De regels op het circuit zijn ten opzichte van de eerdere circuitavond van 30 mei niet verder aangescherpt.
Het inhaalverbod hoeft voor de deelnemers geen probleem te zijn omdat ook gebruik kan worden gemaakt van de
extra lussen langs het rechte eind, waarbij je bij het eind van elke lus gas kunt geven als er geen motorrijders voor je uitrijden en je helemaal vrij baan hebt. De regels worden toegepast om alle deelnemers optimaal en veilig te kunnen laten genieten van het
rijden op het circuit.
De circuitavond begint al om 16.45 uur (dus ruim een half uur eerder!) en er kan tot 20.30 uur worden doorgereden, alhoewel dat
voor de meesten al te lang is omdat de benzinetank dan al grotendeels leeg is of de meesten te moe zijn om nog langer verantwoord op het circuit te kunnen rijden.
De deelnemers kunnen dit motorseizoen hun motorfiets extra all risks verzekeren (inclusief opzittendenverzekering, motorkleding en valhelm zijn ook meeverzekerd) voor het circuitrijden. Dit kan bij aankomst op het circuit worden geregeld.
Beschermende kleding en handschoenen zijn verplicht (dit hoeft niet persé leren kleding te zijn).
De motorfietsen dienen te voldoen aan de wettelijke voorschriften (dus kentekenplaat, verlichting, richtingaanwijzers en spiegels).
De deelnemers beslissen zelf of ze daadwerkelijk aan de circuitavond meedoen zodra de datum bekend is.
Duopassagiers en toeschouwers zijn in principe niet toegestaan, omdat publiek het circuit moet oversteken met alle mogelijke gevaren.
Het is van belang dat zij bij aanmelding opgeven dat men lid is van het PB / het Motorforum. Anders bestaat de kans dat men direct te horen krijgt dat alles is volgeboekt omdat motorrijders nu al worden ingedeeld voor volgend jaar. Deelnemers die nu boeken voor 2002 of 2003 en niet meer voor deelname in 2002 in aanmerking komen kunnen tot 1 februari 2003 kosteloos annuleren en hoeven in 2003 geen tussentijdse prijsverhogingen te betalen. Het aantal deelnemers aan de circuitavonden is beperkt. Wie het eerst komt, het eerst maalt!
Er wordt gereden in een aantal groepen. Tussentijds kan er gewisseld worden van groep indien men in een te langzame of te snelle groep zit. Er zijn voldoende NVVM-instructeurs aanwezig voor de begeleiding en instructie van de diverse groepen.
Het is belangrijk om goed uitgerust aan de circuitavond te beginnen en te stoppen als je merkt dat je concentratievermogen vermindert. De meeste reguliere motorrijders zijn niet gewend om een aantal uren achter elkaar supergeconcentreerd op het circuit te rijden.