelheid een stuk lager ligt, dus als je op je plaat gaat......
Dat de politie daar oefent moeten ze zelf weten, dat maakt het nog geen circuit (en een BMW nog geen circuitmotorfiets).